Het is nu do maart 28, 2024 4:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Nieuw Project PAK 35 dio (1 van de velen) 
Auteur Bericht
Robert Blokker
Bericht Nieuw Project PAK 35 dio (1 van de velen)
Ola Mensen

Nu alle drukte rond school weer een beetje opgeklaard is kan ik me weer een beetje storten op het modelbouwen en ik ben gestart met een projectje dat al een tijdje op me stond te wachten. Het gaat om een serietje diorama`s die allemaal gebouwt zijn rond hetzelfde kanon... de PAK35. Meer informatie over dit project en waar het precies om gaatzijn te vinden onder deze links, Ze zijn helaas wel in het engels
Incoming: FAUSTS SNEAK SNEAK PREVIEW
en
InComing: FAUSTS not so Sneak Preview

Vandaag ben ik begonnen met hem te schilderen. Ik heb het hele kanon een roestructuur gegeven door hem te voorzien van een laag verdunde Putty en die stippelend met een oude kwast aan te brengen. Daarna heb ik een roestbruine kleur verf genomen en hem voorzien van zijn eerste bruine laagje. De rest is gedaan met MIG Pigments. Op dit moment hebben zowel de wielen als het onderstel en het Schild een gezonde dosis Pigmenten gezien.
Nu zou ik graag jullie feedback willen hebben. Ik wilde het idee geven dat ie na 55 jaar begraven is geweest eindelijk uit de grond vandaan komt. Moet ik kleuren veranderen?? Donkerder/lichter etc etc
Ik ga er niet meer schade aan toevoegen simpelweg vanwege het feit dat er nog een diorama moet komen waar ie volledig gerestaureerd is.
Hier zijn de foto`s
Afbeelding
Afbeelding

Ok dit was alles voor vandaag... Zijn er zaken niet goed?? Laat het me weten.


Meer foto`s vind je hier

greetz robert


di jun 01, 2004 1:11 am
Leroy
Bericht 
ik vind dat er netjes uitzien hoor , in ieder geval moier dan die van mij :P


di jun 01, 2004 7:23 am
Jurrie
Bericht 
Netjes? Het ziet er gewoon SUPER uit! Welke kleur heb je precies gebruikt voor die roest(nummer, merk enzo:))? Want ik wil dat roest gedoe ook es mooi onder de knie krijgen:)

Jurrie


di jun 01, 2004 3:56 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

BEdankt voor de replies.

Speirs:
Citaat:
ik vind dat er netjes uitzien hoor , in ieder geval moier dan die van mij

Speirs met wat tijd en het juiste gereedschap kun je dit al heel makkelijk maken het is absoluut geen heksentoer.

Jurrie
Citaat:
Welke kleur heb je precies gebruikt voor die roest(nummer, merk enzo:))? Want ik wil dat roest gedoe ook es mooi onder de knie krijgen:)

Als je vraagt naar de verf die ik gebruikt heb dat is Humbrol #70 Matt Brick Red... Maar die kleur zie je helemaal niet meer. Terwijl de verf nog nat was heb ik er MIG pigmenten over heen gestrooid in 4 verschillende kleuren: Light rust, Dark Rust, Vietnam earth en Black smoke. Deze 4 zijn ook gemixed met elkaar om verschillende tonen Bruin te verkrijgen. Dit MIG spul is niet zo duur en je doet er meteen de meest waanzinnige dingen mee. Pigmenten zijn een van de betere dingen die de markt bereikt hebben da afgelopen jaren.
Meer informatie over de Pigmenten op MIG zijn eigen site
http://www.migproductions.com/pseries.htm
Waarschijnlijk kan je dit roesteffect ook nog wel bereiken met Pastel maar ik heb daar nog nooit wat mee gedaan. Ik persoonlijk zweer bij MIG pigments

Greetz Robert


wo jun 02, 2004 12:01 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group