Het is nu di maart 19, 2024 7:31 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Goede merken? 
Auteur Bericht
TFE
Bericht Goede merken?
Ik doe al vele jaren aan modelbouw, maar nooit i.v.m. WOII.
Tot hiertoe heb ik altijd met Revell gewerkt, maar ik heb hier en daar al onnauwkeurigheden ontdekt in hun modellen (vb. klep voor de wielen die te klein is...). Voor met modellen van WOII begin zou ik dus graag willen weten wat goede merken zijn; hiermee bedoel ik welke waarheidgetrouw en correct zijn.
Alvast bedankt,
TFE


wo aug 17, 2005 8:39 pm
Rudi
Bericht 
Elk merk heeft zijn onnauwkeurigheden, maar ben zelf het meest tevreden over Tamiya. Voornamelijk ook omdat ze van Verlinden Productions zulke mooie update sets voor Tamiya modellen hebben.


wo aug 17, 2005 8:44 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Tamiya bevalt mij ook het best. De duurdere merken zijn meestal ook de betere... (Airfix vind ik absoluut het slechtste merk, daarna Revell.)


wo aug 17, 2005 8:47 pm
Profiel
Mario
Bericht 
Hasegawa heeft mooie vliegtuigen.
En van een of ander Koreaans merk heb ik hier al jaren een opengewerkte Tiger liggen. Hopelijk passen de stukjes een beetje, want het ziet er jummie uit (het interieur).


wo aug 17, 2005 9:23 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ook ik vind in nagenoeg elk merk wel een onvolkomendheid. Tamiya, Hasegawa en Dragon vind ik nog de beste, gevolgd door verschillende Oost Europese merken.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo aug 17, 2005 9:24 pm
Profiel WWW
TFE
Bericht 
Bedankt :D


wo aug 17, 2005 9:28 pm
Reinout
Bericht 
Tamiya, de nieuwe kits van Dragon (zoals de M4A3 BotB), nieuwe kits van Academy (Tiger Early, US TD's), deze van AFV Club zijn vaak uitstekend gedetailleerde kits maar met het minimum aan accessoires en niet altijd even eenvouding en goedkoop (om het eufemistisch uit te drukken).
Deze merken vind ik er bovenuitsteken qua militaire voertuigen. Stuk voor stuk kennen ze hun onvolmaaktheden, maar als out-of-the-box bouwer heb je daar geen last van en anders kan je nog steeds sets bij aanschaffen, aan kit-bashing doen of overbodige onderdelen (bij die DML M4A3 zitten bvb 2 suspension sets) gebruiken voor andere kits


do aug 18, 2005 8:41 am
Toon Schouteten
Bericht 
italieri is wel ambetant voor de ontbrekende stukjes!
revel, tja da's nog niet het beste maar wel nog een redelijk schapelijk prijsje voor mensen die nog niet echt een vast inkomen hebben zoals mij ( ik ben og student)
tamya: mooi en goed maar wel duur. beslist niet de doos die je wilt toevertrouwen aan je kleine broertje om ermee te spelen.


vr aug 19, 2005 12:18 pm
Reinout
Bericht 
De nieuwe landingsvaartuigen van Italeri zijn wel prachtige kits, maar de (ook al nieuwe) hoge prijs liegt er ook niet om.


vr aug 19, 2005 12:21 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Goede modellen zijn zeker duurder. De perfectie begint vooral bij de gefabriceerde gietmallen. Deze worden gemaakt aan de hand van een zogenaamd handmonster. Hoe beter dit handmonster is en hoe gedetailleerder de modelleur dit handmonster maakt, des te beter en scherper de mal en dus het gietwerk. Meer aandacht aan handmonster en mal betekend meer en langer voorbereidend werk en dus hogere kosten.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr aug 19, 2005 12:32 pm
Profiel WWW
Jurrie
Bericht 
Tja TFE, daar stel je een goede vraag.

Zelf vind ik Dragon een van de beste merken, omdat dit merk ten eerste wat goedkoper is dan Tamiya, ten tweede past het (bijna) net zo goed en ten derde er zit van alles bij in de vorm van jassen(resin), figuren, PE, alu-loop etc. Niet dat je misschien direct alles hiervan nodig hebt, maar je betaald minder dan bij Tamiya, je krijgt meer en je kan het vast altijd nog wel een andere keer gebruiken.

Qua kwaliteit en pasvorm is Tamiya heel erg goed, maar het is vaak nog wat duurder dan Dragon. Daarom zou ik persoonlijk dan ook altijd voor een Dragon kit gaan (als die er ook van Tamiya is).

Als je bouwdozen wil in dezelfde prijsklasse als Revell, dan is Academy een goede keuze. Ik vind dit persoonlijk ook weer uitstekende kits voor een niet al te groot prijsje :). Goede pasvorm, leuke kits om te bouwen. Wat Revell betreft: Ik bouw zelf ook vaak Revell, gewoon omdat het voorhanden is en niet al te duur. Ik ben ook een Tornado 1/72 kit aan het bouwen, maar dat is ECHT een goede kit van Revell. Past (bijna) allemaal heel mooi en VEEL mooie panellines :D!

En dan hebben we nog Trumpeter. Dit merk komt de laatste tijd sterk op met echt super-bouwdozen van 1/24 vliegtuigen en onlangs wat nieuwe 1/35 voertuigen (zoals de KV-2, Sturer Emil, een Franse tank...ben even de naam kwijt en de Leopold). Deze worden bijvoorbeeld op perthmilitarymodelling.com erg goed beoordeeld. De laatste kits die gereleased zijn, zijn de KV-2 en de Sturer Emil. Bijkomend voordeel is dat deze kits slechts 15 euro kosten....nieuw...in de winkel! En ze zijn dus zeer goed gereviewed. Dus we mogen hopen dat er meer van ze komt :D!

Italeri, ja, dat vind ik een soort Revell maar dan iets beter. Ik weet niet echt precies wat ik over dat merk moet zeggen, maar een echte miskoop zal je er niet doen.

Verder heb ik zelf zeer slechte ervaringen met Zvezda (echter ook 1 goede ervaring met dat merk...ik denk dat de nieuwere kits wel beter zijn) en Eastern Express.

Conclusie (voor mij dan): wil je het beste, neem dan Dragon of Tamiya...wil je goedkoper, probeer het dan eens bij Academy of Trumpeter.

<reclame>
@TFE & reinout & anderen:

De "dure" Tamiya/Dragon en Academy kits kan je overigens hier goedkoper krijgen : http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=3716 :mrgreen: ... ik geef toe, die krengen blijven duur, maar het is iig al goedkoper...
</reclame>

Greetz ;)

Jurrie


zo aug 21, 2005 12:07 pm
Reinout
Bericht 
Hehe, ik koop mijn tamiya & academy kits goedkoper, nieuw, bij een winkel die ook op e-bay actief is, toevallig woont die persoon 6,5km van hier, is een leuke fietstocht. :P Daar gaat je reclame :twisted:
Die M18 bvb zag ik laatst aan 16€. Ik heb de Tamiya-kit van de Pershing (35254) voor 25€ nieuw gekocht, net als de M4 Early (35190), M4A3 Howitzer (35251) en M4A3 75 (35250). Die Italeri LCVP voor 24€.
En 'k moet dus geen verzendingskosten betalen :wink: :)

Mijn enige echt dure kit is de M4A3(76) BotB van Dragon, heb 'k 37 of 38€ voor betaald op een beurs. (Bij Mako Modellbau of zoiets.)


zo aug 21, 2005 12:52 pm
Harro
Bericht 
Rudi schreef:
Elk merk heeft zijn onnauwkeurigheden, maar ben zelf het meest tevreden over Tamiya. Voornamelijk ook omdat ze van Verlinden Productions zulke mooie update sets voor Tamiya modellen hebben.

De meeste modelbouwers haten de Verlinden produkten omdat het allemaal niet goed gegoten is, niet past of andere ellende meebrengt.


zo aug 21, 2005 2:19 pm
TFE
Bericht 
Bedankt voor alle tips en informatie
@Reinout waar is die winkel? :P

Bijkomend vraagje: Welk merk heeft de beste C-47? :roll: :wink:
Liefst D-day decals :idea:


zo aug 21, 2005 5:26 pm
Jurrie
Bericht 
Reinout schreef:
Hehe, ik koop mijn tamiya & academy kits goedkoper, nieuw, bij een winkel die ook op e-bay actief is, toevallig woont die persoon 6,5km van hier, is een leuke fietstocht. :P Daar gaat je reclame :twisted:
Die M18 bvb zag ik laatst aan 16€. Ik heb de Tamiya-kit van de Pershing (35254) voor 25€ nieuw gekocht, net als de M4 Early (35190), M4A3 Howitzer (35251) en M4A3 75 (35250). Die Italeri LCVP voor 24€.
En 'k moet dus geen verzendingskosten betalen :wink: :)

Mijn enige echt dure kit is de M4A3(76) BotB van Dragon, heb 'k 37 of 38€ voor betaald op een beurs. (Bij Mako Modellbau of zoiets.)


Das zeker niet duur! Maar heeftie ook Dragon dan? Die heb ik nl ook wel. En geef toe, het is zeker nog niet duur ... ;)

En die M4A3 van Dragon, daar heb je toch zeker minimaal 13 euro teveel voor betaald ;)

@TFE,

Welke schaal ben je naar op zoek?

Jurrie :)


ma aug 22, 2005 12:38 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group