Het is nu di apr 16, 2024 10:25 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Peiper en de rabbi... 
Auteur Bericht
Jochen S.
Bericht 
John,

Ja, dit is het boek. Het bevat een foto uit mijn archief.

Verder is een echte aanrader het boek van Danny Parker 'A Deadly Past' wat volgend jaar December uitkomt. Ook in de bronvermelding van dit boek zul je mijn naam regelmatig tegenkomen :wink:


za maart 31, 2007 12:37 pm
RainbowRob
Bericht 
Jochen S: Ook in de bronvermelding van dit boek zul je mijn naam regelmatig tegenkomen

Aangezien je dus redelijk veel weet over Peiper hebben we misschien de vrijwilliger gevonden om een goed artikel over hem te schrijven :D


za maart 31, 2007 1:13 pm
John S.
Bericht 
Super Rob:

Citaat:
Aangezien je dus redelijk veel weet over Peiper hebben we misschien de vrijwilliger gevonden om een goed artikel over hem te schrijven


:lol:

Altijd leuk; een aangewezn vrijwilliger :wink:

Ik denk alleen dat Mike zoveel weet over Peiper dat hij moeite heeft om een globaal stukje over hem te schrijven, zonder uit te weiden over allerlei belangrijke zaken. Het wordt dan al snel een heel boekwerk........ :wink:


za maart 31, 2007 1:35 pm
ErnstJan
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Super Rob:

Citaat:
Aangezien je dus redelijk veel weet over Peiper hebben we misschien de vrijwilliger gevonden om een goed artikel over hem te schrijven


:lol:

Altijd leuk; een aangewezn vrijwilliger :wink:

Ik denk alleen dat Mike zoveel weet over Peiper dat hij moeite heeft om een globaal stukje over hem te schrijven, zonder uit te weiden over allerlei belangrijke zaken. Het wordt dan al snel een heel boekwerk........ :wink:


Ik zie geen problemen jij wel 8)


za maart 31, 2007 3:45 pm
John S.
Bericht 
Ernst Jan:

Citaat:
Ik zie geen problemen jij wel



Laten we de reactie van Mike afwachten :wink:


ma apr 02, 2007 8:02 am
Jochen S.
Bericht 
Helaas mannen,

Ik moet jullie teleurstellen. Heb gewoon geen tijd om een fatsoenlijk artikel - die alle periodes van Peipers leven beschrijft - op te stellen. :cry:

Mike


ma apr 02, 2007 10:32 am
RainbowRob
Bericht 
Helaas, maar aangezien jij dus de kenner zou zijn op het gebied van Peiper. Welk boek zou je mij aanraden om te lezen over hem?


ma apr 02, 2007 4:13 pm
Harro
Bericht 
Tsja, wat is "de kenner"? Ik denk dat je wereldwijd hooguit twee, drie mensen zult vinden die méér over Peiper weten dan Mike.


ma apr 02, 2007 4:25 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Er komt een goed boek van de Duitse auteur Jens Westemeier. Die is er al in het Duits maar de uitgebreidere, Engelstalige uitgave ligt bij de drukker. "The Devils Adjutant" van de auteur Michael Reynolds is ook de moeite maar redelijk achterhaald.
Volgens mij had je al een goed antwoord van Harro, Rob. :wink:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma apr 02, 2007 8:12 pm
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
Oh ik twijfel ook echt niet aan de woorden van Harro hoor. Maar ik vind het altijd interessant om de mening van meer mensen te horen. :D


ma apr 02, 2007 9:36 pm
RainbowRob
Bericht 
Toevallig kwam ik gisteren in Aken de dvd Mythos Malmedy Gericht der Sieger tegen. Ik heb nog niet gekeken of het iets is maar het schijnt een oude docu te zijn die nu op dvd te krijgen is.


za apr 14, 2007 11:16 am
Jochen S.
Bericht 
Is dit een docu. bestaande uit 2 verschillende documentaires :?: Er bestaat nl. 1 met de titel 'Mythos Malmedy' en 1 met de titel 'Malmedy - Gericht der Sieger'.


zo apr 15, 2007 12:08 am
RainbowRob
Bericht 
Ik heb hem net even in de dvd speler gehad en een stukje gekeken maar bestaat inderdaad uit 2 delen. Een over Malmedy en een deel over het proces.


zo apr 15, 2007 11:37 am
Harro
Bericht 
Dan zijn het de oude Agte/HIAG video's. Zeer interessant maar zeker niet allemaal even betrouwbaar en met een politieke boodschap.


zo apr 15, 2007 11:41 am
Jochen S.
Bericht 
Super-rop,

Ik weet dat 'Mythos Malmedy' van Manfred Thorn uit 2 delen bestaat. Daarnaast bestaat ook een docu. genaamd 'Malmedy - Das Gericht der Sieger'. Mijn vraag: zijn deze 2 samengevoegd op 1 dvd?


ma apr 16, 2007 12:20 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group