Het is nu do maart 28, 2024 12:16 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
[Ik zoek een goed boek/referentie] KING Tiger 
Auteur Bericht
Jurrie
Bericht [Ik zoek een goed boek/referentie] KING Tiger
Beste mensen,

Kan iemand mij hier een goed boek aanraden over de King Tiger, en dan met name een boek die ingaat op kleurenschema's en met wat goede foto's.

Ik ben namelijk van plan een RC 1:16 King Tiger aan te schaffen en vandaar dat ik goede referentie nodig heb:)!

Ik kan ook gaan Googlen, maar dan weet ik alsnog niet welk boek echt goed is...dus is hier iemand die mij een een of ander boek kan aanraden over de King Tiger(en het liefst niet al te duur:))


Greetz,

Jurrie

PS:
(Misschien past dit topic beter bij boeken, maar omdat het eigenlijk gaat om modelbouw-referentie heb ik het hier gepost: als moderators vinden dattie bij "boeken" moet, verplaats em dan maar:))


zo aug 15, 2004 1:10 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ik zou denk ik voor een boekje van Osprey gaan. Deze zijn niet al te duur en bevatten vaak veel informatie met betrekking tot kleurschema's, nummering en dergelijke.

Voorbeeldje:
http://www.wo2shop.nl/product/241

Ik ben echter geen modelbouwer en weet dus niet of dit genoeg info is. Wel weet ik dat Osprey ook "Modelling Guides" maakt.


zo aug 15, 2004 2:14 pm
Profiel
Jurrie
Bericht 
Ja, dit boekje heb ik zelf ook in gedachten, ik heb alleen geen idee of er goede (kleuren)foto's en / of kleurenschema's in staan..

En men reageert daar niet op mn mail, dus das ook een beetje vaag...Ik heb bij plasticmodelbouw.nl al wel reactie gehad, daar hebben ze em ook

Jurrie


zo aug 15, 2004 8:48 pm
Frank
Bericht 
Beste Jurrie,

Ik heb zojuist gereageerd... (binnen 2 dagen 8) )


zo aug 15, 2004 9:05 pm
Jurrie
Bericht 
Haha, ja

Ik ben nu eenmaal een beetje verwend met snelle mails :wink: Maar bedankt voor je reactie in elk geval!

Maaru, Frank...kan je nog wat zinnigs over de inhoud van het boek vertellen?

Zo ja: staan er wat goede referentie foto's in en / of kleurenschema's die ik kan gebruiken voor het modelleren van een 1:16 King Tiger?

Greetz,

Jurrie


zo aug 15, 2004 9:20 pm
Frank
Bericht 
Jurrie

Ik heb het boek nooit ingekeken en kan dit zo snel ook niet voor je doen.
Normaal zijn Osprey boeken wel voorzien van zeer mooie getekende illustraties afgewisseld met foto's.

Misschien iemand anders die dit boekje heeft of goed kent ?


zo aug 15, 2004 9:22 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De officiele beschrijving van de boekjes luid:

Osprey's Vanguard and New Vanguard
Osprey's New Vanguard series provides comprehensive histories of the design, development and operational use of the world's armoured fighting vehicles and artillery. Each volume includes authoritative text by a recognised expert on the subject, backed up by extensive contemporary photographs, colour illustrations and technical drawings of the weapons system. The highly detailed colour artwork and line drawings detail the vehicle's variants and derivatives, and each volume includes a full-colour cutaway showing the interior workings of the fighting-machine.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo aug 15, 2004 9:27 pm
Profiel WWW
Jurrie
Bericht 
Kijk, daar heb ik wat aan Wilco!

Dan denk ik dat het wel goed zit en zal ik eerdaags wel zo'n boekje bestellen!

En Frank, tjek je PM :wink:

Nogmaals bedankt

Jurrie


ma aug 16, 2004 12:29 pm
Jurrie
Bericht 
Ik heb inmiddels het boekje gekocht van Osprey New Vanguard. Behoorlijk nuttig!

De 1:16 King Tiger is inmiddels ook al besteld en ik weet tevens al welke versie ik ga maken:)

Ik zet in wapens nog binnenkort even een oproepje voor referentie voor de King Tiger

Greetz,

Jurrie


ma okt 04, 2004 1:11 pm
Mario
Bericht 
Succes ermee.
Hoeveel weegt dat ding eigenlijk ? Ettelijke kilo's naar ik vermoed.


di okt 05, 2004 9:17 am
Jurrie
Bericht 
haha, thnx..iets van 4,5 kilo:)

Jurrie


di okt 05, 2004 1:25 pm
Harro
Bericht 
1:16. Dat is heel veel Zimmerit. Al een idee hoe je dat gaat aanbrengen?


vr okt 15, 2004 1:08 pm
Jurrie
Bericht 
Gustav schreef:
1:16. Dat is heel veel Zimmerit. Al een idee hoe je dat gaat aanbrengen?


Ja..het zit namelijk bij de Tamiya kit geleverd en je kan zelf kiezen of je het erop doet.. :wink:


Jurrie


vr okt 15, 2004 6:56 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group