Het is nu di maart 19, 2024 10:31 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Go2War2.nl: verwachte en nieuwe artikelen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Go2War2.nl: verwachte en nieuwe artikelen
In deze topic zullen jullie op de hoogte gehouden worden van de vorderingen op Go2War2. De verschillende auteurs kunnen hier aangeven met welke onderwerpen ze bezig zijn.

Zelf ben ik volop aan de slag met het afronden van het grote artikel over Fall Gelb. De komende weken zullen er steeds kleine artikelen verschijnen die allen met Fall Gelb te maken hebben. Onlangs is hiervoor het artikel over de Luchtlandingen in de Vesting Holland verschenen (http://www.go2war2.nl/artikel/818)
Het eerstvolgende dat zal verschijnen is een klein artikeltje over de Phoney War of zoals de Fransen zeiden Drole de Guerre of op zijn Duits Sitzkrieg.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di maart 30, 2004 7:35 am
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Sinds korte tijd ben ik bezig met een artikel over Prins Bernhard en zijn rol tijdens de 2e Wereldoorlog.


di maart 30, 2004 7:41 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het artikel van de Phoney War is online,
Mijn volgende zal een artikel over het Venlo-incident worden. Tevens zullen er diverse stukken over Nederlandse en Duitse officieren verschijnen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do apr 01, 2004 8:50 am
Profiel WWW
Frank
Bericht 
Ik ben al lange tijd bezig met een artikel over Overlord.
Op moment ben ik bezig met bijartikel over de Mulberry havens.

Ook ben ik bezig met artikel over de Irene Brigade.

Het ontbreekt me alleen beetje aan inspiratie en tijd om verder te gaan.
Als iemand zich geroepen voelt om me eens te hlepen met dit onderwerp, dan graag !


do apr 01, 2004 7:51 pm
Hans
Bericht 
Frank, als ik je met een speciaal onderdeel verder kan helpen, geef maar even een seintje. Ik ben op het ogenblik 'alleen' maar bezig met een artikel over Prins Bernhard (buiten de overige Stiwot-werkzaamheden natuurlijk). En verandering van spijs doet eten, toch...... ? :wink:


do apr 01, 2004 8:37 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Binnenkort zullen er drie nieuwe boekverslagen verschijnen op go2war2:

Afbeelding
De wrede zee
Nicholas Monsarrat

Afbeelding
Hitlers moordenaars - de geschiedenis van de SS
Guido Knopp

D-Day
Richard Holmes

Het Ardennen Offensief 1944 - Hitlers laatste hoop
Robin Cross


vr apr 09, 2004 11:31 am
Profiel WWW
svdwal
Bericht 
Ik ben bezig met een persoonlijk onderzoek naar de geschiedenis van de WA en de NSB.
Dit voor mijn Studie.
De bedoeling is dat ik hier een artikel van maak.
Groet,

Sjoerd


za apr 10, 2004 12:26 pm
Frank
Bericht 
Hallo Sjoerd,

Zou je daar ook een artikel voor Go2War2 willen maken ?
Lijkt mij wel interessant.


za apr 10, 2004 3:34 pm
svdwal
Bericht 
Frank,

Is, goed, vandaar dat ik het hier ook plaats.
De WA ben ik nu mee bezig.
Met groet.

Sjoerd


zo apr 11, 2004 4:43 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Ik ben achter de schermen hard bezig met een nieuw gedeelte voor Oorlogsmusea.nl

Ronald


ma apr 12, 2004 9:46 pm
MarXell
Bericht 
svdwal schreef:
Ik ben bezig met een persoonlijk onderzoek naar de geschiedenis van de WA en de NSB.
Dit voor mijn Studie.
De bedoeling is dat ik hier een artikel van maak.
Groet,

Sjoerd


Sjoerd,

Kun jij ietwat specifieker zijn, daar het algemene ontstaan, ontwikkeling en neergang van zowel NSB als Wa al door velen beschreven zijn?

Gr,

Marcel

PS. NSB heeft nl. ook mijn interesse, m.n. de NSB-Hagespraken.


do apr 22, 2004 1:40 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Naar aanleiding van enkele tips op het forum en verzoekjes zal ik de komende weken de volgende films gaan kijken en daar recensies over schrijven voor op www.go2war2.nl

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
The Grey Zone
Haven
Out of the Ashes
Conspirancy

Daarnaast wil ik binnenkort ook Hitler the Rise of Evil gaan kijken, zodat het release artikel omgezet kan worden in een recensie. Een ruimer artikel over Schindler's List staat ook in de planning. Eventueel schrijf ik ook nog een recensie over
The Thin Red Line.

Mocht iemand andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag. Ook je mening over één van de genoemde films, hoor ik graag.


Laatst bijgewerkt door Kevin op do jun 10, 2004 6:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt.



do apr 22, 2004 9:40 pm
Profiel WWW
svdwal
Bericht 
MarXell schreef:
svdwal schreef:
Ik ben bezig met een persoonlijk onderzoek naar de geschiedenis van de WA en de NSB.
Dit voor mijn Studie.
De bedoeling is dat ik hier een artikel van maak.
Groet,

Sjoerd


Sjoerd,

Kun jij ietwat specifieker zijn, daar het algemene ontstaan, ontwikkeling en neergang van zowel NSB als Wa al door velen beschreven zijn?

Gr,

Marcel

PS. NSB heeft nl. ook mijn interesse, m.n. de NSB-Hagespraken.


Marcel,

Mijn artikel zal voornamelijk een algemeeen plaatje van de WA zijn.
Dus opkomst en ondergang.
Het is moeilijk om verschillende informatie te bemachtigen daar er niet veel bekend is.
In ieder boek of bekend artikel staat hetzelfde, ik heb originele WA periodieken ingezien die toch ook weer andere zaken vertellen.
Ik ben nog steeds bezig met onderzoek.
Het begint nu te vorderen.

De WA en de NSB maar ook de Nederlandse vrijwilligers hebben mijn interresse.
Ik ben zekere van plan om meer artikelen in die richting te gaan schrijven.
Maar eerst de WA maar eens behandelen.
Als je specifieke info betreffende de WA hebt of anderszins info hebt dan hoor ik het graag.
Met groet,

Sjoerd


do apr 22, 2004 10:12 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Sjoerd en Marcel, wellicht een nieuw topic hierover openen om met je werk te helpen.

Voor Go2War2 staan wat mij betreft als volgende een beschrijving van Heeresgruppe B en enkele hoge officieren op stapel waaronder een door hans Molier voorbereid artikel over Generaal Winkelman.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr apr 23, 2004 12:00 am
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Binnenkort begin ik aan een recensie over het (kinder)boek "Het verlaten hotel" van de Nederlandse schrijfster Mirjam Elias.

Meer informatie over dit boek vind je op http://www.hetverlatenhotel.com

Citaat:
Op deze site vind u informatie over een boek dat door jong en oud wordt gelezen en binnen twee maanden al een herdruk beleefde. Het waargebeurde verhaal gaat over de Tweede Wereldoorlog gezien door de ogen van een kind (niet joods). Erste exemplaar aangeboden door burgemeester Cohen , momenteel genomineerd voor de Kinderjury
Het boek begint en eindigt met een Canadese soldaat die in de Nieuwsbrief bij de site wordt geïnterviewd.


wo mei 05, 2004 8:54 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group