Het is nu di maart 19, 2024 11:44 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Een variant op modelbouw.. [06/02/'08] 
Auteur Bericht
Bart Geraerts
Bericht 
Zelfstudie. Het programma (legaal) downloaden, wat tutorials maken, en dan het basisidee van 3D door hebben. En dan kan je de gekste dingen maken met die 3D programma's.
Ohja, liefst ook nog beschikken over engelengeduld :lol:


vr aug 18, 2006 9:54 pm
dennisb
Bericht 
haha, oke :lol: , maar je doet het in ieder geval geweldig! :wink:


vr aug 18, 2006 9:59 pm
FreddyB
Bericht 
ben het helemaal met dennis eens :lol: respect hoor :wink:


vr aug 18, 2006 10:41 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ziet er weer goed uit :D


za aug 19, 2006 10:31 am
Bart Geraerts
Bericht 
Bedankt voor de reacties! In de loop van de volgende dagen zullen er wel nieuwe updates komen.. denk ik toch, want ik heb nog een hoop andere zaken die ik moet afwerken enzo :)


za aug 19, 2006 9:42 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Omdat ik pas in een van de volgende dagen weer foto's/afmetingen van bepaalde dingen kan gaan nemen, ben ik stilletjes begonnen aan het "verven" van m'n modellen.
Hier zijn de getexturede rustbanken, deuren van het munitiemagazijn en telefoonpost (helaas vallen veel details weg door de zwarte kleur, maar zo zijn ze in het echt!).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de deuren, let maar eens op de hout-textuur, die lichtjes zichtbaar is door de blauwgrijze verf.. :)

Zo, straks nog wat verder werken :)


ma aug 21, 2006 2:47 pm
FreddyB
Bericht 
die telefoon is echt geweldig! :wink:


ma aug 21, 2006 8:26 pm
steunwieler
Bericht 
Bart, kan je daar niet zo'n copyrights opzetten? en dan een geheel fort maken in 3D, op CD zetten en verkopen? :D
Echt mooi !


ma aug 21, 2006 8:57 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Ik denk dat als ik het complete fort van Eben-Emael in 3D wil namaken en zo verder doe met het aantal details dat ik in ieder model pomp, dat zelfs de sterkste pc's van tegenwoordig het nooit zullen aankunnen om het complete 3D bestand te openenen :lol:

Wat ik misschien wél al kan verklappen, is dat deze modellen niet 'zomaar' 'voor de fun' zijn gemaakt. Ze hebben wel degelijk een doel ;) Maar daarover in de toekomst meer :)

Bedankt trouwens voor de reacties :D


ma aug 21, 2006 9:14 pm
nickMb
Bericht 
Dan zet je zeker een paar pctjes neer in dat fort.
En dan kunnen de mesen die het fort bezoeken dat zeker bekijken.


ma aug 21, 2006 9:54 pm
dennisb
Bericht 
steunwieler schreef:
Bart, kan je daar niet zo'n copyrights opzetten? en dan een geheel fort maken in 3D, op CD zetten en verkopen? :D
Echt mooi !


is ook niet slim, want dan krijg je zobiezo al minder bezoekers bij het museum! :wink:

Trouwens Bart: Ik weet niet waar je het vandaan haalt.. :? maar je doet het verdomd goed!! :shock: :D :D


ma aug 21, 2006 10:12 pm
steunwieler
Bericht 
Bart Geraerts schreef:
Ik denk dat als ik het complete fort van Eben-Emael in 3D wil namaken en zo verder doe met het aantal details dat ik in ieder model pomp, dat zelfs de sterkste pc's van tegenwoordig het nooit zullen aankunnen om het complete 3D bestand te openenen :lol:

Wat ik misschien wél al kan verklappen, is dat deze modellen niet 'zomaar' 'voor de fun' zijn gemaakt. Ze hebben wel degelijk een doel ;) Maar daarover in de toekomst meer :)

Bedankt trouwens voor de reacties :D

Aha !
Ze zijn toch voor een doel gemaakt...
Even gokken =>
Bij ieder 'stationnetje' staat er een computer die de ruimte toont hoe die er vroeger uitzag... denk ik zo :wink:


wo aug 23, 2006 6:44 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Hehe, daar zijn ze in eerste instantie niet voor gemaakt, maar met het idee om bepaalde gangen/kamers weer te "herstellen" in 3D heb ik inderdaad al rondgelopen.

Even melden dat ik zojuist een hele hoop (rond de 50) detailfoto's ben gaan maken van een waterpomp, zoals je hier een voorbeeld van kan vinden: klik.

"Probleem" is dat er een aantal verschillende versies van die pomp zijn gemaakt (het zijn eerder vormgevelijke verschillen), dus de versie die ik vandaag gefotografeerd heb verschilt iets van die wat je hierboven ziet.

En om toch iéts nuttigs te plaatsen:

Afbeelding

Snel in elkaar gebokst, er kloppen een aantal dingen niet enzo... maar dat verandert nog wel allemaal!!


do aug 24, 2006 11:33 am
steunwieler
Bericht 
Geen updates meer? :(


zo nov 12, 2006 3:44 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Voorlopig niet echt nee :) School zuipt tijd tegenwoordig :)
Ps: sorry voor deze late reply :)


do nov 23, 2006 4:55 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group