Het is nu za apr 20, 2024 1:47 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
[Modelcheck] M3A1 Stuart Light tank 
Auteur Bericht
Mr_Flibble
Bericht [Modelcheck] M3A1 Stuart Light tank
Ik heb deze een jaartje of 2 geleden geschilderd,


Afbeelding
Afbeelding

Ik heb indertijd geprobeerd om de tank een wat verweerd aanzicht te geven, helaas is dat met de tracks niet zo goed gelukt. Had er wat stof/zand/roest op moeten brushen. Ook was hier en daar lakschade en roest op de superstructure van toepassing geweest.

Toch, ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.




Het spijt me te zeggen dat ik sinds die tijd niet echt veel tijd meer heb besteed aan het schilderen van modelen (WH40K, WHFantasy en WO2) Ik houd me de laatste paar maanden eigenlijk alleen maar bezig met het bouwen van terrein voor WO2 Tabletop games. al schiet dat er de laatste weeken ook bij in


do sep 30, 2004 8:35 pm
Jurrie
Bericht 
Hey mr Flibble.

Ik vind dattie er leuk uitziet! Lijkt mij ook nog wel een keer geinig om te bouwen.

Vooral het verweren van de verf is goed gelukt.

Als je nu nog ff een drybrush maakt met zilver over alle/een aantal "klinknagels", dat zou mooi wezen. En als je dan bezig bent, kun je net wat je zegt de tracks nog even verbeteren!

Greetz,

Jurrie


vr okt 01, 2004 9:59 am
Hans22
Bericht 
Mr. Fibble, het is prachtig geschilderd en uitgevoerd. Mijn felicitaties er voor


vr okt 01, 2004 10:38 am
Mr_Flibble
Bericht 
Thanks,

Ik ben altijd een beetje huivering om met zilver te drybrushen. Als je niet voorzichtig bent is het grootste gedeelte van je werk verprutst.

De techniek die ik gebruikt heb is eerst de zandkleur aan gebracht, daarna met bruine wash erover zodat al het detail extra donkere randjes kreeg en toen een keer met de zandkleur ge-drybrushed (bestaat er een Nederlands woord voor?)
Mijn voorkeur met schilderen van miniaturen en modelen gaat uit naar Citadel verf/inkt/washes van de Games Workshop. Ik heb vroeger veel gedaan met Revell en Masterclass maar daar kreeg ik nooit dezelfde resultaten mee.


vr okt 01, 2004 11:28 am
Paul de Weerd
Bericht 
leuk rick ;)


vr okt 01, 2004 4:18 pm
Jurrie
Bericht 
Mr_Flibble schreef:
Thanks,

Ik ben altijd een beetje huivering om met zilver te drybrushen. Als je niet voorzichtig bent is het grootste gedeelte van je werk verprutst.


Daar moet je TOTAAAAAAAAAAAL niet huiverig voor zijn.

Je kan het gewoon proberen aan de onderkant van je model Gewoon je kwast zo "droog" maken dat er niets meer af komt(ook na heel hard "schrobben" met je kwast in een doekje).

Daarna komt het echt wel goed:D Je moet het gewoon maar een keer proberen, desnoods op een goedkoop/klein modelletje. Het geef nog net wat extra, wat ik net nog ff miste aan het model.

Maar verder, zoals de anderen zeggen, de paint job is well-done:)

Jurrie


za okt 02, 2004 11:20 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mr. Flibble

Ziet er goed uit die Stuart. mooi geschildert ook. Je zou iets aan de Decals kunnen doen want die zilveren een beetje.
Ik zou niet direct met Zilver gaan drybrushen want A. Alleen een verse kras is zilver, B. Staal is vanzichzelf meestal een donkere ietwat glimmende staalkleur die als je hem uit een andere hoek bekijkt vrijwel mat lijkt. C. zilver valt verschrikkelijk op en het is niet altijd even mooi.
Wat ik je zou aanraden is om je model te bewerken met een potlood. Ga alle opstaande randen eens af. Het potlood laat een grafietspoor achter die de kleur heeft van staal en ook glimt als je hem in een bepaalde hoek in de zon houdt.
Bijgeleverd 2 fotootjes van een kanonnetje dat ik heb gemaakt om je het effect van potlood te laten zien, De effecten zijn te zien op en rond de randen van het schild:
37 mm PAK
Afbeelding
En nu dezelfde PAK maar dan vanuit een andere hoek:
Afbeelding
En weer uit een andere hoek:
Afbeelding

Je ziet het zelf niet dat opzichtige van zilver maar wel het zelfde mooie glimmende effect.

Verder goed bezig

Greetz Robert


do okt 07, 2004 12:06 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Het is misschien een beetje een late reactie, maar hoe krijg je die verschillende tinten op het schild van het kanon en in het profiel van de wielen? Ik ben namelijk ook bezig met een 3,7 cm PaK schaal 1:35 en ik heb eigenlijk nog maar 2 kleuren gebruikt: grijs en zwart.

Ironclad


vr feb 04, 2005 11:29 am
Profiel
Toon Schouteten
Bericht 
mooie manier Robert dat zal ik zeker onthouden.

en mister flibble: zou je mij is een close up van de koepel willen toesturen? ik heb namelijk zelf een LVT staan ( die had dezelfde koepel) waar ik vrij binnenkort ga aan beginnen denk ik.


di feb 08, 2005 6:51 pm
Jurrie
Bericht 
@Robert,

Hoe kan je nu met een potlood op je model "kleuren"? Dat grafiet blijft toch nooit zitten?(omdat het over glad plastic gaat)?

What's the trick?

Jurrie


di feb 08, 2005 9:52 pm
Harro
Bericht 
Jurrie schreef:
@Robert,

Hoe kan je nu met een potlood op je model "kleuren"? Dat grafiet blijft toch nooit zitten?(omdat het over glad plastic gaat)?

What's the trick?

Jurrie


Op een laagje verf wel. Geen probleem.


di feb 08, 2005 10:34 pm
Jurrie
Bericht 
Ik zal het eens gaan proberen :)!

Maar je moet dus alleen met een potloodstreep over een stuk gaan waar je de verf eraf wil hebben? Niet gaan klooien met zilver bijvoorbeeld en dan met potlood erover?

Jurrie


za feb 12, 2005 2:27 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Volgens mij is de bedoeling dat je over de randen van de pantserplaat gaat, dan lijkt het alsof daar geen verf meer zit. En je kunt geloof ik gewoon direct op de verf tekenen met je potlood, dat blijft wel zitten. (Je ziet die verf dan toch niet meer dus hoef je ook geen zilveren ondergrond te gebruiken.)

Ironclad


za feb 12, 2005 2:32 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Vergeet niet dat op een echte tank zo'n zilvere kleur zeer zelden voorkwam. Onder de camo verf zat eerst een vrij dikke laag rode grondverf. Bovendien was de levensduur van zo'n tank te kort voor dergelijke slijtage en was de bemanning puur uit lijfsbehoud zeer zuinig op de tank.

Zilver zou ik alleen toepassen op randen van spatborden en op de anti-slip ribbels cq. knobbels waar de bemanning in- en uitstapt.


za feb 12, 2005 5:40 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Toon Schouteten schreef:

en mister flibble: zou je mij is een close up van de koepel willen toesturen? ik heb namelijk zelf een LVT staan ( die had dezelfde koepel) waar ik vrij binnenkort ga aan beginnen denk ik.


Sorry voor de late reactie...zal als ik er aan denk vanavond een foto plaatsen


di feb 15, 2005 9:09 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group