Het is nu vr maart 29, 2024 2:37 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nut van partizanen in Joegoslavië? 
Auteur Bericht
NOB
Bericht Re: Nut van partizanen in Joegoslavië?
Hallo,

Ik ben nieuw hier en omdat ik weer wat meer wou weten over de strijd van de Partizanen in ww2 ben ik op jullie forum terecht gekomen.

Ben wel verrast van discussie over 1e/2e garnituur troepen die IIIReich in strijd tegen de partizanen heeft ingezet. Zoals iemand al terecht heeft gevraagd: wat is 1e en wat de 2e? Zeker als wij praten over de Wehrmacht troepen (zoals beruchte 1. Gebirgs-division ea).

Ik zel fdenk wel dat de machthebbers van ex-Joegoslavië de strijd tegen de nazi's' "iets" heeft opgehemeld, maar de strijd van de partizanen was uniek in ww2. En zeker ook legendarisch en tragisch tegelijk.
In de vier jaar oorlog zijn tussen 1-2 miljoen mensen gestorven (getal is nooit echt vastgesteld).

De verschillende slachten zijn later gebruikt om de officieren op te leiden (o.a. in USA).
Als ik wat tijd heb plaats ik wat meer over de partizanen, of ben bereid om e.e.a. te beantwoorden.

Ook is het goed om ook de duitse document door te lezen. Hier staat veel informatie over verschillende operaties.


wo okt 12, 2011 7:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group