Het is nu di apr 16, 2024 6:47 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Lijmresten 
Auteur Bericht
Ben10
Bericht Lijmresten
Nu heb ik een klein vraagje.

Hoe verwijderd je het best lijm resten of -vlekken op schaalmodellen ( plastic )


vr dec 30, 2005 7:39 pm
Mauser
Bericht 
Als ze vers zijn:
- Afdoppen (niet wegvegen) met een absorberend sponsje ofzo en evt met een natte uitgewrongen doek overgaan.

Als het al is aangedroogd:
- Indien je er geen geverfde of gespoten vlakken meer in gevaar brengt, kan je deze met een vochtige doek "afschuren", lukt dit niet moet je eens naar de winkel gaan kiken voor een productje dat daartoe dient, je vraagt er maar eens naar.

Ongetwijfeld zijn er ook nog andere mogelijkheden!

Nu je deze vraag toch steld; iemand een voorkeur voor een bepaald merk van lijm?


vr dec 30, 2005 7:46 pm
steunwieler
Bericht 
Geen idee hoe je het doet, wil ik ook wel eens weten(Sherman is voor 90% mislukt :/)

Steuner


wo jan 18, 2006 4:52 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Mag ik eerlijk zijn? Als je het echt mooi wil doen, alleen indien je de vlek kan afdekken met een extra toevoeging. Ik gebruikte daar vroeger wel eens zaken voor als extra brandstoftanks, vlaggen, andere rommel die werd meegevoerd enz. Als dat niet kan, beschouw ik mijn werk als mislukt.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo jan 18, 2006 5:33 pm
Profiel WWW
Jurrie
Bericht 
Als het niet op je glas zit, kan het ook nog anders.

Pak een stuk schuurpapier ("fijnheid" 600-1000 of meer) en schuur het weg :). Doordat het schuurpapier zo fijn is zie je er helemaal niets meer van (ook geen krassen enz :))

Jurrie


wo jan 18, 2006 5:58 pm
C. Works
Bericht 
Kun je er niet gewoon overheen verven?!?
Je kunt ook zo`n (als je die al niet had) Revell contacta proffessional ding kopen met zo`n holle naald eraan. daar komt niet echt veel tegelijk uit, is heel dun en droogt snel. (Met "kuntsstoflaseffect") Goed voor alles!


wo jan 18, 2006 8:26 pm
Mauser
Bericht 
Ja maar lijmplekken zijn er niet mee uitesloten, ik gebruik dit namelijk. Maar het is en blijft inderdaad zeer practisch. btw. in de meeste modelbouwshops kunnen ze je wel helpen met deze vragen of ze verkopen er zelfs boeken van. Misschien vind je er wel op het internet.


wo jan 18, 2006 9:21 pm
maximus-belarus
Bericht 
En nog een tip...
Als je toch een vlek hebt gemaakt,dan zeker niet aan prutsen!Gewoon laten drogen en dan afschuuren mer zeer fijn schuurpapier zoals hiervoor al vermeld.


wo dec 13, 2006 4:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group