Het is nu do maart 28, 2024 2:21 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Meest interessante Duitse Infanterie Div. aan Russisch front 
Auteur Bericht
IA002
Bericht Meest interessante Duitse Infanterie Div. aan Russisch front
wat vindt u de meest interessante Duitse infanterie die aan het Russich front vocht (Gross Deutschland en Waffen-SS uitgesloten)?


wo jul 14, 2004 10:38 pm
Tom
Bericht 
Ik heb zelf de divisiehistories van de 5. Jägerdivision en de Fränkisch-Sudetendeutschen 98. Infanterie-Division in mijn bezit en gelezen. De geschiedenis van beide "gewone" infanteriedivisies is buitengewoon indrukwekkend, maar om een goed antwoord op jouw vraag te geven denk ik dat ik meerdere divisiehistories zal moeten gaan lezen.


do jul 15, 2004 9:39 pm
Joel
Bericht 
welliswaar toch een ss-divisie, maar zeker de moeite waard om over te lezen is: The Cruel Hunters: SS-Sonderkommando Dirlewanger. Ik weet niet of deze ook in nederlandse vertaling verkrijgbaar is.


ma jul 26, 2004 4:07 pm
Mario
Bericht 
Joel schreef:
welliswaar toch een ss-divisie, maar zeker de moeite waard om over te lezen is: The Cruel Hunters: SS-Sonderkommando Dirlewanger. Ik weet niet of deze ook in nederlandse vertaling verkrijgbaar is.


Is dat eigenlijk een infanteriedivisie ? Heb het boek dus niet gelezen, maar wat ik over deze eenheid weet, is dat ze zich aan zowat elk denkbare misdaad schuldig hebben gemaakt (opstand in Warschau). Zijn die ook ingezet op een regulier slagveld ?


ma aug 09, 2004 10:27 am
jjmcblaze
Bericht 
Hey,

Tijdens het teruglezen door het forum even een heel oud topic gevonden waar ik toch op even op wou reageren....

256. ID.

Hoewel zij het in het begin er relatief rustig vanaf gekomen zijn de frontbocht bij Rshew en de zgn 'Buffelunternehmen' toch wel staaltjes van uithoudingsvermogen en interessant om over terug te lezen.
Zo kan ik 'Das Grüne Regiment' écht aanraden!


vr mei 15, 2009 8:29 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group