Het is nu vr maart 29, 2024 8:31 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Reacties op 'Ter herinnering aan..' 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Pieter F schreef:
Private Frederick Vollett kwam op 11 maart 1945 om het leven toen hij met zijn motor in Sonnesbick (Duitsland) op een mijn reed. Zijn broer, waarmee hij in dezelfde eenheid diende, was enkele maanden eerder om het leven gekomen. Hij ligt begraven op de Canadian War Cemetery in Bergen op Zoom.


Afbeelding
Bron: VAC


zo maart 11, 2012 1:36 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Iets wat de foto, naam en de namen van zijn ouders wellicht al deden vermoeden, Quon was een Canadees met Chineese roots. Om die reden wordt hij ook genoemd op de Roll of Honour in het Chinese Canadian Military Museum.

Afbeelding


ma maart 12, 2012 8:15 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Voor degenen die het gehele artikel over het Geuzenverzet willen lezen: http://go2war2.nl/artikel/2294/Geuzenverzet.htm


di maart 13, 2012 6:52 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Pieter F schreef:
Ter herinnering aan Marine William Edward Adolphus Chipperfield

Om het leven gekomen op 14 maart 1945. Begraven op de Katholieke Begraafplaats in Roosendaal.

Eenheid: Royal Marines Engineer Commando.

Is er iemand die meer informatie heeft over Marine Chipperfield? Ik las dat hij op 14 maart aan eerder opgelopen verwondingen is overleden.


wo maart 14, 2012 7:14 pm
sauerkraut
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Hij staat op de Navy verlieslijst van maart 1945 zonder echte bijzonderheden.
http://www.naval-history.net/xDKCas1945-03MAR.htm
Er staat nog wel bij vermeld DOWS = died on war service

Misschien dat Don Kindell je meer kan vertellen


wo maart 14, 2012 7:24 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Ik zal het eens proberen. Bedankt.


do maart 15, 2012 8:55 am
Marius Peter
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Is Adam niet de man in het midden van de onderste rij i.p.v. uiterst rechts? Dit gezien de rangaanduidingen.


ma maart 19, 2012 9:29 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Ik heb geen idee Marius. Dit was de enige foto die ik kon vinden van Adam. Wellicht dat deze al eerder is genomen?


di maart 20, 2012 8:31 pm
Marius Peter
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Pieter F schreef:
Ik heb geen idee Marius. Dit was de enige foto die ik kon vinden van Adam. Wellicht dat deze al eerder is genomen?

Geen idee. Ik ging alleen even van de sergeant strepen uit bij de man uiterst rechts.


di maart 20, 2012 10:03 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Is er iemand die meer informatie kan geven over de eenheid van Sharman, 2829 Squadron, R.A.F. Regiment?


zo apr 01, 2012 11:30 am
Avatar gebruiker
arwanda1465

Geregistreerd:
za sep 18, 2010 8:40 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Ergens in Nederland
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Pieter F schreef:
Is er iemand die meer informatie kan geven over de eenheid van Sharman, 2829 Squadron, R.A.F. Regiment?


2829 Squadron

Formed as No 829 Squadron at Chipping Warden on 19 December 1941, having been unnumbered from the previous April. On 1 February 1942 all RAF Regiment Squadrons had 2000 added to their numbers. It moved to the RAF Depot in 1942 and became a Field squadron in March 1943. The squadron joined 2nd Tactical Air Force in April 1944, becoming a Rifle squadron in September, and moving to the continent in November, initially being deployed to Gilze Rijen and subsequently Maas and Grave. Moving to Celle in 1945, Lubeck in 1946 and Buckeburg in 1947, the squadron was disbanded by being renumbered No 61 Squadron on 21 August 1947 at Lubeck.

http://www.rafweb.org/Regiment2.htm

André

_________________
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen


zo apr 01, 2012 12:31 pm
Profiel
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Ah super André, dank je wel voor deze info!


zo apr 01, 2012 1:11 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Pieter F schreef:
Ter herinnering aan Corporal Lawrence F. Shea

Afkomstig uit New York.

Om het leven gekomen op 2 april 1945. Begraven op de Amerikaanse begraafplaats in Margraten.

Sebastiaan (-Spitfire-) heeft het graf van Shea geadopteerd en een topic over hem aangemaakt.


ma apr 02, 2012 8:22 pm
Pieter F
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Bij de OGS kan ik geen gegevens vinden voor J. M. J. Doornbos. Is er iemand anders die meer informatie over deze persoon heeft?


do apr 05, 2012 8:27 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Reacties op 'Ter herinnering aan..'
Pieter ik vermoed dat het eerder I.M.J Doornbos is.

http://www.bevrijdingsmuseumzeeland.nl/ ... cordID=284

Citaat:
mejuffrouw M.J. (Irene) Doornbos
Irene Doornbos is tijdens de Tweede Wereldoorlog verzetsstrijder. In januari 1944 duikt ze onder. Ze wordt ernstig ziek en overlijdt, omdat door de angst door een dokter verraden te worden, geen medische hulp kan worden gegeven.

Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Stedelijk_Museum_Vlissingen

_________________
Ni dieu, ni maitre


do apr 05, 2012 9:37 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group