Het is nu za jan 20, 2018 1:21 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Het grote SP:WAW topic 
Auteur Bericht
steunwieler

Bericht 
Als ik jullie zo bezig hoor ga ik ook maar eens Deutche panzerkommandant'en :D
Ik hoop echter wel dat ik het beter doe dan vorige keren...

Steuner

do jul 28, 2005 12:00 am
Profiel
steunwieler

Bericht 
Inmiddels heb ik het al gedaan...Ik speelde de Tutorial en won met gemak...3 verliezen(1 Scherman tank(M4a3 normaal) 1 M2 Halftrack en 1 M3a1 Halftrack(denkik)
Maar ik heb 2 vragen...
1: waar download je die campagnes??
2: hoe weet je of je gewonnen bent?? moet je de punten allemaal veroveren of iedereen vernietigen??:S
Steuner...

ma aug 01, 2005 12:37 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Je weet dat je gewonnen hebt als het spel eindigd. Klinkt logisch? Is het ook :D Het spel is afgelopen als alle turns voorbij zijn.

Campaignes downloaden? Gewoon ff zoeken. Das Reich schijnt helemaal het einde te zijn maar dat weet ik verder niet.

ma aug 01, 2005 11:22 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
Wessel schreef:
Ok, ik heb Das Reich gevonden en zelfs geinstalleerd ;) Maar wat raden jullie aan om te kopen in het begin? Ze hebben het over een groep van 5 Panzers en een FO unit. Maar daarna hou je wel heel veel punten over.

Wat Martijn hierboven heeft staan, een compagnie SS infanterie, een peleton van 5 tanks en een FO eenheid. Dat is het beste. Je hebt dan inderdaad wat punten over waar je wat mee kunt. Het is, voor deze campagne, wel HEEL raadzaam om je enigszins te houden aan het kopen van datgene wat je wordt aangeraden en niet bijvoorbeeld een hoop goedkope eenheden te kopen die je later opwaardeerd tot kwalitatief betere eenheden zodat je later in de campagne 25 tigers hebt rondkarren of iets dergelijks.

Ten eerste is de campagne dan te makkelijk en mis je dus de "ervaring" en de uitdaging die de campagne je zou moeten geven.

Ten tweede, en dat is ernstiger, lijkt het erop dat sommige scenario's zo groot zijn (ik noem het Koersk scenario weer...) dat, wanneer je teveel eenheden hebt, er problemen ontstaan met het spel. Dat zijn problemen varierend van crashes tot eenheden die niet goed worden weergegeven tot bemanningen die automatisch verdwenen zijn op het moment je een tank verliest. (en ja dat IS vervelend als je een elite bemanning in die tank hebt zitten die je had willen evacueren voor toekomstig gebruik.)

di aug 02, 2005 12:26 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
steunwieler schreef:
1: waar download je die campagnes??
2: hoe weet je of je gewonnen bent?? moet je de punten allemaal veroveren of iedereen vernietigen??:S
Steuner...

1. Ik noem: www.spwaw.com
Veel mensen die actief zijn op deze site hebben meegeholpen bij de ontwikkeling van de Das Reich campagne.

2. Bij standaard scenario's eindigt het scenario als je alle vlaggen hebt veroverd en wanneer het vijandelijke hoofdkwartier is vernietigd of van de kaart verdreven. (Dat is dus de vijandelijke A0 eenheid; over het algemeen een kleine eenheid infanterie) De verhouding van gehaalde punten bepaald of je gewonnen hebt. Afhankelijk van het type scenario worden punten toegekend aan verliezen, het veroveren van de vlaggen of objectives. Ik weet niet precies hoe de puntentelling in elkaar zit, maar wat ik wel weet is dat het mogelijk is dat je je doelen bereikt, dus alle vlaggen en de vijandelijke A0 eenheid, dat je toch een draw of erger als resultaat krijgt omdat je teveel verliezen hebt geleden.

Bij scenario's van door mensen ontwikkelde campagnes (dus niet de door het spel gegenereerde campagnes) kunnen de eisen voor het winnen van een scenario heel anders zijn. Bij de Das Reich campagne zit bijvoorbeeld een scneario waarbij je met beperkte middelen een weg moet openhouden (objective dus) waarover gewonden geevacueerd worden. Hoe langer je de weg openhoudt en hoe meer gewonden jij evacueert, des te meer punten je verdient. Ook kan het zo zijn dat je een objective een bepaalde tijd in handen moet houden, waarna je je troepen moet terugtrekken van de kaart. De objective daalt dan tijdens het spel in waarde, terwijl je ook nog eens het scenario kan verliezen doordat je je troepen niet op tijd hebt teruggetrokken. Variatie te over...

di aug 02, 2005 12:33 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
martijn schreef:

Hoever ben je in de campagne en welke troepen heb je.
Ik heb me aan de scenario info gehouden.
- 1 SS compagnie (te voet)
- 1 peleton 38 't (nu PzKpfw 4 E en Pzkpw 3 h)
- 1 FOO
en met de punten die overbleven
- 4 81 mm mortieren

Ik ben blijven hangen bij Koersk. Dat is alweer even geleden. Dat scenario is naar mijn smaak wat te groot en kost dus VEEL tijd. Daar werp ik me ongetwijfeld een keer op wanneer ik ook veel tijd heb... :) Ook ik heb me volledig gehouden aan datgene dat me werd aangeraden in de tekst. compagnie SS, peleton tanks (ik begon met pzIIIe) 1 FO en met de extra punten twee 50mm mortieren en 2 kubels/halftracks of iets dergelijks. Die laatste gebruik ik voor evacuatie van de crews die uit getroffen tanks springen. Later in de campagne heb ik die mortieren opgewaardeerd naar 75mm artillerie en de kubels naar halftracks of tanks.

di aug 02, 2005 12:44 pm
Profiel
steunwieler

Bericht 
Ik speel nou de Campagne 'Rommel To The Rescue(Easy)'(*trots*!!) en ik heb nog zo'n vraag...Hoe kan je weten wat ze voorstellen van de eenheden??
Want bij die campagne ga ik juist de Tankslag tegen de fransen beginnen en ze zetten wel iets van Artillery maar niet welke... :?

wo aug 03, 2005 10:58 am
Profiel
Wessel

Bericht 
Siegler; Ik heb een vraag over de Recon Course. Ik ben er nu mee bezig. Ik ben kwa recon totaal niet ervaren en ik moet zeggen dat ik er zelf ook nooit aan deed dus misschien ben ik vrij dom wat dat betreft.

Maar, het lukt me met deze map niet. Ik doe precies wat ze omschrijven wat je zou moeten doen. Telkens stapje voor stapje en dan telkens met de rechtermuisknop om je heen kijken (heeft dit trouwens uberhaupt wel echt zin?). Maar toch als ik een stuk gevorderd ben staan in 1 keer de jappen voor mn neus. Nu weet ik wel dat ik met veel saven uiteindelijk wel eens een route vind die goed is. Maar dat is niet helemaal de bedoeling neem ik aan.

Kan jij me wat tips geven?

wo jan 11, 2006 6:13 pm
Profiel
hoppy

Bericht 
Mensen ik heb gisteren sp:waw gedoanload. Maar ik vind het zeer moeilijk,ik zoek eigenlijk een handeleiding of een manual voor deze game,of kunnen jullie mij wat tips geven over hoe ik dit spel speeel.

do jan 12, 2006 8:32 pm
Profiel
hoppy

Bericht 
En ja ,hoe werkt je artillerie ,daar snap ik niks van

do jan 12, 2006 8:33 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Lees even dit topic aandachtig door. Op pagina 2 vind je een omschrijving van Siggy hoe je met Artillerie om moet gaat. Ook zal je links vinden naar oa SPWAW.com. Een informatieve site met een groot forum waar veel aandacht aan dit soort dingen wordt besteed.

Succes met doorlezen. Als je nog vragen hebt wil ik ze graag beantwoorden maar Siggy is hier eigenlijk de echte expert ;)

vr jan 13, 2006 12:04 am
Profiel
hoppy

Bericht 
Bedankt voor de hulp ,maar ik heb nog 1 vraagje : De mega campagne hoe kun je die spelen .

wo jan 18, 2006 5:13 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Staat volgens mij ook wel ergens in dit topic vermeld. Je moet ze in ieder geval kopen. Gratis gaat het helaas niet lukken.

do jan 19, 2006 11:19 am
Profiel
Siggy

Bericht 
Dat klopt helemaal. Op dit moment is het zo dat Matrix games alleen het hele pakket aanbiedt; dat wil zeggen: alle vier Megacampagnes. Je krijgt dan: Watchtower Gualdalcanal (heb ik zelf; erg leuk en ZEER uitdagend), Lost Victories (Oostfront), Screaming Eagles (101st Airborne) en Desert Fox (lijkt me duidelijk. Noord Afrika) plus een kopie van het spel op CD-Rom. Het hele pakket kost 67 euro.

Van de Matrix site:

Description

Steel Panthers World At War General Edition includes all four Mega-Campaign games and a free v8.20 of SPWaW. What is a Mega Campaign you ask? Mega-Campaigns are specially designed and programmed campaign systems for Steel Panthers: World at War. Mega-Campaigns are non-linear; they branch into dozens of directions, depending on the victory level achieved by the player and also on his choices during play. In a Mega-Campaign, you not only face standard attack or defend types of battles, but many unusual missions and variants are also available for assignment. You may be sent to free POWs, or make an amphibious assault.

You'll find dozens of pictures, backgrounds, historical documents and insights included with each Mega-Campaign, plus numerous maps to help find out where you are. As you win (or lose) battles, a map will display each location for you. For exceeding valor you may receive special awards. You will find yourself immersed in the campaign and a stand-alone battle will never feel the same again. The fact is to truly get the feel of a Mega Campaign one must experience it.

SP:WaW also includes a timed play feature, giving each player a specific amount of time to conduct his turn before it ends and his opponent's turn begins. Armor, gun and vehicle units are represented by individual icons. Each infantry squad can have up to 25 men in it. Machine guns, mortars and artillery units are also realistically portrayed and crewed. Each hex represents 50 yards (meters) of the virtual battlefield, with many new terrain features added. Each game turn represents a few minutes of real time, and games can last from a few turns to entire campaigns

Game Data

* Complexity: Advance - Grognard
* Field of Play: Tactical
* Historical Period: World War II
* Theatre: World
* Unit Scale: Squads and Individual tanks and Planes
* Turn Play: 2-5 minutes a turn
* Players: Up to 4 Players
* AI: All sides
* TCP/IP: Yes
* PBEM: Yes
* Game Editor: Yes

Requirements

* Windows 95/98/Me/2000/XP
* DirectX 8.1
* Pentium II 400 MHz CPU
* 64MB Ram
* 16 Bit Direct Sound comp. Soundcard
* 8MB Video Graphics Card 16Bit
* 8x CD-Rom
* 900 MB Free Hard Disc Space

(Bron: www. Matrixgames.com)

do jan 19, 2006 2:56 pm
Profiel
steunwieler

Bericht 
Kost wel veel voor een 2D spel...

do jan 19, 2006 10:58 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende