Het is nu do maart 28, 2024 2:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
STIWOT Reizen Battlefield Tour "Bastogne" 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Yorick schreef:
Na een dag lang kintikken in Namur (ong. 80 km boven Bastogne) zijn ook wij eindelijk aangekomen in ons vertrouwde Nederland.


Autopech? Moet je me toch eens uitleggen hoe je dan 80km boven Bastogne terecht komt?

Yorick schreef:
Welk schuttersputje ik het mooist vond ben ik echter nog niet helemaal over uit...


Ik die ene. Die van: "Euhm, tjah... dit is dus best euh... best een groot gat inderdaad."

Yorick schreef:
Wat ik zelf gemist heb was een overzichtskaartje van het slagveld (zoals ze dat tegenwoordig in Oosterbeek kennen) wat op de man uitgedeeld kan worden zodat je constant weet waar je je in het grotere plaatje bevindt, niet iedereen is namelijk een Band-of-Brothers kenner/fan/expert...


Agree. Meer kaartgebruik zou zeker een pré zijn. Al was dat op de zaterdag natuurlijk wat lastig, op de zondag zag ik al af en toe een kaart voorbijkomen...

Afbeelding

Afbeelding


di sep 16, 2008 2:39 pm
Profiel
sky
Bericht 
T(h)ijs schreef:
Rudi schreef:
Ga dit ook zeer zeker nog een keer midden in winter met een meter sneeuw doen, dan moet het nog "mooier/realistischer" zijn dan dat het nu al was.


Dan moet je op 13 december 2008 de Bastogne Historical Walk meelopen :)



eeeee Thijs , het was er vorig jaar idd erg "fris", maar helaas lag er geen sneeuw.:(

Frank vertelde me dat als er die dag een bak sneeuw was gevallen, dat er dan een aantal mensen problemen zouden krijgen met naar NL terug te gaan, omdat de sneeuwploegen dan gewacht hadden tot de sneeuw zou stoppen ander had het toch geen zin op die op te ruimen. :) Hierdoor zouden de wegen enigzins onbegaanbaar geworden zijn.

maar sneeuw goh wat heb ik daar al weer zin in:)


di sep 16, 2008 4:53 pm
Yorick
Bericht 
Barry, een kapotte dynamo... Doet het nog een tijdje, maar op een gegeven moment beginnen cruciale functies (lees: cd-speler, en oja, verlichting) uit te vallen... Vervolgens ben je overgeleverd aan het lot van de Wallonische Belgen en dat is niet het meest slimme volk (Bericht aan KN: wellicht een nieuwe zondebok :wink: )... Kreeg maandag in de namiddag pas te horen wat de diagnose was en heb toen besloten om maar op eigen kracht dinsdagmorgen, dus vandaag, terug te rijden...

V.w.b.t de putjes, ga ik denk ik voor die ene Duitse met de ingang aan de zijkant "want aan de andere kant liggen er takken".

We hadden eigenlijk allemaal op de man dat pakketje met kaarten etc. moeten hebben, mooie foto btw van die kaart op de wielkast!


di sep 16, 2008 7:35 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Pfff, jullie hebben dus nog wat meer ontberingen meegemaakt dan de rest van ons...

Yorick schreef:
V.w.b.t de putjes, ga ik denk ik voor die ene Duitse met de ingang aan de zijkant "want aan de andere kant liggen er takken".


Ghehe, geweldig! Die was ik eigenlijk alweer vergeten :oops:.


di sep 16, 2008 8:09 pm
Profiel
Dr_feelgood
Bericht putjes
:idea: dit is een groooote put

Afbeelding

En vergeet de furher niet van onze bikkel wagen

Afbeelding



EDIT: Afbeeldingen geresized.


di sep 16, 2008 8:38 pm
John S.
Bericht 
Mannen, Hinkel nog tegengekomen?


di sep 16, 2008 8:52 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
En even uit een ander topic geknipt. Klik voor beeld:

Dr_feelgood schreef:
Afbeelding


Daar zat dus nog een heel mooi stukje boom in de grond ;).


di sep 16, 2008 9:43 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
John S. schreef:
Mannen, Hinkel nog tegengekomen?


Liep wel een keer over een bos takken met mos erop en zei teggen JN: "Pfff, zul je zien dat ik er zometeen doorheen zak en dat Hinkel er nog onder zit" 8).


di sep 16, 2008 10:01 pm
Profiel
Joey
Bericht 
K.J. Koster schreef:
2. Afbeelding

Foto 2: De overige deelnemers stapte in de GMC 6X6 “Deuce and a half”, die door het slechte weer de eerste dag al snel populairder zou worden.



Watjes!!!


wo sep 17, 2008 11:07 am
Dr_feelgood
Bericht 
Joey schreef:
K.J. Koster schreef:
2. Afbeelding

Foto 2: De overige deelnemers stapte in de GMC 6X6 “Deuce and a half”, die door het slechte weer de eerste dag al snel populairder zou worden.



Watjes!!!


ja idd mietjessssss


wo sep 17, 2008 1:47 pm
Dr_feelgood
Bericht 
barry schreef:
En even uit een ander topic geknipt. Klik voor beeld:

Dr_feelgood schreef:
Afbeelding


Daar zat dus nog een heel mooi stukje boom in de grond ;).


Dom van mij verkeerde forum onderwerp gepost mijn excuus

Hier nog een foto van de schitterende omgeving had nix met de tour te maken maar vond het wel appart 2 megaa grote bomen in de middle of nowhere
Afbeelding


Eteeeeen
Afbeelding


wo sep 17, 2008 1:59 pm
Dr_feelgood
Bericht 
14. Afbeelding

Foto 14: Wat er op deze plek is gebeurd is mij even ontgaan door het maken van de foto. We zijn iets boven Hemroulle en keken uit op Champs, prachtig uitzicht in een stralend zonnetje nabij een spannend stukje bos, waar volgens Marco nog van alles moet liggen.

Dit soort spul bedoel je :shock: Hij vertelde ook dat er jaarlijks nog 48 doden vielen met het opgraven van het SPUL :cry:
Afbeelding


wo sep 17, 2008 2:04 pm
muncio
Bericht 
Mooie foto s Kees Jan.


wo sep 17, 2008 2:04 pm
Militaria Bastogne
Bericht 
Super foto's mensen! Leuk om jullie ervaringen te lezen en nog leuker om te lezen dat jullie het naar de zin hebben gehad ondanks het slechte weer van Zaterdag.

En dan HET NIEUWTJE VAN DE DAG:

We hebben vandaag weer een aansteker VERKOCHT. Ja ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Overigens, de mensen die bij de tour waren begrijpen deze inside joke waarschijnlijk wel.

Groeten,
Frank Slegers
Militaria Bastogne


wo sep 17, 2008 2:58 pm
Dr_feelgood
Bericht 
http://www.mijnalbum.nl/Album=X7XQ6GNK


do sep 18, 2008 10:10 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group