Het is nu vr maart 29, 2024 5:24 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Moorden op parachutisten... 
Auteur Bericht
Harro
Bericht Moorden op parachutisten...
17 september 1944 - Moord op twee Canadese krijgsgevangenen door een SA-Obersturmbannführer in Kranenburg (Niederrhein). Het zou hier om door de wind afgedreven parachutisten gaan van operatie Market.

18 september 944 - Moord op twee onbekende geallieerde krijgsgevangenen op bevel van een officier van het 16. Landesschützenregiments in de buurt van Kranenburg. Ook in dit geval zou het om afgedreven parachutisten gaan.

Heeft iemand meer informatie?


di aug 30, 2005 7:48 pm
Zwabel
Bericht 
Hi Gustav


Het was even zoeken maar ik heb iets, kan ook al zijn dat je het al hebt.

17.9.1944 Ermordung von zwei kriegsgefangenen kanadischen Fallschirmspringern durch einen SA-Obersturmbannführer in Kranenburg/Niederrhein. Bei den Ermordeten handelt es sich jedoch nicht um Notabspringer aus einem abgeschossenen Flugzeug, sondern um Fallschirmjäger, die bei dem britischen Luftlandeunternehmen von Arnheim/Nimwegen vom Wind auf deutsches Gebiet abgetrieben worden waren

18.9.1944 Ermordung von zwei unbekannten alliierten Kriegsgefangenen auf Befehl eines Offiziers des 16. Landesschützenregiments in der Nähe von Kranenburg/Niederrhein. Bei den Ermordeten handelt es sich wie im vorhergehenden Fall (17.9.44, Kranenburg) um Angehörige von Luftlandeeinheiten.

Dit is van de site http://www.flieger-lynchmorde.de/Text/auflistung.htm

groetjes Zwabel


di aug 30, 2005 8:48 pm
Harro
Bericht 
Bedankt Zwabel, lijkt mij een Duitse vertaling van de info die ik al heb. Heeft iemand aanvullende info?


di aug 30, 2005 8:57 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Over Kranenburg is volgens mij een boekje of verslag geschreven, ik dacht door Thuring, beste kan je dit navragen bij het museum in Groesbeek


do sep 01, 2005 4:59 pm
Roel Kerkhoff
Bericht 
Ik zal even kijken of ik er iets over kan vinden in mijn literatuur...


do sep 01, 2005 5:49 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group