Het is nu do maart 28, 2024 5:56 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Verhalen 
Auteur Bericht
S.A.S
Bericht Verhalen
Ha,

Ik ben 18 jaar en werk nu 2 weken in een bejaardentehuis. Daar ben ik aan de praat geraakt met iemand die van 1935 tot 1956 bij de marine heeft gezeten. Tijdens de oorlog zat hij bij de KNIL/marine. In 1942 is hij door de Jappen gevangen genomen en toen in een kamp tewerk gesteld ( aan een spoorlijn). Daarna is hij naar Japan overgebracht en moest hij in een fabriek werken in de buurt van Hiroshima. Daar heeft hij de aanval met de atoombom meegemaaakt.

Het is maar een voorbeeld, maar zijn er topics of plaatsen op de site waar zulke verhalen gezet kunnen worden??

Mzzls, Tim


ma aug 02, 2004 7:49 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Op het forum kun je sowieso dit verhaal kwijt. Mocht je het verhaal een vaste plek op internet willen geven dan zou dit verhaal opgenomen kunnen worden op www.go2war2.nl in het onderdeel 'Verhalen'.

De schrijfwijze van het verhaal moet natuurlijk wel voldoen aan een aantal eisen maar het verhaal van deze veteraan lijkt mij de moeite waard om te plaatsen.

Misschien kun je eerst wat meer informatie op het forum posten en dan eventueel een artikel schrijven over de ervaringen van deze meneer?


ma aug 02, 2004 8:02 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Nog een tip: toestemming aan deze meneer vragen lijkt mij ook wel aardig.


di aug 03, 2004 4:33 pm
S.A.S
Bericht 
Ik zal zeker toestemming aan die meneer vragen. Daarna zal ik duidelijk zijn kern punten van het verhaal opschrijven en zo is het mogelijk om wat dingen na te trekken over zijn verhaal want die meneer is 88 jaar en begint vergaat achtig te worden.

Het enige dat hij nog heeft van zijn avonturen in de oorlog zijn zijn medailles voor de rest is hij alles kwijt geraakt.

bedankt voor de tips.

Tim


di aug 03, 2004 7:44 pm
OmErta
Bericht 
zijn medailles? klinkt interresant welke zijn het zo allemaal als ik vragen mag? zou je het even kunnen vragen als je het zlef niet weet?

grtz alex


di aug 03, 2004 9:36 pm
PTO-Mat
Bericht 
S.A.S, is deze goede man niet naar een kamp nabij Nagasaki gebracht, ik weet dat hier veel krijgsgevangenen te werk gesteld zijn na een helse tocht over zee. Mijn opa (inmiddels 91 jaar) heeft in kamp 'Fukuoka 9' gezeten alwaar hij ook de atoomaanval heeft mogen meemaken.

Ik kijk uit naar het verhaal, ook mijn opa zal het interessant vinden.


di aug 03, 2004 10:03 pm
Hans
Bericht 
S.A.S., dat van die medailles is zeer zeker interessant. Zou het mogelijk zijn om van deze man en zijn medailles wat foto's te maken ? En ook wat bijbehorende informatie over die onderscheidingen, zoals welke, waarom en wanneer ?

Alvast bedankt.

Hans


di aug 03, 2004 10:17 pm
Erik_C
Bericht 
PTO-Mat schreef:
S.A.S, is deze goede man niet naar een kamp nabij Nagasaki gebracht, ik weet dat hier veel krijgsgevangenen te werk gesteld zijn na een helse tocht over zee. Mijn opa (inmiddels 91 jaar) heeft in kamp 'Fukuoka 9' gezeten alwaar hij ook de atoomaanval heeft mogen meemaken.

Ik kijk uit naar het verhaal, ook mijn opa zal het interessant vinden.



Ik heb ook de verhalen gelezen van kampgevangenen die getuige waren van de eerste atoombom. Wat heeft jouw opa hier van meegekregen en over vertelt?


di aug 03, 2004 10:45 pm
PTO-Mat
Bericht 
Erik_C, ik geloof dat hij het gehoord heeft. Na de oorlog is hij door Hiroshima gereden en heeft de verwoestingen van dichtbij mogen aanschouwen, tevens zal hij waarschijnlijk een dosis radioactiviteit meegekregen hebben maar daarover was in die tijd weinig bekend. Ik zal het er nog eens over hebben als hij hier weer is.

Hier alvast een foto van m'n opa, ik zal eens zijn verhaal doorsturen met wat afbeeldingen.

Afbeelding


di aug 03, 2004 11:15 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group