Het is nu di apr 16, 2024 7:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Gebruik van LCA's tijdens de landingen op Omaha Beach 
Auteur Bericht
Sdkfz141
Bericht Gebruik van LCA's tijdens de landingen op Omaha Beach
Ik ben momenteel de boeken van von Keusgen aan het doorlezen
(Bloody Omaha & Omaha beach)

Nu staan er een paar overzichten in met per "landingsgolf" de gelande eenheden en hun vervoer (t/m de golf van +/- 8:00h).

Wat hierin opvalt is dat het merendeel zou zijn geland in LCA's (meer dan 130 ingezet) en slechts een klein deel in 54 LCVP's (dit alles los van LCT's LCM's, LCI's etc.).

Volgens de informatie die ik verder kan vinden zijn er alleen LCA's gebruikt door A comp. 16 Reg 1st Div, K comp. 116 Reg 29ste Div. en natuurlijk de Rangers 2th & 5th.

Weet iemand hier iets meer over?[/b]


zo jul 26, 2009 1:48 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Opgepast met de opsomming van de gebruikte landingsvaartuigen.
Op papier moesten deze recht op hun bestemming afvaren, in praktijk en door de chaos zijn er verschillende landingsschepen van aanpalende sectoren door elkaar geland. De rangers op Omaha moesten normaal aan Point Du Hoc landen maar door allerhande problemen zijn er een aantal op Omaha beland, met de hulp van deze Rangers is men uiteindelijk kunnen doorbreken op Omaha.

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo jul 26, 2009 11:34 am
Profiel
Sdkfz141
Bericht 
Hallo HKBA 44,

Dit aantal is al incl. de door de Rangers gebruikte LCA's dus de complete Omaha sector zeg tot 8:00 h wat er had moeten landen...

Von Keusgen heeft het over stapels LCA's terwijl andere bronnen het over LCVP's hebben.

grtz


zo jul 26, 2009 10:20 pm
David
Bericht 
Op sector Dog Green zijn de meeste LCA's gebruikt door het 116th RCT. Namelijk A en B/116 en 2 en 5 Rangers. Voor de rest zijn het grotendeels LCVP's.
Hier bedoel ik alleen het 29th mee. 1st ga ik nog even opzoeken.


ma jul 27, 2009 9:32 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group