Het is nu di maart 19, 2024 1:28 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Diorama Belgisch leger 1940 
Auteur Bericht
Ken
Bericht Diorama Belgisch leger 1940
Omdat ik van plan ben één of meerdere diorama(s) te maken van de 18-daagse veldtocht in mei 1940 ben ik op zoek naar 1/35 modelkits van pantervoertuigen,soldaten,etc. Let wel dit moeten belgische militairen en pantservoertuigen zijn!!! Na een zoektocht op internet heb ik TOTAAL NIKS gevonden! Kunnen jullie me verder helpen? Graag links naar sites met zulke modelkits.

Voor diorama 1 heb ik nodig: paardenkarren vorr het trekken van een kanon,kanon,belgische soldaten.

Voor diorama 2 heb ik nodig: T13 type 1 pantservoertuig,T15 pantservoertuig,moto's liefst van fn of sarolea of gillet(kan ook niet originele mits kleine aanspassingen ombouwen tot fn ofzo),pantervoertuigen bemanningnmotorrijders(bestuurders)

Voor diorama 3 heb ik nodig: Renault R35 heb ik reeds omgebouwd tot amc,een R35 bemanning, motorrijders(bestuurders,motors

Eventueel ook officirieren voor één van de drie diorama's

Andere vorrtuigen die in dienst geweest zijn bij belgisch leger in 1940 zijn natuurlijk ook welkom(dan denk ik aan ford marmon herringtons,stafvoertuigen,utility-tractors,artillerie,latil-en andere tractoren).

Ook zou ik graag weten in welke kleur de belgische voertuigen en moto's geschilderd waren en welke decals erop aangebracht waren(verf mag een revell of tamya code zijn).

En als laatste waar is dit(of misschien)allemaal te koop?

PS: Vinden jullie dit een goed idee?


zo aug 21, 2005 1:57 pm
Johan WILLAERT
Bericht Re: Diorama Belgisch leger 1940
Ken schreef:
PS: Vinden jullie dit een goed idee?


Ja en Neen....

Er bestaat praktisch niets wat je kant en klaar kunt kopen... Daarbij is er bijna geen info te vinden over de ABL in 1940....
Je hebt nog een massa vragen en je denkt al aan 3 dio's....

Ga eens langs in het Brusselse legermuseum, daar hebben ze T13 in originele kleur... Kijk ook eens naar de helmkleuren, is praktisch zelfde...

Online heel weinig info, behalve de site van de eigenaar van het Museum 'De Pinnekens/Le Barbelé' , de grootste collectie ABBL1940 die er is... en de site is dan nog helemaal in een beginstadium.....
http://www.abbl1940.be/


Good Luck,

Johan


zo aug 21, 2005 4:11 pm
Ken
Bericht 
Toch bedankt,ik had al gedacht een aantal bestaande modellen om te bouwen.


zo aug 21, 2005 5:29 pm
Ken
Bericht 
Alle info is natuurlijk nog welkom!!!


zo aug 21, 2005 5:46 pm
crossbow
Bericht 
Op 1/35??? Niks, nada, noppes. Er is ooit wel een Franse fabrikant geweest van resinkits die een AGC1 had. Eén ding bestaat er wel, Hornet heeft een Ardense jager op 1/35 in tankuitrusting https://www.modelmecca.com/cgi-bin/shop.pl?go=Search&partnumber=WF%20WAW03

De rest zal allemaal huisvlijt worden...

En zoals Johan zei, de T13 kan je gaan opmeten in het Legermuseum. En als je daar dan bent, in de shop kan je wel wat publicaties van het Tankmuseum vinden waar wat info over de T13,T15 en AGC1 in staat.

Kris


ma aug 22, 2005 10:12 am
frans8800
Bericht 
Hallo Allemaal

Er bestaan bij mijn weten drie bouwkits in resin in 1/35 en wel de T15 en de Vickers utility tractor en de renault tank ze zijn van het Franse merk Azimut productions uit Parijs zie hun site : http://www.azimutproductions.com/ en kijk naar de modelllen AZI 35096, AZI 35084, en AZI 35033

verder bestaan er voor de kleinbehuisden onder ons ook nog modellen in 1/76 van de T13 verschillende varianten maar ook de T15 en de Vickers utility tractor is er zie hun site:
http://www.retrokit.net/51.html

Verder moet er met de oude Hellerkits nog wel een paar Belgische soldaten te maken zijn , ooit heeft er een artikel in de Kuifje/Tintin gestaan om door ombouw een wielrijder van de Chasseurs Ardennais te maken. Mochten er mensen in dat artikel geintresseerd zijn hoor ik het wel.


Vriendelijke groeten

Frans Gorissen Rotterdam


do okt 19, 2006 9:22 pm
Mick
Bericht 
frans8800 schreef:
Hallo Allemaal

Er bestaan bij mijn weten drie bouwkits in resin in 1/35 en wel de T15 en de Vickers utility tractor en de renault tank ze zijn van het Franse merk Azimut productions uit Parijs zie hun site : http://www.azimutproductions.com/ en kijk naar de modelllen AZI 35096, AZI 35084, en AZI 35033


adv azimut T15 and ACG1 masters were built by Patrick Masson, a belgian modeler; he wok now for DFS230 WW2 german glider, FN M12 side car, belgian FT17, Chenard et Walker (tank transport) for belgian FT17. DFS 230 and perhaps FN side car will be built and sell for 2008.

T15 ans ACG1 ADV azimut master was offer by him to MRA, in the CEDOC exhibition.

regards

Mick


ma jan 08, 2007 4:35 am
f4mustang
Bericht 
Goedemorgen Ken,

Ik ben deze morgen gestoten op je e-mailbericht van 2005, waarin je tanks zoekt voor een diorama. Mogelijk kan ik wel aan een T.15 komen op 1/35 van ADV (nog te bouwen resin kit). Ben je daar nog langer in geïnteresseerd?
Vriendelijke groeten
Daniel van Horenbeek

EDIT PIETER F: Daniel, in verband met spambots heb ik je e-mailadres uit de post verwijderd. Indien Ken contact met je wil opnemen via e-mail, kan hij hiervoor de knop 'e-mail' onderaan je post gebruiken. :wink:


di dec 07, 2010 11:37 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group