Het is nu do maart 28, 2024 9:55 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
[Adoptiegraf] BRYDEN Walter 
Auteur Bericht
Ishirra
Bericht [Adoptiegraf] BRYDEN Walter
Een van de graven dat ik adopteerde is dat van Walter Bryden.
Gisteren heb ik de certificaten afgehaald en wel, vandaag is het een beetje raar gelopen. Hier is het verhaal...

Pvt First Class Walter Bryden
Nummer: 38467232
Division: 120th Infantry Regiment, 30th Infantry Division
Plot: G - 10 - 51
DOD: 23 Oktober 1944

Een NARA file was onvindbaar (zoals je kan zien in een andere topic) dus ik verloor de moed al een beetje. Ik ben toen terecht gekomen op de site van www.wwiimemorial.com en daar heb ik informatie gevonden over hem. Er stond ook bij, Honored by Rowena Terry, zijn zus. Dus ik heb m'n moed bij mekaar geraapt en na een uurtje zoeken had ik haar telefoonnummer en adres. Ik heb ondertussen met haar gebeld en ze huilde aan de telefoon. Ik heb al een beetje informatie gekregen over zijn persoonlijk leven. Z'n militaire leven zoek ik nog wel uit.

Hij is de 4de in rij, van 7 kinderen. Hij was net afgestudeerd van "College" en heeft een operatie ondergaan om bij het leger te kunnen. Hij was een verlegen type, maar toch een patriot.
Z'n zus is de enige die nog leeft van de 7, ze is 79 momenteel. Ze heeft me gevraagd enkele foto's te sturen van z'n graf. Zij gaat foto's van hem sturen en geld. Ik heb haar zeker 10000000 keer gezegd dat geld niet hoefde maar ze stond erop dat ik met dat geld bloemen ging kopen en in haar naam op z'n graf ging leggen. Wie ben ik dan om haar dit te ontzeggen....
Ik heb ondertussen een uitnodiging op zak om volgend jaar of het jaar daarna naar de US te komen, en de hele familie (neven nichten, kinderen, kleinkinderen) gaan dan bij mekaar komen om mij te ontmoeten. Na 45 minuten, ongeveer 500 god bless you's en de nodige tranen hebben we afscheid genomen, maar niet zonder elkaars adres te checken/opschrijven en de belofte mekaar snel te schrijven.
Ik denk dat dit een van de beste zondagen uit m'n nog jonge leven is momenteel :mrgreen:
Was elke zoektocht maar zo makkelijk....


zo okt 14, 2007 9:34 pm
Dennis N
Bericht 
1 woord: GEWELDIG!

Zeer goed opgepakt!


zo okt 14, 2007 9:38 pm
ron_R
Bericht 
ik zou zeggen GAAN
je weet niet wat je meemaakt daar
heb nog nooit z'n dankbare mensen mee gemaakt
voor mij organiseerde de family ook een klein feestje
kwamen uiteindelijk meer dan 50 mensen opdraven
waarvan sommige uit anders staten kwamen en uren in de auto zaten
krijg ook ieder jaar uit amerika een groot kerstpakket

we willen ook zo snel weer terug
maar kost toch wel veel maar je krijgt er een hoop voor terug


di okt 16, 2007 6:24 am
Ishirra
Bericht 
Een foto van Walter Bryden

Afbeelding


zo okt 21, 2007 8:25 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group