Het is nu vr maart 29, 2024 11:55 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Graflijst gezocht oorlogsgraven Nieuwe Ooster A'Dam 
Auteur Bericht
mystex
Bericht Graflijst gezocht oorlogsgraven Nieuwe Ooster A'Dam
Ik ben al een tijdje opzoek naar het gemeentelijke grafregister, of een ander grafregister, van de Geallieerde oorlogsgraven op de Nieuwe Ooster Begraafplaats te Amsterdam. Ik hoop hieruit meer te weten te komen over de omstandigheden waarin bepaalde lichamen zijn aangetroffen. Bijv. of ze zijn aangespoelde of dat ze door vissers zijn aangebracht etc. Misschien dat hier destijds ook Pv's van zijn opgesteld? Het gaat mij hoofdzakelijk om bemanningsleden van bepaalde toestellen die neer zijn gekomen in het IJsselmeer.

Nu heb ik al gemaild met de gemeente Amsterdam en met het Stadsarchief Amsterdam. Maar hier zijn deze stukken niet bekent. Nu hoop ik dat hier iemand mij verder kan helpen.


di maart 26, 2013 11:18 pm
Pieter F
Bericht Re: Graflijst gezocht oorlogsgraven Nieuwe Ooster A'Dam
Dergelijke begraafregisters heb ik altijd gevonden bij het gemeentearchief.


di maart 26, 2013 11:29 pm
mystex
Bericht Re: Graflijst gezocht oorlogsgraven Nieuwe Ooster A'Dam
Ja ik normaal gesproken ook. Maar aangezien ik in Friesland woon heb ik er eerst maar eens een mailtje aan gewaagd, voordat ik die kant op rij..... Maar zowel de gemeente Amsterdam als het Stadsarchief Amsterdam konden mij niet verder helpen. Ow ja, en ook bij de nieuwe ooster begraafplaats konden ze me niet helpen....


di maart 26, 2013 11:46 pm
Pieter F
Bericht Re: Graflijst gezocht oorlogsgraven Nieuwe Ooster A'Dam
Ik heb het zojuist even geprobeerd via de website van het Stadsarchief Amsterdam. Ik kan er helaas geen screenshots van plaatsen vanaf de iPad. Via index en begraafregister kon ik een naam invoeren. Ik koos even voor Pilot Officer Lyn Ward, omgekomen op 14 juli 1942. Dan krijg ik een zoekresultaat waarin staat dat hij op 17 juli 1942 is begraven. Ook worden het grafnummer en het inventarisnummer van het archief genoemd.


wo maart 27, 2013 8:04 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group