Het is nu do maart 28, 2024 5:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden. 
Auteur Bericht
CaptainWinters
Bericht Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Dag mede forum bezoekers,

Ik heb een dogtag gevonden in de Ardennen met mijn metaaldetector. Via de identificatiediensten van onze landmacht in Soest kom ik niet verder. Zij verwijzen mij naar een Amerikaanse site die maar niet responderen. Misschien dat ik er via jullie achter kan komen of de soldaat in kwestie het overleeft heeft, wat zijn verhaal is, ten einde de dogtag ook eventueel aan de nabestaande nagestuurd kan worden.

Het gaat om:

Andrew W. Hamilton
O-262729 T 41 A

Mrs. A.W. Hamilton
105 St. Laurence rd.
Upper Darby, pa.


do maart 10, 2016 4:14 pm
PoppyBooks
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Kom Andrew W.Hamilton niet tegen in de records van het ABMC.
Dus de oorlog overleeft?


do maart 10, 2016 6:48 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Yup ik kan hem ook niet vinden, in elk geval was hij een "commissioned officer". O-en 6 cijfers.

_________________
Ni dieu, ni maitre


do maart 10, 2016 7:06 pm
Profiel
CaptainWinters
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben een leek, wat betekende het wanneer je een commisioned officer was? En hebben jullie nog suggesties hoe ik verder kom in het levensverhaal vinden van de soldaat in kwestie.


vr maart 11, 2016 11:19 am
PoppyBooks
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
http://www.usofficerdocuments.com/armya ... resh1.html

Corps=ORD (Ordnance)


vr maart 11, 2016 9:31 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Op 12 Juli 1973 is er een enorme brand geweest in het National Personnel Records Center in St-Louis .
Tussen de 16 à 18 miljoen persoonlijke gegevens zijn toen voorgoed uitgewist. ik vermoed dat uw man zijn gegevens daar ook bij waren, normaal gezien heb je met een paar muisklikken direct veel info via verschillend kanalen. Buiten wat PoppyBooks ons bracht kan ik nauwelijks raakpunten vinden. Ik vermoed sowieso dat de bewuste man al lang overleden is, hij heeft een laag dogtag nr. Maar hij kan natuurlijk ook gesneuveld zijn, al is daar ook niets over terug te vinden.

De juiste plaats waar je de dogtag gevonden hebt zou nog wat info over de man kunnen opleveren, via de eenheden die daar ter plaatse waren tijdens "the battle of the bulge".
Ik hoef geen coördinaten maar een dorp of stad in de buurt kan evt. genoeg zijn.

_________________
Ni dieu, ni maitre


za maart 12, 2016 7:10 pm
Profiel
earlymb
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Je kan eens proberen om contact op te nemen met de lokale krant uit de plaats waar hij waarschijnlijk voor de oorlog woonde (Upper Darby, Pennsylvania), en misschien is er ook een lokale Historical Society of een Veteranen vereniging. Wellicht kunnen zij je helpen.


ma maart 14, 2016 1:13 pm
CaptainWinters
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Bedankt mensen voor de reacties. @poppy books: bedankt, eindelijk eens tastbaar in een lijst. Wat was de ordnance korps? @jean: bedankt voor je reactie. De dogtag is gevonden in Stavelot. @early mb: goede tips, ik ga er meteen mee aan de slag!


ma maart 14, 2016 11:23 pm
jw1985
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Via deze link http://www.gocek.org/897/stavelot.aspx is er informatie te vinden over the battle of Stavelot (waar de dog tag is gevonden).

De 897th Ordnance Heavy Automotive Maintenance Company vertrok (of eigenlijk trok zich terug) op zondagavond 17 december 1944 uit Stavelot.


di maart 15, 2016 2:19 pm
CaptainWinters
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
@jw1985: thanx man! Dat bevestigt eigenlijk alles. De man in kwestie staat op een lijst van de ordnance korps. Die zaten in Stavelot waar ik ook de dogtag heb gevonden. Bedankt zover!


do maart 17, 2016 3:53 pm
Johan WILLAERT
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Officieren en manschappen van het Ordnance Corps vond je in elke Divisie of grote eenheid van het US Army tijdens WO2...

Betrokken Officier kan van de 897th Ord Company geweest zijn, maar dat is niet noodzakelijk zo...


vr maart 25, 2016 11:30 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Dogtag Amerikaanse soldaat gevonden.
Militaire data moeten bekend zijn hij staat nl hier gewoon vermeld
http://www.usofficerdocuments.com/armya ... resh1.html

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za maart 26, 2016 1:16 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group