Het is nu do maart 28, 2024 1:04 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Wat voor onderscheiding is dit? 
Auteur Bericht
Ries
Bericht Re: Wat voor onderscheiding is dit?
Kaj schreef:
Heeft hij nou op zijn kraag niet een rangaanduiding (zwart met 1 streep)?


Ik vermoed, Kaj, dat de kraagspiegel voor het hele Polish 2nd Corps hetzelfde was. Die ene streep die je ziet en waarvan je je afvraagt of het betekenis heeft, is volgens mij gewoon een sierbies die er bij iedereen opzat.

Geen bewijs, maar toch een aanwijzing dat ik waarschijnlijk in de goede richting denk:

http://www.google.nl/imgres?q=Polish+2n ... 24&bih=704

Edit: quote aangepast.


Laatst bijgewerkt door Ries op ma sep 12, 2011 4:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



ma sep 12, 2011 2:10 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Wat voor onderscheiding is dit?
Gelieve correct te quoten en mij geen teksten toe te schrijven die ik niet heb genoteerd.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma sep 12, 2011 4:33 pm
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht Re: Wat voor onderscheiding is dit?
Neen, ik weet niet wanneer de foto's gemaakt zijn. Maar zowel foto 1, als foto 2 moeten in 1945 gemaakt zijn. In 1946 krijgt hij namelijk het overgrote gedeelte van zijn onderscheidingen en zou dus zijn uniform wat meer beladen zijn met ribbon bars. Zie voor zijn onderscheidingen en de datum van verlening:

http://www.ww2awards.com/person/36246

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


ma sep 12, 2011 7:20 pm
Profiel
Ries
Bericht Re: Wat voor onderscheiding is dit?
Iets wijzer geworden Kaj?

Ik niet. Zo las ik net diep, heel diep, in de krochten van internet dat de GQ-badge héél misschien door de Polen gebruikt werd in afwachting van hun eigen Znak cichociemnych. De man die het postte hield in ieder geval een héle flinke slag om zijn arm.

In ieder geval zoveel dat ik denk dat mijn verhaal toch echt het juiste is. De GQ was een beetje een patser-badge, voor de Znak cichociemnych moest je heel wat in je mars hebben.


wo sep 14, 2011 12:30 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group