Het is nu di maart 19, 2024 4:58 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Een variant op modelbouw.. [06/02/'08] 
Auteur Bericht
maximus-belarus
Bericht 
Meer 3D stuff:

http://gunpoint-3d.com/


di dec 19, 2006 7:17 pm
Bart Geraerts
Bericht 
En ik ben weer van start gegaan met een project, wederom over het fort van Eben-Emael. Dit keer zijn de munitieliften, bijbehorende machinerie en betonnen schacht van de beurt.

Alles is opgemeten (jawel, tot op de milimeter), de modellen en verhoudingen zoals je ze op de render ziet, zo zie je ze ook in het echt. Mensen die het fort al eens bezocht hebben, herkennen zeker deze dingen wel ;)

Er zitten nog een aantal kleine onnauwkeurigheden in de render, maar het ging mij even om de algemene opzet. Het is nog redelijk kaal, de muren hebben nog geen textures gekregen, de liften alleszinds wel. Ohja, het is 'normaal' dat de lift, het frame en de platen dezelfde kleur hebben, vroeger was dit allemaal geverfd in een blauwgrijzige verf...

Genoeg gezeverd: de foto!

Afbeelding

Groeten en tot de volgende update, waarschijnlijk morgen of overmorgen ;)
Bart


wo feb 06, 2008 12:31 am
Dennis N
Bericht 
Deze herken ik idd wel! ;)

Prachtig gemaakt! Op welke verdieping is dit en de trap loopt er toch achter?


wo feb 06, 2008 10:07 am
Joey
Bericht 
Super mooi! Zeker een herkenbaar object. Zeker je droom om het hele fort in 3D te maken? :twisted:


wo feb 06, 2008 11:58 am
Bart Geraerts
Bericht 
@ Dennis en Joey
Dankjewel voor de lovende woorden!

@ Dennis:
Dit is de onderste verdieping, uiterst rechts - onzichtbaar op deze render - bevinden zich de pantserdeuren, stalen balkversperring, zandzakken, nog twee pantserdeuren, en dan uiteindelijk het gangenstelsel. Ik weet niet of je je het nog herinnert, maar links op de render zou normaal ook nog een waterpomp moeten staan...
En inderdaad, er hoort nog een trap achter, maar die is nog niet gemodeled, misschien straks 8)

@ Joey:
Mijn ultieme droom is niet zozeer om het hele fort in 3D te maken, maar wel om (technische) dingen die vandaag de dag niet meer kunnen werken (hetzij deels ontmanteld, hetzij verroest), om die terug tot leven te blazen met 3D. Als alles af is mogen jullie je nog verwachten aan een filmpje, waarbij de munitie liften weer in oude glorie werken... dát is mijn doel! ;)


wo feb 06, 2008 1:15 pm
Joey
Bericht 
Bart Geraerts schreef:

@ Joey:
Mijn ultieme droom is niet zozeer om het hele fort in 3D te maken, maar wel om (technische) dingen die vandaag de dag niet meer kunnen werken (hetzij deels ontmanteld, hetzij verroest), om die terug tot leven te blazen met 3D. Als alles af is mogen jullie je nog verwachten aan een filmpje, waarbij de munitie liften weer in oude glorie werken... dát is mijn doel! ;)


Dat is een heel mooi streven. Ik ben benieuwd naar verdere resultaten, succes in ieder geval! :)


wo feb 06, 2008 5:33 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Klein update'je van mijn kant.

Ik heb enkele kleine onnauwkeurigheden verbeterd. An sich lijkt er misschien niet zo heel veel veranderd, maar het is een hoop nauwkeuriger geworden.
Ook heb ik de vier katrollen (2 per liftkoker) 'opgehangen', waarover de kabel loopt die de schachtdeurtjes omhoog trekt. Ik heb nu nog maar 1 katrol per koker 'in gebruik', omdat het bevestigingspunt van de andere kant net wat ingewikkelder in elkaar zit dan dat van de ander. Daarom hangen de deurtjes nu nog voorlopig aan één kabel...

Zoals immer vind ik reacties altijd belangrijk, zowel positief als negatief ;) Zien dat mensen het interessant/leuk om zien vinden geeft me voor een groot deel de moed en energie om zo'n massawerk te voltooien ;)

Maar goed, genoeg gekletst: de afbeelding!
Afbeelding

Ter referentie voor personen die nog nooit het fort bezocht hebben:
referentiefoto*


Dusss, vragen, aan- of opmerkingen, laat maar komen ;)

* Door de roestvorming is de blauwgrijze verf vaak verdwenen, maar hij heeft er wel gezeten. De schachtdeur op deze foto staat open (datgene dat je erachter ziet met geperforeerde wanden, is de lift zelf), de schachtdeur(en) op mijn render zijn beiden gesloten!


do feb 07, 2008 12:59 am
Ries
Bericht 
Ik volg je verrichtingen op de voet en verbaas me over de mogelijkheden die allerlei computerprogramma's kennelijk bieden. Jammer dat jij je wat mij betreft in de verkeerde oorlog begeeft, anders had ik je graag een contractje onder je neus willen duwen. Kortom: knap werk!


do feb 07, 2008 3:23 am
Bart Geraerts
Bericht 
Bedankt voor het reuzecompliment Ries! De Eerste Wereldoorlog interesseert mij ook wel, maar daar heb ik minder kennis over. Ik heb wel al het grote merendeel van de WO1-forten rond Luik aangedaan... ;)


do feb 07, 2008 12:03 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group