Het is nu do maart 28, 2024 3:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Vraagje: 
Auteur Bericht
Maarten
Bericht Vraagje:
Hey,

Ik wil graag beginnen met modelbouwen en heb wat rondgezocht op het net, op zoek naar een mooi model en vond deze:

B-17 F Flying Fortress 1:72 van revell die toch aardig groot is en niet te duur, ik wou hem bestellen op de site van krikke.nl.(heeft iemand evaring met [url=http://www.netshop.nl/shop/plastic/enter.html\]deze[/url] site?)

Nou was mijn vraag is, dit te doen voor een beginner zoals ik?

MvG

Maarten


zo jul 11, 2004 9:07 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Maarten, ik ben zelf beginnend modelbouwer en ik heb al 2 (eenvoudige) modellen om zeep geholpen, misschien eerst iets zeer simpels nemen om te beginnen zodat je je 'meesterwerk (b17)' niet verknoeit (ik zeg niet dat dit zal gebeuren, het kan alleen maar :))

grtjes
Bart.


zo jul 11, 2004 9:33 pm
Maarten
Bericht 
Hey Bart,

Bedankt voor je tip, maar wat ik me nu afvraag is in welk model ik me tanden dan moet zetten? :wink:

Maarten


zo jul 11, 2004 9:53 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Nou, ik ben me alleszinds van plan om een tank ofzo te halen met niet al te veel onderdelen, sherman ofzo :)
voor het moment hou ik me bezig met een kleine (probeersel) diorama van een klein dorpje (1 huis, tot zover mijn dorp :D) met een verlaten bunker. maar zoals ik al zei: een probeersel. foto's zal ik wel een keer maken :)


zo jul 11, 2004 10:07 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Maarten

Indien je wilt doorgaan met Vliegtuigen is de B17 van Revell helemaal geen slechte kit. Ik heb deze kit een paar jaar terug voor mijn verjaardag van een stelletje maten gehad voor mijn verjaardag en het is een goede kit zonder al teveel problemen met de Onderdelen. Over het algemeen is de kit goed gegoten en zal je niet zoveel problemen ondervinden tijdens het bouwen. Een andere plus, Als je geen Airbrush heb, is: dat je hem gewoon met de spuitbus verfen kan want als ik me niet vergis staat in het boekje een twee kleuren patroonn (rug en bovenkant vleugels Groen en de buik en onderkant vleugels Grijs. )
Indien je met Vliegtuigen wilt doorgaan is de B17 absoluut een goede beginners kit. Makkelijke kit simpel te verfen.

Indien je wilt beginnen aan een Armor ding zou ik je aanraden Vroeg Duits of Amerikaans (geallieerd) en dan denk ik vooral aan de kits van Italeri. Italeri heeft een paar vroeg oorlogse kitjes Waaronder de Panzer 1 (duits) Panzerjager1 (ook duits) de Sherman weetikveelhoeveel (geallieerd) en ik kan er nog wel een zootje meer opnoemen maar deze zijn voor de beginners mooie kits. Deze kits zijn goed simpelweg omdat ze niet de gecompliceerdheid hebben van en Tamiya kit of een Dragon kit en ze zijn in 1 kleur te spuiten dus je kan gewoon met een spuitbus aan de gang indien je geen Airbrush heb

Andere tips die ik je geven wil zijn te vinden onder deze link(scroll door tot de twee na laatste post) :
http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum/viewtopic.php?t=629
En daar staat in wat ik altijd aan gehouden heb (zoals bevolen) dat ik begon.'

Verder maak je niet meteen te druk of je er een diorama bij moet bouwen of niet dat is iets daar moet je klaar voor zijn of niet en dat moet je voor jezelf beslissen.

In de hoop je op deze manier ingelicht te hebben groet ik je in de wilde wereld der modelbouw.

Greetz Robert


ma jul 12, 2004 12:15 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De meeste Revell modellen zijn heel goed te bouwen. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Wil je eerst even wat technieken uit proberen, koop dan gewoon in een modelbouwzaak een 1:72 model van een kleiner vliegtuig. Maar de B-17 is goed te bouwen hoor.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jul 12, 2004 8:18 am
Profiel WWW
Maarten
Bericht 
Ik ben ondertussen de modelzaak binnegestapt en heb een mooie P-47 Thunderbolt 1: 32 gekocht gelijk lijm er bij, en een uurtje later zat ie al bijna in elkaar.
1 ding weet ik zeker : modelbouw is verslaafend :)

De verkoper zei als dit mijn eerste pakket was dat ik het schilderen beter op het end kan doen, maar wat is een airbrush een spuitbus of moet het gewoon met een kwast?

Verder bedankt voor de tips !
De volgende word denk de B-17 van revell 8)

Maarten

ps: ik zal zo wel even wat foot's maken van me Thunderbolt.


di jul 13, 2004 11:18 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Tsja, schilderen van je model is een heel verhaal apart.

Een airbrush is een verfspuit die werkt op luchtdruk. Dit vergt een hele aparte techniek, die je niet 1,2,3 even onder de knie hebt. Airbrush is wel heel erg mooi en maakt je model perfect af.

Spuitbussen kan je gebruiken, maar vind ik zeer onhandig in het gebruik.

Met de kwast is heel goed te werken, zeker als beginneling. Zorg voor een hele reeks kwastjes van verschillende dikte (vaak als een setje te koop in de modelbouwwinkel). Je hebt vele dikten nodig, dus neem een set. Potjes verf kan je in principe zo gebruiken. ALs je preciezer en fijner wil werken en een beetje de airbrush kwaliteit wil benaderen dan moet je de verf eerst verdunnen. Het beste kan je kleine bakjes nemen en daar verf en verdunner mengen. Beter is om meerdere zeer dunne lagen aan te brengen dan gelijk een dekkende dikke laag. Laat je verf heel goed drogen voor je 2e laar erop gaat. Details en onderdelen kan je overigens beter verfen voor het in elkaar zetten. Neem voo rhet drogen van je verf tenminste 24 uur voor een goed resultaat.

Succes

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jul 13, 2004 11:49 am
Profiel WWW
Maarten
Bericht 
Ik kom ook vaak de term Wheateren tegen wat houd dat in?

En hoe bedoel je met megen? is die verdunner gewoon te koop in modelbouw zaak?


do jul 15, 2004 12:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group