Het is nu wo jan 17, 2018 4:45 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
IL2 Forgotten Battles 
Auteur Bericht
Mario

Bericht IL2 Forgotten Battles
Hoi,
Ik heb dus dat spel en in de versie 1.21
Nu ben ik eens op de officiële website gaan kijken en er is veel meer informatie te krijgen over Pacific Fighters dan over IL2FB.

Ik snap gewoon niet meer of er nog patches zijn die ik moet downloaden, of er nog interessante add ons zijn voor dat spel enz. Die site is voor mij compleet onoverzichtelijk geworden. Zijn er nog die dat hebben ?

Dus mijn vraag : zijn er nog belangrijke of interessante patches/downloads die ik eventueel kan gebruiken ?
En ook : is die Ace uitbreiding de moeite waard en is die vrij in de handel verkrijgbaar ?

za aug 12, 2006 11:31 am
Profiel
Grantura

Bericht 
Het beste kan je de Ace expansion Pack en Pacific fighters er bij kopen. Zijn tegenwoordig niet meer zo duur. Installeer dan eerst de Ace expansion Pack en daarna een merged installatie met pacific fighters. Daarna kan je het spel updaten naar versie 4.04 via http://www.pacific-fighters.com/en/updates.php . Je hebt dan opeens veel meer vliegtuigen en ook iedereen die het spel online speelt via Hyperlobby heeft versie 4.04.

vr aug 18, 2006 7:16 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Hoe is het online spelen van dit spel? Ik neem aan dat er gebruik wordt gemaakt van huis-tuin en keuken servers? En kan je dan inloggen op elk moment of worden er rooms aangemaakt waarbij het spel start als de room vol zit? Is het ook populair om online te spelen?

Zo dat waren mijn vragen 8)

vr aug 18, 2006 8:08 pm
Profiel
-Spitfire-

Bericht 
Ik ben niet zo fan van het spel. Het ziet er allemaal wel mooi uit. Maar om een uur te gaan zitten wachten eer dat hij eens op zijn bestemming is en dan nog weer helemaal terug. Nee dankje. Vooral als je niet wordt aangevallen is er niet zoveel aan.

vr aug 18, 2006 8:40 pm
Profiel WWW
nickMb

Bericht 
Het is een mooi spel maar je moet er weltijd voor hebben
Als je een tijdje lekker wilt spelen moet je er 2 a 3 uur voor uittrekken.
vooral dat laden is tergend langzaam
@-spitfire- Er zit een automatische piloot op plus nog een versneller

za aug 19, 2006 8:58 am
Profiel
-Spitfire-

Bericht 
Aangezien ik hem goedkoop had gekocht zat er geen boekje bij. Maar eens even bij opties kijken. :lol:

za aug 19, 2006 10:33 am
Profiel WWW
Grantura

Bericht 
Het spel wordt nog redelijk veel online gespeeld. Ik speel zelf altijd in een server voor 45 personen. Ik zou het spel niet spelen via UBI maar via Hyperlobby. Er zitten servers waar je elk moment van de dag kan inloggen, de zogenaamde dogfightservers. Daarnaast heb je ook spelers die zogenaamde COOP missies vliegen. Die gaan pas draaien als het aantal deelnemers is bereikt. Het duurt trouwens wel een tijd voor je het spel onder de knie hebt, tenminste bij mij dan.

za aug 19, 2006 3:22 pm
Profiel
Eric1991

Bericht 
-Spitfire- schreef:
Ik ben niet zo fan van het spel. Het ziet er allemaal wel mooi uit. Maar om een uur te gaan zitten wachten eer dat hij eens op zijn bestemming is en dan nog weer helemaal terug. Nee dankje. Vooral als je niet wordt aangevallen is er niet zoveel aan.

Daarvoor is ook de knop om de tijd sneller te laten gaan.

za aug 19, 2006 3:29 pm
Profiel WWW
nickMb

Bericht 
Grantura schreef:
Het spel wordt nog redelijk veel online gespeeld. Ik speel zelf altijd in een server voor 45 personen. Ik zou het spel niet spelen via UBI maar via Hyperlobby. Er zitten servers waar je elk moment van de dag kan inloggen, de zogenaamde dogfightservers. Daarnaast heb je ook spelers die zogenaamde COOP missies vliegen. Die gaan pas draaien als het aantal deelnemers is bereikt. Het duurt trouwens wel een tijd voor je het spel onder de knie hebt, tenminste bij mij dan.
ik kan me nog wel herinneren hoe ik zat te prusten om dat vliegtuig op te laten stijgen te te laten landen

ma aug 21, 2006 7:40 pm
Profiel
Mario

Bericht 
Het Ace expansion pack heb ik inmiddels via e-bay op de kop kunnen tikken en ik vind het wel een geslaagde uitbreiding. Heb al met de Spitfire gevlogen, de P-38 en beide bevielen me zeer. Ook de Me163 was wel eens leuk of de He162, alhoewel ik daarvan in de vlucht m'n landingsgestel ben kwijtgeraakt toen ik wilde landen en ik vloog niet eens snel. :? :lol:

ma sep 18, 2006 8:18 am
Profiel
Wessel

Bericht 
Mensen. Ik heb op dit moment IL-2 Sturmovik. Moet ik Forgotten Battles zien als een deel 2? Ik zag op de site dat het stand alone was. Ik heb begrepen dat Pacific Fighters een add-on is op IL-2 Sturmovik. Wie kan duidelijkheid scheppen?

ma sep 18, 2006 6:27 pm
Profiel
Cossack

Bericht 
Pacific Fighters kan ook als een stand-alone geinstaleerd worden. Je kan bij de instalatie kiezen tussen stand-alone of mercheged (Forgotten Battles + Ace Expansion Pack + Pacific Fighters). En er zijn nog meer add-ons nl. Ostfront, Battle over Europe, Pe-2.

Mario schreef:
Ook de Me163 was wel eens leuk of de He162, alhoewel ik daarvan in de vlucht m'n landingsgestel ben kwijtgeraakt toen ik wilde landen en ik vloog niet eens snel. :? :lol:

Als je boven de 300 KM/H vliegt en als je dan je landingsgestel uit hebt knapt je landingsgestel af, nou weet ik niet hoe hard je vloog maar goed, je weet het nu toch.

ma sep 18, 2006 7:11 pm
Profiel
Mario

Bericht 
Wessel schreef:
Mensen. Ik heb op dit moment IL-2 Sturmovik. Moet ik Forgotten Battles als een deel 2? Ik zag op de site dat het stand alone was. Ik heb begrepen dat Pacific Fighters een add-on is op IL-2 Sturmovik. Wie kan duidelijkheid scheppen?

Als ik het verkeerd heb, zal iemand me wel corrigeren.

IL-2 is het eerste spel in de reeks en is een stand alone.

IL-2 FB is het tweede en is veel uitgebreider dan IL-2. Bovenop IL2 FB kun je het expansion pack installeren als je het hebt en dan krijg je er een hele reeks mappen en vliegtuigen bij (ook Westfront en ook Amerikaanse en Britse luchtmacht). Daarbovenop kun je dan nog eens Pacific Fighters installeren en alles in 1 spel combineren (wat ik net gedaan heb, want vandaag via de post PF ontvangen).
Bij mij zit dus nu IL2 FB, Expansion Pack en PF in een pakket. Het eerste spel, IL-2 (wat ik ook heb) kan ik eigenlijk gewoon vergeten (verkopen, weggeven of weggooien).

Maar je kunt PF ook als stand alone spelen.
Alleen voor het Ace expansion pack heb je wel degelijk IL2 FB nodig.

ma sep 18, 2006 8:17 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Een duidelijk verhaal. Bedankt heren!

ma sep 18, 2006 8:26 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Ik heb het spel weer geïnstalleerd en even gespeeld! En eigenlijk kwam ik weer tot de zelfde conclusie; namelijk dat ik een vrij slechte piloot ben :). Echter had ik wel een kleine bug; door dat kleine raampje (je HUD) hoor je een crosshair te zien. Die zag ik dus alleen maar als ik scherpe bochten aan het trekken was. Anders zag ik alleen een klein streepje dat bij de crosshair hoorde. Erg vreemd! Ik had het ook met meerdere toestellen. Ik zal eens proberen een patch te installeren of de resolutie eens omlaag te zetten (hoewel ik daar niet echt een voorstander van ben).

Weet iemand overigens of je bij dit spel een soort Flight Envelope aan kan zetten? Of een soort flight assistent? Ik heb niet zo veel zin om de toestellen te leren kennen (want dan ben ik weer dagen/weken verder). En als ik nu een (te) scherpe bocht trek dan val ik direct in een stall en is de boel niet meer te redden. Met een Flight Envelope kan ik tenminste visueel in een grafiek zien hoever ik kan gaan (Pushing the Envelope ;)). Ik weet dat Flight Sims van Janes die altijd wel hadden!

di sep 19, 2006 9:22 am
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende