Het is nu do maart 28, 2024 3:31 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Oradour... 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Oradour...
Ik ook :|

_________________
Ni dieu, ni maitre


di jan 14, 2014 9:01 pm
Profiel
Eisbein
Bericht Re: Oradour...
Heren Kevin en Jean.

Dat is toch te begrijpen, dacht ik, na een dergelijke schofterige behandeling door leden en het niet optreden dor het bestuur bij het begin van de onaangenaamheden.

Normale omgangsvormen en geen beledigend kleinzielig gezwets is toch minimaal vereist in discussies met onbekenden.

Van heer Kevin en heer Jean heb ik toen geen afkeurend woord gelezen.

Dus sorry jullie opmerkingen komen bij mij nu dubbel over.

Eisbein.

PS. Met "ware feiten" werd bedoelt dat een en ander anders verlopen is dan het gangbare communistische verhaal.


di jan 14, 2014 9:42 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Oradour...
Omstreden stellingen poneren en niet willen onderbouwen vind ik ook niet bepaald fatsoenlijk. Dat is een soort belletje lellen voor volwassenen.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di jan 14, 2014 9:56 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Oradour...
Eisbein, het een heeft niets met het andere te maken, dus wacht ik nog altijd nieuwsgierig af welke "ware" feiten u heeft bovengespit.

_________________
Ni dieu, ni maitre


wo jan 15, 2014 12:57 pm
Profiel
Eisbein
Bericht Re: Oradour...
Jean.

Het één heeft wel alles te maken met het andere.
Dat u dit schrijft heeft te maken met uw onkunde over het niet plaatsen door Barry van mijn verklarend antwoord enige tijd geleden waarom de tijd nog niet rijp was voor een plaatsing.
Wat Barry wel deed met mijn tekst was een enkele pittige alinea daaruit publiceren en dat is een grove schending.
Of men plaatst de gehele verklarende tekst wel of niets.
Zeer zeker niet een niet tekst verbindende alinea plaatsen die een geheel ander beeld oproept van de houding van de auteur.
Veranderingen pleeg je uitsluitend na overleg met de betrokkene.

Verder lijkt mij dat dit onderwerp een interne kwestie van Stiwot beraad moet zijn.

Mvrgr. Eisbein


wo jan 15, 2014 4:51 pm
Ries
Bericht Re: Oradour...
Jelle Y. schreef:
Willen jullie dit alsjeblieft in PB's uitvechten?


wo jan 15, 2014 6:22 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Oradour...
We zijn nu al een paar jaar verder Eisbein, voor de lezers: Het gaat over dit onderwerp. Verder zie ik dit niet als een interne kwestie .
viewtopic.php?f=34&t=13739

_________________
Ni dieu, ni maitre


do jan 16, 2014 10:39 am
Profiel
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht Re: Oradour...
In een poging weer on topic te komen: zijn er mensen die vanuit hun kennis bij kunenn dragen aan dit onderwerp of de laatste ontwikkeling, namelijk het aanklagen van Werner C. ?

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


do jan 16, 2014 1:07 pm
Profiel
Harro
Bericht Re: Oradour...
Eisbein schreef:
Als u soms de ware gebeurtenissen te Oradour sur Glane wil onderzoeken dan geef ik u in overweging om dat niet te doen. Als u naderhand op dit medium daarover wilt publiceren dan breekt de hel los en volgt verdachtmaking als neo-nazi en erger.
Aan u de keus.

Guttegut, kruip je nu in een slachtofferrol door de toedracht te verdraaien? Je bent helemaal nooit van plan geweest op dit "medium" over Oradour te publiceren. Mag ik je even je eigen woorden hierover in herinnering brengen?
viewtopic.php?f=34&t=13739
Eisbein schreef:
Geachte lezers.

Als u niet bekend bent met de ware feiten omtrent het drama dat zich heeft afgespeeld in Oradour sur Glane en in Tulle dan kan mijn wel op feiten berustende kennis (zonder pro of contra voor enige van de betrokken partijen) u misschien overtuigen dat het Telegraaf bericht een mengelmoes is van onjuistheden. Misschien een nieuwe poging om het Franse rode blazoen te zuiveren van de eigen verantwoordelijkheid in deze kwestie. Na het Oradour-proces in 1953 heeft de Bondsrepubliek getracht een proces te starten om de werkelijke waarheid boven water te krijgen. Dit faalde vanwege de weigering ter inzage in de Franse processtukken. Hierop rust een embargo op van 100 jaar. Dus in 2053 kunt u misschien de waarheid lezen (op Stiwot ? ? ? ).

Mvrgr. Eisbein

Je werpt je op als degene met "op feiten berustende kennis" (en, heel bijzonder, gaat vervolgens via de mededeling dat je "zonder pro of contra voor enige van de betrokken partijen" bent in één adem door over "het Franse rode blazoen"). Je kreeg na die openingspost over Oradour geen enkele kritische opmerking, laat staan dat van verdachtmakingen sprake was. Sterker, de reacties waren uitnodigend...
sauerkraut schreef:
Wat let je beste Eisbein om die ware feiten hier te onthullen? Menigeen zal er met belangstelling naar uitzien.

Eisbein schreef:
Geachte Sauerkraut.

Mij let de wetenschap dat een uitgebreide opsomming van de ware feiten uitmondt in een oneindig lang welles nietes gekrakeel tussen mij en een reeks forumleden mede dankzij de jarenlange indoctrinatie door de rode partij in dit drama en het Franse schaamtegevoel. Zelf ben ik al ruim 15 jaar kritisch bezig en heb het nodige op papier gezet, nu al 40 blz. A4 en ik ben nog lang niet klaar want check en dubbelcheck . Het is eerder een hoofdartikel voor Stiwot dan een forum item. Omdat het zo'n belangrijk onderwerp is kan een scribent niet volstaan met een afgeraffeld stuk tekst. Daarbij komt nog het weinig onderkende feit dat een groot deel van de forumleden nooit in actieve dienst in oorlogstijd is geweest en nooit ondervonden heeft om door onherkenbare burgers vanuit niet verdachte plekken beschoten te worden. Nog erger is het dan als de neergeschoten militairen ook nog zinloos zwaar verminkt worden. Dan komt een onbestemd gevoel naar boven en de woede over zoveel laf en "onsportief"gedrag. En hier komt dan de toen gangbare wetgeving omtrent Oorlog en Volkenrecht om de hoek kijken met de daarin gegeven mogelijkheden. Het was niet specifiek verzetsgedrag van de daar aanwezige vooral communistische groepen, maar een bewust nastreven van bepaalde politieke doelen.

Heer Sauerkraut, als u iets dat op waarheid berust aan de mensheid wilt verklaren, dan gaat u daar geen embargo van 100 jaar op toepassen. Dat doen alleen mensen die iets te verbergen hebben. Mvrgr. Eisbein

Je nam dus al op voorhand aan dat jouw versie van "de ware feiten" tot discussie zou leiden en op voorhand leg je de schuld voor die discussies bij "indoctrinatie door de rode partij". Bijzonder, uit de pen van iemand die zich op de borst klopt als iemand die niet pro of contra een betrokken partij is. Enfin, pas nadat je schreef dat je niet van zins bent je "ware feiten" met dit forum te delen kreeg je kritiek en deze weerstand werd sterker toen bleek dat je gepresenteerde bronvermelding een opeenstapeling van dubieuze publicaties bevatte. Ik kan mij voorstellen dat je na die kritiek al helemaal geen zin meer had om jouw versie van de geschiedenis met ons te delen, maar doe alsjeblieft nu niet net alsof wij jou het publiceren onmogelijk hebben gemaakt. Sterker, met een gedegen, open en duidelijk onderbouwd artikel over Oradour had je ons de mond kunnen snoeren. Je koos er echter op voorhand voor dat wij het niet waard waren. So be it.


za jan 18, 2014 6:38 pm
Hans001
Bericht Re: Oradour...
Goedemorgen,

Los van de hele discussie: Oradour is een zeer indrukwekkend monument, het ligt er nog bij alsof het recent is gebeurd. Het bezoek heeft een onuitwisbare indruk in mijn geheugen achtergelaten. De complete waanzin van de oorlog.

Groet,
Hans


za jan 16, 2016 11:39 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group