Het is nu vr maart 29, 2024 1:58 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vervolging geallieerde oorlogsmisdadigers? 
Auteur Bericht
yoeri
Bericht 
@harro : word het ombrengen van de kampbewakers en de situatie die de amerikanen aantroffen ook niet beschreven in "het boek der kampen" ?

ik dacht daarin er in elk geval een deel over gelezen te hebben.


mvg

yoeri


za okt 09, 2010 7:53 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
wo2-freak, heb je je wel eens verdiept in rechtspraak. Een rechter houdt ALTIJD rekening met de reden en achtergrond van een misdaad. Er kan altijd sprake zijn van verzachtende omstandigheden, zelfs bij oorlogsmisdaden.

Ik ben het nu trouwens wel beu dat je in al je eigenwijsheid weer een onjuist en niet onderbouwd verwijt naar Harro maakt. In de tussentijd heb je volgens mij geeneens de moeite genomen om ook maar iets te lezen wat we je aangereikt hebben. Ik denk dat we als forum niet nog veel langer een podium willen bieden voor jouw onvermogen om iets te doen met de tips die we nu al zo vaak aan je gegeven hebben.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za okt 09, 2010 7:55 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Moreel verschil, de SS'ers zijn door een emotionele reactie op het aangetroffene afgemaakt en zouden als men het stop bevel had opgevolgd waarschijnlijk later zijn geëxecuteerd wegens misdaden tegen de menselijkheid. De yanks in Malmedy waren gewone soldaten ten velde, die zonder enige standrechterlijke regel en met enkel het motief "tot last zijn" zijn afgemaakt.

_________________
Ni dieu, ni maitre


za okt 09, 2010 8:51 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Precies, en het is bijzonder dat iedereen in dit topic dat snapt behalve Kazin.


za okt 09, 2010 9:00 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Tegenwoordig heet dat vaak het verschil tussen doodslag en moord.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 09, 2010 10:40 pm
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Kevin schreef:
Ik ben het nu trouwens wel beu dat je in al je eigenwijsheid weer een onjuist en niet onderbouwd verwijt naar Harro maakt. In de tussentijd heb je volgens mij geeneens de moeite genomen om ook maar iets te lezen wat we je aangereikt hebben. Ik denk niet dat we als forum niet nog veel langer een podium willen bieden voor jouw onvermogen om iets te doen met de tips die we nu al zo vaak aan je gegeven hebben.


Wo2-freak. Ik heb net het complete topic hier zitten doorlezen en kan nou niet zeggen dat de toon van je berichten me erg aan staat. Je weet dat je al 2 bans en een aantal waarschuwingen aan je broek hebt gehad in het verleden. Ik hoef je vast niet te vertellen wat de volgende sanctie zou betekenen.

Gedraag je eens, toon eens wat respect tegen over de andere forumleden en vooral, kom met bronnen!

Mocht jij (of iemand anders) behoefte hebben om op dit bericht te reageren -> graag via PM. Dit topic is er niet voor bedoeld.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za okt 09, 2010 11:00 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
yoeri schreef:
@harro : word het ombrengen van de kampbewakers en de situatie die de amerikanen aantroffen ook niet beschreven in "het boek der kampen" ? ik dacht daarin er in elk geval een deel over gelezen te hebben.

mvg

yoeri

Dat zou kunnen Yoeri, ik heb dat boek (Ludo van Eck) nooit gelezen.


ma okt 18, 2010 11:31 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group