Het is nu di apr 23, 2024 6:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Op slot gooien van Topics! 
Auteur Bericht
Grebbeberg.nl
Bericht 
Harro schreef:
Eigenlijk wil ik hier graag eens een duidelijke uitspraak van de moderators: het kan toch niet zo zijn dat Allert hier hard roept dat ik (als niet nader te benoemen persoon) alles verpest terwijl jij hij daarmee dit topic verpest?


Timo, Timo. Ik heb in een algemene bijdrage mijn mening gegeven over moderation op dit forum. Dat jij je aangesproken voelt door een deel kan ik me voorstellen. Daar is door mij op geantwoord. Daarop volgen weer alleen maar posters van jou aan mijn adres met kwalificaties dat ik hypocriet ben, onecht, enz. Niet handig als je het mij vraagt. Je valt steeds in je eigen zwaard. Je constateert zelf dat iedereen jou zou moeten herkennen in mijn anonieme bewoordingen. Klaar toch?

Ik heb overigens nergens gezegd dat je alles verpest. Ik heb meerdere keren gesteld dat je vaak zinvol bijdraagt. Hou dat ook vol zou ik zeggen.

Verder is het inderdaad zinvol dat we deze 1-op-1 nu sluiten want anders beheerst deze side-discussie dit topic weer. Laat de zeepkist nu maar aan anderen om hun mening over moderation te geven.


zo maart 19, 2006 4:23 pm
Desiree
Bericht 
Er werd gevraagd of er weer on-topic gegaan kon worden. Bij deze vraag ik dit opnieuw. Voor degene die het even niet meer weten waar het over ging:

Flippo schreef:
Ik ben nog niet zo lang op dit Forum, maar het valt mij op dat hier vaak interessante Topics op slot gegooid worden alvorens er uitgediscussieerd is.

In andere, ook internationale, Fora gebeurt dat ook wel, maar degenen die er aan hebben bijgedragen dat een Topic gesloten moet worden krijgen een serieuze "Waarschuwing". Bij het aan de laars lappen van de waarschuwingen wordt de betreffende "Gebruiker" verwijderd of geblokkeerd.

Dit consequente optreden van de Admins en Mods zorgt op termijn voor een betere sfeer.

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar dit viel mij in het STIWOT-Forum op.


zo maart 19, 2006 4:26 pm
Harro
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Timo, Timo. Ik heb in een algemene bijdrage mijn mening gegeven over moderation op dit forum. Dat jij je aangesproken voelt door een deel kan ik me voorstellen. Daar is door mij op geantwoord. Daarop volgen weer alleen maar posters van jou aan mijn adres met kwalificaties dat ik hypocriet ben, onecht, enz. Niet handig als je het mij vraagt. Je valt steeds in je eigen zwaard. Je constateert zelf dat iedereen jou zou moeten herkennen in mijn anonieme bewoordingen. Klaar toch?

Rot toch op man. Dit is dus precies wat ik bedoel dat je de boel opfokt met je opmerkingen en als ik dan reageer jij "zie je wel" roept.
Harro schreef:
ik heb duidelijk aangegeven waarom ik denk dat iedereen dat direct denkt: een deel mogelijk omdat dit mijn imago is maar een ander deel zeer zeker ook omdat je opmerkingen over "een niet nader te benoemen persoon" - in combinatie met onze eerdere onenigheid en jouw duidelijke eerdere uitspraken over mij - volkomen doorzichtig maken over wie jij het hebt. Daarmee is ook onmiddelijk duidelijk dat jij het tot dusver vredig verlopen topic op de man wil spelen zonder de man bij naam te noemen. Dat noem ik dus gewoon een steek onder water en ik ben blijkens de reacties van de moderators niet de enige.


zo maart 19, 2006 4:26 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Desiree schreef:
Er werd gevraagd of er weer on-topic gegaan kon worden. Bij deze vraag ik dit opnieuw. Voor degene die het even niet meer weten waar het over ging:

Flippo schreef:
Ik ben nog niet zo lang op dit Forum, maar het valt mij op dat hier vaak interessante Topics op slot gegooid worden alvorens er uitgediscussieerd is.

In andere, ook internationale, Fora gebeurt dat ook wel, maar degenen die er aan hebben bijgedragen dat een Topic gesloten moet worden krijgen een serieuze "Waarschuwing". Bij het aan de laars lappen van de waarschuwingen wordt de betreffende "Gebruiker" verwijderd of geblokkeerd.

Dit consequente optreden van de Admins en Mods zorgt op termijn voor een betere sfeer.

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar dit viel mij in het STIWOT-Forum op.


En als reactie op Desiree wil ik dan ook nog graag een quote van [USER]Pietje naar boven halen omdat ook deze beetje ondergesneeuwd is ondertussen en ik hem wel heel waardevol vindt:

Pietje schreef:
Bedankt Kevin voor je reactie.

Het hoofdprobleem is volgens mij dat mensen niet elkaars menig respecteren !

Een discussie is natuurlijk leuk, mits de deelnemers er van uit gaan dat het niet zo moet zijn dat de discussie pas is beeindigd als iedereen dezelfde mening is toegedaan, of nog sterker - zijn mening - de enige juiste is. Ik denk dat daar de kern van het probleem ligt.

Daarnaast, zoals Harro aangeeft - worden berichten vaak niet goed gelezen of zoals ik zelf wel eens merk - worden ze bij voorbaat negatief geinterpreteerd.

Ik denk dat we zorg moeten dragen dat we

a- elkaars mening respecteren, ook al is dat niet de jouwe
b- open moeten staan voor andere theorieën van anderen
c- goed onderbouwde en op feiten gebaseerde antwoorden geven
d- elkaars berichten goed lezen en er van uit gaan dat iedereen ten goede trouw is
e- Dit gehele forum eigelijk puur fun moet zijn !


zo maart 19, 2006 4:49 pm
Profiel
Grebbeberg.nl
Bericht 
Ik pak dit zeker op. Ik vind alleen wel dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen een scherpe tekst en gewoon botte veleine teksten. Dat laatste maak ik mij nooit aan schuldig. Maar inderdaad gaan de discussies soms boven de materie uit en trek ik me deze kritiek zodanig aan dat ik beloof mijn best te doen mijn modus operandi zodanig te wijzigen dat men zich daar niet meer aan hoeft te storen.


zo maart 19, 2006 5:49 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Reactie uit dit topic verwijderd aangezien we hier weer op de bekende persoonlijke toer gingen. We tolereren dit simpelweg niet langer. On-topic maar weer.


zo maart 19, 2006 6:20 pm
Profiel
IA002
Bericht 
(ook dan maar aangepast !)

Overigens wil ik gelijk even benadrukken dat het op slot gooien van topics naar mijn idee zeker niet specifiek is toe te rekenen aan Harro of Grebbeberg, dus laten we de discussie wat breder trekken en dat als er mensen zijn die onderling een probleem hebben, laten ze dat dan vooral via PM uitpraten als ze daar behoefte aan hebben. Hou daarnaast een beetje rekening met gevoelens van elkaar...


zo maart 19, 2006 6:25 pm
John S.
Bericht 
Tja, goedavond. Ik heb me bewust uit de discussie gehouden om te kijken hoe het nu zou gaan. Er zijn een aantal zeer geode zaken gezegd, maar ook valt me op dat er inderdaad een aantal mensen elkaar in de haren vliegen.

Het op slot gooien van topics vind ik zelf alleen een allerlaatste 'redmiddel'.

Ik vind de reactie van Grebbeberg (hier beneden) prima. Hij steekt de hand in eigen boezem en geeft ook aan dat hij misstappen gemaakt heeft en hij beloofd dat hij zijn best doet om daar verandering in te brengen.

Ik probeer ook de sfeer in de topics en tijdens de discussie zo goed mogelijk houden.

Daarbij moet ik dan toch nog even zeggen (zonder dat hier weer een vreselijk persoonlijke destuctieve discussie op losgelaten gaat worden) dat ik hoop dat andere personen in dit forum OOK van goede wil zijn. WIE DE SCHOEN PAST TREKKE HEM AAN !!!...........

Citaat:
Ik pak dit zeker op. Ik vind alleen wel dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen een scherpe tekst en gewoon botte veleine teksten. Dat laatste maak ik mij nooit aan schuldig. Maar inderdaad gaan de discussies soms boven de materie uit en trek ik me deze kritiek zodanig aan dat ik beloof mijn best te doen mijn modus operandi zodanig te wijzigen dat men zich daar niet meer aan hoeft te storen.


zo maart 19, 2006 6:50 pm
Jasper
Bericht 
Het is eigelijk zo treurig,verdrietig dat (sommige) mensen elkaar op een leuk/intessante forum (waar alleen maar kennis met elkaar uitgewisseld word) zo respectloos behandelen

je bent niet verplicht om ergens op te reageren of breng het op een manier waarop je een ander niet beledigt en als je beledigt wordt laat die ander dan maar gaan(het is een forum met goede moderators en je kent elkaar meschien niet eens) gelukkig zijn het merendeel van de forumleden normale/welwillende mensen die elkaar alleen maar willen helpen hoe simpel/ingewikkeld, weinig/veel bijdragend een vraag/topic ook mag zijn. de ene topic is leuker dan de ander maar dat is ieder zn eigen smaak, vind je er niks aan STAY AWAY vind je het super WEES WELKOM

meschien dat mijn avatar genoeg zegt


zo maart 19, 2006 7:59 pm
IA002
Bericht 
Jasper, 'stupid Posts' bestaan niet ! En de ene avatar is leuker dan de andere...ieder zijn eigen smaak.


zo maart 19, 2006 9:28 pm
Flippo
Bericht 
Leuk, kunnen we met zijn allen weer door 1 deur! :D

Admins/Mods, zouden jullie bij wijze van voorwaardelijke proeftijd de Thread "Geallieerden zijn zwaar over de schreef gegaan" weer willen openen?
http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum/viewtopic.php?t=2612&highlight=

Alvast bedankt!


zo maart 19, 2006 10:02 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Dat we nu weer met zijn allen door één deur kunnen is een mooie, maar wel hele snelle conclusie denk ik hoor :wink:.

Zoals voor sommigen al bekend zijn we momenteel achter de schermen bezig met een post waarin we "De basis van dit Forum" proberen te beschrijven en waarin we ook lessen geleerd uit dit topic meenemen. Deze post zal snel in "Mededelingen" geplaatst worden en ik wil dan ook in ieder geval even wachten met het heropenen van het topic totdat dit gebeurt is. Okay ?


zo maart 19, 2006 10:09 pm
Profiel
Flippo
Bericht 
Barry schreef:
Citaat:
Zoals voor sommigen al bekend zijn we momenteel achter de schermen bezig met een post waarin we "De basis van dit Forum" proberen te beschrijven

Ja, is een goed initiatief. Ik dacht dat er al "gedragsregels" opgesteld waren.


zo maart 19, 2006 10:23 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Ja, maar we zijn die aan het herbekijken agv enkele uit de hand gelopen discussies de laatste weken en aan de hand van de hier aangereikte suggesties.


ma maart 20, 2006 1:28 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Prima idee.


ma maart 20, 2006 7:32 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group