Het is nu vr apr 19, 2024 9:59 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Reseach vragen over "Operation Amherst" 
Auteur Bericht
Rob-Arnhem
Bericht Re: Reseach vragen over "Operation Amherst"
w-debruin schreef:
Het bureau bijzondere opdrachten daar staat ook een stuk in over Jedburgh team Dicing. Dit team is op 7 april gedropt bij Hooghalen.


Jedburgh team Dicing, Dat is toch het team waarmee de enigste 2 Nederlanders zijn meegegaan? Kap. Bestebreurtje en Kap. Ruysch van Dugteren.

Bedankt voor de info!


za sep 22, 2012 11:08 pm
Rob-Arnhem
Bericht Re: Reseach vragen over "Operation Amherst"
Rob-Arnhem schreef:
PoppyBooks schreef:
Staat er niets in het boek "Operatie Amherst - Franse para's vochten in Drenthe, april 1944" van Roger Flamand en J.H. Jansen? (ISBN978 90 5352 770 2)

mvg
Richard



Hoi Richard,
Ik ben het boek aan het lezen. zover ik het boek heb kunnen scannen staat er alleen op blz. 177 een heel klein stukje over de gebeurtenissen in Diever. Dit gaat beknopt over de gefusilleerde dorpelingen. Verder niks te lezen over de Fransen die daarbij waren.
Bedankt! :wink:


Ik moet even corrigeren op mijn vorig bericht. Ik lees zojuist een verhaal in het boek over de Elnt Thomé waarin hij verteld over enkele acties die zij hebben verricht in de bossen en rondom Diever. Hierin komt ook naar voren het verhaal dat zij de Burgemeester, een NSB'er hadden vastgebonden en gevangen gehouden tezamen met enkele Duitsers. Ook verteld hij dat ze oorspronkelijk in Appelscha moesten zijn. Verder hebben ze nog een of ander boot of schip geënterd, overmeesterd en uiteindelijk tot zinken gebracht.

Het zou helemaal mooi zijn als ik een kaart zou kunnen bemachtigen waarop de geplande en de daadwerkelijke droppingszones per stick staan vermeld.
Het gaat de goede kant op.

Tnx


za sep 22, 2012 11:18 pm
Rob-Arnhem
Bericht Re: Reseach vragen over "Operation Amherst"
philip reinders schreef:
http://www.gbg-international.com/guide_30.html


Wybo weet veel van de operatie af, neem maar eens contact met hem op

http://www.vriendenairbornemuseum.nl/bt ... t_2010.htm

Even off topic;

Vandaag ben ik op de Ginkelseheide geweest, bij de jaarlijkse herdenking en droppingen.
In een tent van de vrienden van het airbornemuseum verkochten ze boeken. Ik heb daar een tijd staan kletsen met een vriendelijke meneer. Toen ik later op internet een foto tegen kwam van Dhr. Wybo Boersma, bleek dit de man te zijn met wie ik eerser die dag een goed gesprek mee had. :D Had ik het toen maar geweten. Ik had eergisteren al een mail naar hem gestuurd. Jammer genoeg nog geen antwoord. ironisch hé? :wink:

On topic maar weer!


za sep 22, 2012 11:26 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Reseach vragen over "Operation Amherst"
http://www.saak.nl/battlefield%20tour/2 ... herst.html

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo sep 23, 2012 12:00 pm
Profiel
Rob-Arnhem
Bericht Re: Reseach vragen over "Operation Amherst"
Bedankt Jean! Toevallig was ik al op deze site geweest. (en vele andere).
Het is wel een uitgebreide site die ik dan ook zorgvuldig doorgespit heb. :wink:


zo sep 23, 2012 2:23 pm
Janneszoon
Bericht Re: Reseach vragen over "Operation Amherst"
Beste Rob,

Gegevens over de Franse para's en hun inzet bij de operatie Amherst ( en overige acties) kun je ook vinden op:

http://fflsas.org


ma maart 24, 2014 3:50 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group