Het is nu di maart 19, 2024 4:08 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
PR nieuws 
Auteur Bericht
lars40/45
Bericht PR nieuws
De agenda voor dit jaar loopt bijzonder snel vol dus 2011 beloofd een top jaar voor de PR te worden. Om de verschillende activiteiten niet al te veel over het forum te laten verspreiden heb ik alles maar even bij elkaar genomen en wil ik jullie onder het kopje PR nieuws op de hoogte houden.

Nadat ik in Overloon al eens in de camera van een lokaal TV station heb mogen kijken volgt er as dinsdag een radio interview. Na afloop zal ik daar verslag van doen en mij is verzocht om te kijken of er een audio fragment geplaatst kan worden.

Op zaterdag 26 maart was ik op uitnodiging aanwezig bij de Vriendendag van Kamp Vught. Uit ervaring weet ik dat er op deze drukke bijeenkomst ruim gelegenheid is om contacten aan te halen en nieuwe op te starten.
Tevens is dit de plek om in contact te komen met de laatste overlevenden van de kampen. Zo was ook dit jaar Mevr. Joke Folmer aanwezig, een bescheiden dame die zichzelf omschrijft als een gewone oude oma. Gezien haar hoge onderscheidingen , Medal of Freedom with Gold Palm en de Bronzen Leeuw en het feit dat ze met eigen vervoer van Schiermonnikoog afkomstig was, mag je veel respect opbrengen voor deze moedige vrouw. Ze heeft honderden mensen over de grens geholpen waaronder vele neergeschoten piloten. Op 26 maart kreeg deze bijzondere vrouw haar uitgeleende zakdoek terug waarop haar oorlogverhaal van kamp tot kamp ingeborduurd staat. De naald verstopte ze onder haar eelt van haar hand en de zakdoek hield ze in haar hand en ze gebruikte die voor haar zgn verkoudheid. Geen Duitser die een "vieze"zakdoek gaat bekijken.. Ze vertelde over haar onzekerheid over haar doodvonnis en als het dan toch moest gebeuren dan liever geen strop maar een snelle kogel. Verder gaf ze aan hoe zang en muziek en het krassen van teksten met een paperclip op een stukje muur haar nieuwe moed gaven. Haar goede vriendin Lotty Huffener, Joods Holocaust overlevende was er ook en het was een grote eer deze mensen te ontmoeten, ze te spreken en er een foto van te mogen maken. Een uitvergroting gaat in een beschermde enveloppe naar Schiermonnikoog.

Afbeelding

Afbeelding


zo maart 27, 2011 4:34 pm
Pieter F
Bericht 
Een bijzondere ontmoeting Lars.


di maart 29, 2011 2:31 pm
lars40/45
Bericht 
De radio presentatie vandaag in Amsterdam was een leuke en leerzame ervaring.
In de kelder van de Hoge school voor de journalistiek in Amsterdam was een studio in gebruik die door de studenten voor de werkopdrachten wordt gebruikt.
Vooraf is doorgesproken wat het doel en het onderwerp van de uitzending was en welke vragen er ongeveer zouden worden gesteld. Daarna is de plek in de studio gekozen waarbij goed contact is met de presentatrice en is de afstand tot de microfoon bepaald en aansluitend een geluidstest. Vervolgens is er de keuze met koptelefoon over beide ooren waarbij je jezelf sterk hoort praten of de keuze om 1 oor onbedekt te houden zodat je bij het spreken met elkaar een directer contact hebt. Digitaal waren er al stukken voorbewerkt klaargezet en in het uurtje dat was gereserveerd zaten dus een aantal interview momenten met mij over STIWOT, de lessen die we uit WO2 kunnen halen en hoe we de geschiedenis kunnen blijven overdragen en uitleggen aan toekomstige generaties. Dit alles met toepasselijke muziek en nog wat thema's als de krant in de toekoms e.d.
Er was ook een telefoongesprek met een externe gast voorzien, aangezien die door een T-Mobile storing was getroffen ging die spreektijd naar mij toe, en dat was natuurlijk leuk meegenomen.
De presentatrice deed de techniek er voor het eerst bij en natuurlijk loopt niet alles helemaal zoals voorzien , improvisatie is dan belangrijk, door een goede samenwerking zijn we daar netjes uitgekomen.
In de eindfase toen ik vroeg wie nou zoal het publiek was, kreeg ik pas door dat de drie docenten aan de andere kant van het glas het publiek voorstelde. Met een rode lamp On Air en de kleine zenuwtrekjes van de presentatrice was ik in de veronderstelling geweest dat mijn gebrabbel daadwerkelijk was uitgezonden.
Al met al door dit gevoel een geweldige media training geweest, een kans die je niet snel krijgt en waar je in een cursus veel euro's voor mag ophoesten.
Bovendien hebben we een toekomstige journaliste heel intens met STIWOT laten kennis maken, dus als die later nog een verhaal nodig heeft dan weet ze ons te vinden. En mogelijk kan ze bij een collega ons onder de aandacht brengen.
PR is en zaak van lange adem en netwerken, tot in de metro, waar ik in gesprek raakte met een medewerker van het Joods Historisch Museum en die ik ons nieuwe visite kaartje mocht geven na afloop. Waar die STIWOT tas al niet goed voor is .

Afbeelding


di maart 29, 2011 8:50 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Gave foto Lars! (en goed werk :mrgreen:)

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di maart 29, 2011 9:03 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Klinkt als een leuke ervaring, Lars! Is alles digitaal vastgelegd? Dan kan het misschien alsnog via STIWOT "uitgezonden" worden.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di maart 29, 2011 9:05 pm
Profiel WWW
lars40/45
Bericht 
Ik heb verzocht om een digitaal bestand, ik zal vanavond nog even bedanken voor de prettige samenwerking en het bestand nog even ter sprake brengen.


di maart 29, 2011 9:11 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Helemaal top Lars! Weldone!


di maart 29, 2011 10:15 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Ewoud

Geregistreerd:
vr apr 16, 2004 7:05 pm
Berichten: 1024
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
Leuk Lars, inderdaad een leuke ervaring rijker! :)

_________________
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


di maart 29, 2011 11:47 pm
Profiel WWW
muncio
Bericht 
Prachtig Lars lijkt me interessant om te horen!.


zo apr 03, 2011 12:47 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
In men jonge jaren wel wat radiowerk gedaan, dus ik weet dat de eerste keer niet zo evident is, in elk geval een leuke ervaring rijker.

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo apr 03, 2011 1:26 pm
Profiel
lars40/45
Bericht 
Vandaag weer een schoolpresentatie, D-Day 6 juni 1944 als onderwerp.
St. Jozefschool in Moordrecht met een actieve klas met veel voorkennis en vragen.
Een prachtig groot formaat digibord voor de klas waarop de fragmenten uit de Longest Day goed tot zijn recht kwamen. Stel je voor : Pluskat in zijn bunker (AUF MIR ZU !!) in mega formaat. Verder natuurlijk een stukje STIWOT promotie en wat leuke spullen de klas door laten gaan. Daarbij de resten van een granaat van het scheepsgeschut afgevuurd voor de bunker van Pluskat. Kan je de geschiedenis nog dichterbij brengen ?
Afbeelding

Afbeelding


ma apr 04, 2011 6:16 pm
Pieter F
Bericht 
Prachtige foto's en mooi werk Lars!


di apr 05, 2011 8:24 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ga dan maar een lintje maken Cor, Lars verdient er zeker één.
Van de Koningin krijgt hij hem echter alleen na een x (15 jaar of langer) aantal jaren activiteiten en moet hij er op dat moment mee stoppen (het moet om een afscheid gaan). Een andere mogelijkheid is dat hij hier nog heel veel jaren mee door moet gaan (25 plus) :wink:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di apr 05, 2011 12:27 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
De enige echte Comu award :wink:

_________________
Ni dieu, ni maitre


di apr 05, 2011 2:22 pm
Profiel
lars40/45
Bericht 
Het mooiste geschenk na een presentatie is voor mij als een groepje leerlingen na de les blijft hangen en blijft doorvragen en nog meer en meer wil weten en pas weg wil als de juf gaat dreigen. Daar doen we het voor, daar kan geen lintje tegenop !


di apr 05, 2011 6:55 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group