Het is nu do maart 28, 2024 3:20 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Tiger Tank 
Auteur Bericht
Leroy
Bericht Tiger Tank
Hoi ik ben hier nieuw en kben 15 jaar ik heb zelf toen ik 14 was een Tiger Tank gemaakt (me eerste Modelbouw) ik hoop dat jullie em mooi vinden als je meer Foto's willen kan dat natuurlijk :P

Afbeelding


za apr 17, 2004 9:24 pm
Rifleman
Bericht 
Ik vind het niet slecht, voor een beginner, je moet alleen ietsje netter verfen, zonodig kun je ook een kleinere kwast gebruiken.

Welke schaal is het trouwens ?


zo apr 18, 2004 9:32 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ziet er heel leuk uit, zeker voor je eerste model.
Een paar tips:
Probeer onderdelen te beschilderen voor je het model in elkaar zet,
Verdun je verf, beter in twee hele dunne laagjes dekkend dan een te dikke laag in 1 keer
Gebruik inderdaad zo dun mogelijke kwastjes.

Het blijft echter vooral een kwestie van doen. Oefening baart kunst.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo apr 18, 2004 12:39 pm
Profiel WWW
Rifleman
Bericht 
Ik heb net een b-17 Flying Fortress af, die wil ik ook wel even op het forum zetten, ik heb alleen geen website :|

Jammer


zo apr 18, 2004 1:24 pm
StrangeWar
Bericht 
hey welkom,
het is leuk voor een eerste model
mss wat netjes :|
maar vraag voor meer tips eens op www.armorama.com


zo apr 18, 2004 3:22 pm
Leroy
Bericht 
bedankt mensen voor jullie tips enzo. btw het is schaal 1:35 8)


ma apr 19, 2004 9:12 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Ik vind hem wel gaaf, zou willen dat ik het kon... Heb het 1 keer geprobeerd, maar dat werd niet veel. Te weinig tijd en te bibberende handen :?

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma apr 19, 2004 9:17 pm
Profiel WWW
steunwieler
Bericht 
Ik heb ook een Tiger gemaakt schaal 1:72
schoone tank trouwens.
misschien het schilderen maar ik heb hem nog niet eens geschildert dus.


di apr 20, 2004 8:29 pm
Jurrie
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Ziet er heel leuk uit, zeker voor je eerste model.
Een paar tips:
Probeer onderdelen te beschilderen voor je het model in elkaar zet,
Verdun je verf, beter in twee hele dunne laagjes dekkend dan een te dikke laag in 1 keer
Gebruik inderdaad zo dun mogelijke kwastjes.

Het blijft echter vooral een kwestie van doen. Oefening baart kunst.


Ik deed zelf eerst vaak ook onderdelen verven, maar kreeg steeds meer te zien/te horen (zoals op sites als die van Twenot, www.twenot.nl) dat het handiger is om eerst het model in elkaar te zetten en dan pas te verven..

Je kan dan wel eventueel bepaalde (lastige) onderdelen eraf laten, die "los" verven en er dan weer op plaatsen.

Ikzelf vind dit de beste methode, omdat dan alles mooi en naadloos op elkaar aansluit:)

Verder ziet de Tiger er wel leuk uit, ik vind de tracks goed gelukt..Verder zou je es moeten proberen een wash toe te passen(na het verven, een goedje van +/- 95% wasbenzine + +/-5% een (verf)kleur) eroverheen te doen, dan lijkt het ook al veel realistischer. Nu lijkt het net offie NET uit de fabriek is:)


Jurrie


vr apr 30, 2004 4:30 pm
Leroy
Bericht 
Jurrie schreef:
Wilco_Vermeer schreef:
Ziet er heel leuk uit, zeker voor je eerste model.
Een paar tips:
Probeer onderdelen te beschilderen voor je het model in elkaar zet,
Verdun je verf, beter in twee hele dunne laagjes dekkend dan een te dikke laag in 1 keer
Gebruik inderdaad zo dun mogelijke kwastjes.

Het blijft echter vooral een kwestie van doen. Oefening baart kunst.


Ik deed zelf eerst vaak ook onderdelen verven, maar kreeg steeds meer te zien/te horen (zoals op sites als die van Twenot, www.twenot.nl) dat het handiger is om eerst het model in elkaar te zetten en dan pas te verven..

Je kan dan wel eventueel bepaalde (lastige) onderdelen eraf laten, die "los" verven en er dan weer op plaatsen.

Ikzelf vind dit de beste methode, omdat dan alles mooi en naadloos op elkaar aansluit:)

Verder ziet de Tiger er wel leuk uit, ik vind de tracks goed gelukt..Verder zou je es moeten proberen een wash toe te passen(na het verven, een goedje van +/- 95% wasbenzine + +/-5% een (verf)kleur) eroverheen te doen, dan lijkt het ook al veel realistischer. Nu lijkt het net offie NET uit de fabriek is:)


Jurrie


hij komt ook net uit een Fabriek :P

grapje :wink:

/edit

kheb ene vraagje hoe krijg je roest op je Model ??? :oops:


vr apr 30, 2004 6:12 pm
steunwieler
Bericht 
koop zo'n roest verf bij een modelbouwhandel bijvoorbeeld :wink:


vr apr 30, 2004 6:38 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group