Het is nu vr maart 29, 2024 1:50 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Tiger II nr. 02 - 316 th Pz. Komp. / Panzer Lehr Division 
Auteur Bericht
Jagdpanther.302
Bericht Tiger II nr. 02 - 316 th Pz. Komp. / Panzer Lehr Division
Hallo,

Ik ben Bert uit België en verzamel boeken, tijdschriften en 1/87 schaalmodellen van Wehrmacht voertuigen. Ik zou willen beginnen met het nabouwen van de Konigstiger nr. 02 welke deel uitmaakte van de 316° Panzer Kompanie - Panzer Lehr Division. Deze Tiger II had een Porsche Koepel en was voorzien van Zimmerit. Hij heeft deelgenomen bij de gevechten in Normandië. Mij vraag aangaande deze Tiger II is gericht aan de lezers van magazines. Ik ben namelijk op zoek naar de echte foto van deze Tiger II. Ik heb de foto ooit opgemerkt in een Frans magazine. Het ging hier ofwel om "MAGAZINE 39-45" ofwel "BATAILLES & BLINDES". Het magazine is zeker niet ouder dan 2 jaar en als ik mij niet vergis kaderde het artikel in de feestelijkheden en de herdenking van 60 jaar Normandië. Gezien ik reeds over vele boeken beschik kan ik me niet alle magazines van de laatste 2 jaar gaan aanschaffen om één foto te vinden. Kent iemand de foto welke ik bedoel en zoja, kan er meegedeeld worden in welk magazine deze aanwezig is ? Dit zou voor mij een grote hulp zijn daar ik de foto nodig heb voor het nabouwen van deze Tiger II. Als ik het magazinenummer heb kan ik het wel ergens vinden op Ebay ofzo.
Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten, Bert.


di aug 29, 2006 1:28 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ik geef 'm even een schopje richting het subforum "Modelbouw".

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di aug 29, 2006 11:48 am
Profiel
Bart Geraerts
Bericht 
Ik heb een aantal foto's van de Tiger II in een boek staan (ongeveer 20) vanuit alle hoeken genomen. Er zijn er ook een aantal die Zimmerit dragen. Wat ik niet durf zeggen is of het gaat om Tiger IIs van de Panzer Lehr Division...


di aug 29, 2006 12:23 pm
Jagdpanther.302
Bericht 
Hallo Egbert, bedankt voor je "duwtje", ik twijfelde al in welke rubriek ik mijn vraag diende onder te brengen.

@ Bart : de Tiger II's van de Panzer Lehr Division zijn zeer snel herkenbaar. Ze vallen op door hun typerende koepelnummers zijnde grote cijfers in witte kleur vooraan de koepel. De Panzer Lehr Division heeft er slechts 5 gekregen en als ik mij niet vergis droegen deze de nummers 02, 03, 11, 12 en 13. Ik voeg hierbij een link naar WIKIPEDIA alwaar een foto van de nummer 11 aanwezig is. Je zal onmiddellijk de typerende koepelnummering waarnemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Panzer_Leh ... Lo_Battles

Vriendelijke groeten, Bert


di aug 29, 2006 12:55 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Ik heb eens snel alle foto's nagekeken, maar geen enkele draagt zulke grote nummers. Wel genoeg foto's van de Porche koepel :)


di aug 29, 2006 2:09 pm
Jagdpanther.302
Bericht 
:D Ik heb het antwoord ondertussen van een forumlezer bekomen via email, hartelijk bedankt Jos !!! Bleek magazine nummer 178 van 1999 te zijn.

Bert


wo aug 30, 2006 12:36 am
Ries
Bericht 
Kun je een scan maken? Ik ben ondertussen nieuwsgierig geworden.


wo aug 30, 2006 12:47 am
Jagdpanther.302
Bericht 
Hallo Ries,

Ik heb het magazine, gelukkig, onmiddellijk op Ebay kunnen vinden en heb het direct aangekocht. Ik kan je dus voorlopig aleen nog maar de voorpagina laten zien :

Afbeelding

De mooiste foto van de "02" staat in het magazine zelf, maar hiervoor zul je nog even moeten wachten totdat ik het magazine ontvangen heb. Ik zal je zeker niet vergeten !! Hopelijk zit het volgende week in mijn brievenbus.

Mvg.

Bert


wo aug 30, 2006 11:53 am
Ries
Bericht 
Ik wacht het rustig af. Zo schijnt er ook een soort Toen&Nu tijdschrift te zijn met foto's van de plekken waar A. Hitler tijdens WO1 was. Hoe zou ik daar aan kunnen komen? Een goede scan zou me al blij maken.


wo aug 30, 2006 12:35 pm
Jagdpanther.302
Bericht 
Deze boekjes zijn niet in mijn bezit daar ze niet tot mijn interessegebied behoren. Ik verzamel enkel boeken en magazines specifiek naar allerhande Wehrmacht voertuigen.

Op volgende link zul je echter een antwoord op je vraag vinden (wel geen foto's) :

http://www.sipublicaties.nl/vervolg/tij ... _lijst.htm

Bert

OEPSS :oops: , even te snel geweest, heb snel dit bericht bijgewerkt, had te laat gezien dat het om wereldoorlog I ging, en daar ken ik niets van ....


wo aug 30, 2006 12:43 pm
Ries
Bericht 
Het tijdschrift dat ik zoek staat er inderdaad niet bij. Toch bedankt!


wo aug 30, 2006 3:02 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group