Het is nu do maart 28, 2024 7:12 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vervolging geallieerde oorlogsmisdadigers? 
Auteur Bericht
wo2-freak
Bericht 
Kevin schreef:
Wo2-freak, je snapt best wat Harro bedoelt. Het stuk op Wikipedia gaat, op dat voorbeeld dat je geeft na, over het verminken van de lichamen van reeds omgekomen vijandelijke soldaten. Dat is echt wat anders dan het vermoorden van krijgsgevangenen. Je snapt toch wel dat er binnen het oorlogsrecht een ontzettend groot verschil zit tussen het doden van krijgsgevangenen en het doden van vijandige soldaten gedurende de strijd?


Ja, natuurlijk snap ik dat. Maar er zijn ook genoeg Japanse krijgsgevangenen en Duitse krijgsgevangenen vermoord door de Amerikanen. Iedereen heeft wel eens gehoord over het bloedbad van Malmedy, waarbij Amerikaanse krijgsgevangenen vermoord werden. Maar Amerikanen hebben een grotere bloedbad onder Duitse krijgsgevangenen veroorzaakt, maar daar hoor je dan weer bijna niets over.


Maar ik zal de komende uren niet zoveel reageren, want ik ga werken aan mijn opdracht parlementaire geschiedenis, dus Harro, als ik niet meteen reageer dan weet je nu waarom. :)


za okt 09, 2010 5:10 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Jij zegt: ''Levende mensen doden en in brand steken is minder erg dan mensen die al dood zijn verminken.''

Nee, JIJ impliceert dat waar je zegt "Mensen doden en verbranden is zeer ernstig, maar dit vind ik toch veel erger" omdat jouw "dit" op het mutileren van gesneuvelden slaat. Jij legt mij dus jouw eigen woorden in de mond en vervolgens draai jij je eigen standpunt 180 graden.

Je probeert alweer woordspelletjes te spelen en ditmaal doe ik niet mee.


za okt 09, 2010 5:12 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
wo2-freak schreef:
Ja, natuurlijk snap ik dat. Maar er zijn ook genoeg Japanse krijgsgevangenen en Duitse krijgsgevangenen vermoord door de Amerikanen. Iedereen heeft wel eens gehoord over het bloedbad van Malmedy, waarbij Amerikaanse krijgsgevangenen vermoord werden. Maar Amerikanen hebben een grotere bloedbad onder Duitse krijgsgevangenen veroorzaakt, maar daar hoor je dan weer bijna niets over.

Leg eens uit...

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za okt 09, 2010 5:13 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Maar Amerikanen hebben een grotere bloedbad onder Duitse krijgsgevangenen veroorzaakt, maar daar hoor je dan weer bijna niets over.

Welk bloedbad was dat?
wo2-freak schreef:
Maar ik zal de komende uren niet zoveel reageren, want ik ga werken aan mijn opdracht parlementaire geschiedenis, dus Harro, als ik niet meteen reageer dan weet je nu waarom. :)

Euh, het kan aan mij liggen maar waarom weer die focus op mij? Je bent ook met Kevin in discussie.


za okt 09, 2010 5:16 pm
wo2-freak
Bericht 
Kevin schreef:
wo2-freak schreef:
Ja, natuurlijk snap ik dat. Maar er zijn ook genoeg Japanse krijgsgevangenen en Duitse krijgsgevangenen vermoord door de Amerikanen. Iedereen heeft wel eens gehoord over het bloedbad van Malmedy, waarbij Amerikaanse krijgsgevangenen vermoord werden. Maar Amerikanen hebben een grotere bloedbad onder Duitse krijgsgevangenen veroorzaakt, maar daar hoor je dan weer bijna niets over.

Leg eens uit...


Om 17:30 ben ik weg, dus reageer ik nog wel even:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dachau_massacre


za okt 09, 2010 5:20 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Zijn gedachtegangen zijn zo krom als de schoten van van Hanegem. 8)

_________________
Ni dieu, ni maitre


za okt 09, 2010 5:21 pm
Profiel
wo2-freak
Bericht 
HKBA44 schreef:
Zijn gedachtegangen zijn zo krom als de schoten van van Hanegem. 8)


Waarom beledigen jullie mij altijd? En dan maar zeggen dat ik niet normaal kan discussiëren, jij brengt hier helemaal niets in en dan kom je met zo'n nutteloos commentaar.


za okt 09, 2010 5:22 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dachau_massacre

http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=7655

En jij durft Dachau en Malmédy echt met elkaar te vergelijken? Bij Baugnez (Malmédy) werden 84 krijgsgevangen Amerikaanse soldaten door Waffen-SS'ers vermoord. Tijdens de bevrijding van Dachau werden naar schatting 32 tot 39 kampbewakers door Amerikaanse soldaten vermoord. Het "grotere bloedbad" blijkt zelfs niet uit het wikipedia artikel waar je zelf naar verwijst:
Citaat:
The number of victims differs by account, some witnesses speculating that more than 100 German soldiers were killed; others report that 30-50 soldiers were killed during the camp's liberation, only a dozen of those being victims of alleged war crimes.


za okt 09, 2010 5:25 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Behalve dat ik dit wel een heel slecht voorbeeld vind, ben ik het er ook niet mee eens dat je hierover nooit hoort. Integendeel, op dit forum is dit onderwerp al veelvuldig voorbij gekomen en het staat zelfs op Go2War2.nl beschreven (i.t.t. het bloedbad van Malmédy):

http://www.go2war2.nl/artikel/1328/Exec ... l-1945.htm

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za okt 09, 2010 5:33 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Wedden dat je na een post of 10 zegt, ah ja nu heb ik het begrepen? Daarom hou ik mij op de vlakte omdat ik niets aan de uitspraken van Harro of Kevin aan toe te voegen heb.

_________________
Ni dieu, ni maitre


za okt 09, 2010 5:35 pm
Profiel
wo2-freak
Bericht 
Ja, ik durf Dachau en Malmedy met elkaar te vergelijken. Ik heb je 1e gedeelte door gelezen en het klinkt logischer dan ''de fabeltjes''. Alleen ook jij kan het niet precies weten. En ik doelde niet op die 560 dode SS'ers, maar op de 100 Duitse POW's die gedood zouden zijn volgens ooggetuigen. En 100 is meer dan de 84 vermoorde Amerikanen in Malmedy.

Ik weet niet wat waar is, maar als verschillende bronnen het hebben over mogelijk 100 doden en sommige zelfs over 560, kan ik moeilijk aannemen dat dit er in werkelijkheid ''maar'' 40 of 50 zijn geweest. Honderd lijkt mij een realistischer aantal, maar om te zeggen dat er 520 zomaar bij zijn opgeteld weer niet.


za okt 09, 2010 5:36 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Ja, ik durf Dachau en Malmedy met elkaar te vergelijken. Ik heb je 1e gedeelte door gelezen en het klinkt logischer dan ''de fabeltjes''. Alleen ook jij kan het ook niet precies weten. En ik doelde niet op die 560 dode SS'ers, maar op de 100 Duitse POW's die gedood zouden zijn volgens ooggetuigen. En 100 is meer dan de 84 vermoorde Amerikanen in Malmedy.

Ik weet niet wat waar is, maar als verschillende bronnen het hebben over mogelijk 100 doden en sommige zelfs over 560, kan ik moeilijk aannemen dat dit er in werkelijkheid ''maar'' 40 of 50 zijn geweest. Honderd lijkt mij een realistischer aantal, maar om te zeggen dat er 520 zomaar bij zijn opgeteld weer niet.

Ik ga echt niet discussiëren met iemand die zo weinig feitelijke kennis heeft over wat in Dachau gebeurde en die zelf zijn aantallen laat afhangen van wat hem "een realistisch aantal lijkt". Ik wil je aanraden het topic waarnaar ik verwijs een heel goed door te lezen voordat jij jezelf nog belachelijker maakt.


za okt 09, 2010 5:39 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Een getuige die heeft gezegd, maar dus geen feitelijk materiaal.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 09, 2010 5:42 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Ik stel ook voor dat wo2-freak eerst eens dat topic en eventueel het artikel op Go2War2 goed gaat lezen. Deze discussie is al vaker gevoerd en de feiten zijn al uitgelegd, dus het voegt niets toe als we dit opnieuw moeten uitleggen aan iemand die maar wat loopt te roepen.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za okt 09, 2010 5:42 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Harro schreef:
wo2-freak schreef:
Ja, ik durf Dachau en Malmedy met elkaar te vergelijken. Ik heb je 1e gedeelte door gelezen en het klinkt logischer dan ''de fabeltjes''. Alleen ook jij kan het ook niet precies weten. En ik doelde niet op die 560 dode SS'ers, maar op de 100 Duitse POW's die gedood zouden zijn volgens ooggetuigen. En 100 is meer dan de 84 vermoorde Amerikanen in Malmedy.

Ik weet niet wat waar is, maar als verschillende bronnen het hebben over mogelijk 100 doden en sommige zelfs over 560, kan ik moeilijk aannemen dat dit er in werkelijkheid ''maar'' 40 of 50 zijn geweest. Honderd lijkt mij een realistischer aantal, maar om te zeggen dat er 520 zomaar bij zijn opgeteld weer niet.

Ik ga echt niet discussiëren met iemand die zo weinig feitelijke kennis heeft over wat in Dachau gebeurde en die zelf zijn aantallen laat afhangen van wat hem "een realistisch aantal lijkt". Ik wil je aanraden het topic waarnaar ik verwijs een heel goed door te lezen voordat jij jezelf nog belachelijker maakt.


Ik lees liever een artikel waar door meerdere mensen meer en beter onderzoek is naar gedaan. Ik heb een stuk van jouw artikel gelezen, maar ga liever voor iets professioneler, zoals het artikel op Go2War2. Ik zal ook wat meer over Geallieerde oorlogsmisdaden opzoeken. Zal ik wijzer van worden dan alleen jouw artikel, omdat ik dan verhalen van meerdere kanten te zien krijg en daar zelf een conclusie uit kan halen. Als ik jouw artikel lees, dan weet ik al wat de conclusie moet zijn, maar omdat deze gebeurtenis nooit echt bewezen is, doe ik het liever op mijn eigen manier.


za okt 09, 2010 5:43 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group