Het is nu di apr 23, 2024 11:11 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ontvangen buitenlandse onderscheidingen 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Jeroen heeft weleens foto's van de citation geplaatst, alleen werkt deze link niet meer :|.

Misschien eens vragen of hij ze nog ergens heeft?


ma okt 11, 2004 6:23 pm
Profiel
Hans
Bericht 
Bij deze de Citation die waarschijnlijk door jullie wordt bedoeld :

Afbeelding

Maar ook hier staat dat ze haar MBE zal krijgen voor de verzorging van de oorlogsgraven van de geallieerde piloten.


ma okt 11, 2004 8:14 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11907
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Inderdaad, hier wordt overigens wel haar GC bevestigd. Vreemde is dat dit niet op naam ondertekend is. Het is de tekst van de toespraak en overigens niet de citation.
Jammer dat die er nit is. Maar de reden is wel duidelijk. Overigens niet zozeer het lang onderhouden van graven, maar vooral ook al tijdens oorlogstijd. Dat maakt de MBE wel weer begrijpelijker.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma okt 11, 2004 8:21 pm
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Ja Wilco, dit papiertje komt bij mij niet over als een officiële Citation. En dat verhaal over haar George Cross......., blijft een zeer vreemd en bizar verhaal, hoe je het ook wendt of keert. Ik zal tijdens mijn bezoek volgende week aan die Wing Commander toch eens om wat duidelijkheid vragen en/of waarom hier nog nooit iemand naar gekeken heeft.


ma okt 11, 2004 8:30 pm
JFlipse
Bericht 
Hoe langer het duurt,
des te zotter wordt het verhaal.

Zeker als ik lees dat ze de GC niet draagt aangezien de sluiting kapot was.
't wordt maar zotter en zotter en zotter
blijven we draaien of laten we de zaak maar rusten?
Draaien die handel, de onderste steen boven halen.

Nederland is één v/d weinige landen waar men nog redelijk wat sociale controle uitvoert op onderscheidingen.
Maar is die GC eigenlijk wel echt? of een replica dat iemand aan haar heeft gegeven? Misschien was ze inderdaad zo naief om te denken dat ze een echte onderscheiding kreeg van een militair.

maar bij mijn weten kloppen sommige onderscheidingen zowiezo al niet.


Afwachten wat er uit het onderzoek zal blijken.

P.S
welke wingCommander?


vr apr 08, 2005 9:21 am
Hans
Bericht 
Sinds mijn laatste post in dit onderwerp (11-10-2004) hebben er zich nog tal van zaken/onderzoeken afgespeeld. Ik heb echter voor het veteranenblad Checkpoint mijn bevindingen in een artikel verwerkt, en verder is dit hoofdstuk voor mij zo goed als gesloten. Ik ben hier precies een jaar zéér intensief mee bezig geweest, en het is nu welletjes geweest. Uiteraard zulllen de 'lopende' zaken nog wel door mij verder worden afgehandeld, inclusief 2 nog te komen interviews met dagbladen, maar ik zal niet meer als een pitbull overal gaan induiken.

Overigens......., ik heb nog steeds wekelijks (telefonisch) contact met Anja Leijssen.


vr apr 08, 2005 9:46 am
JFlipse
Bericht 
En wat bleek uit uw wekelijkse contacten?


vr apr 08, 2005 11:26 am
Hans
Bericht 
Dat mevr. Leijssen nog steeds in haar eigen wereldje 'leeft', en ik denk ook dat we dit zo moeten laten. Ze wordt dit jaar 85 jaar en ze heeft me onlangs nog beloofd volkomen uit de publiciteit te blijven.

Alhoewel, ze belde mij afgelopen woensdag nog op om mij mede te delen dat ze president Bush begin mei persoonlijk zal ontmoeten te Margaten. Zodra ze de officiële uitnodiging heeft ontvangen zou ze mij een copie opsturen.


vr apr 08, 2005 5:39 pm
Roel R
Bericht 
Heeft checkpoint ooit nog iets met je artikel gedaan?


do okt 27, 2005 7:21 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Please... Niet hetzelfde als op WAW... :?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do okt 27, 2005 7:27 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Dit is een hele normale vraag van Roel, en wanneer niemand beledigend gaat worden hoeft hier niets mis te gaan.


do okt 27, 2005 7:29 pm
Profiel
Hans
Bericht 
Bigshot schreef:
Please... Niet hetzelfde als op WAW... :?


Wees gerust Bigshot....., het zal op dit forum niet zo'n vaart lopen denk ik. :wink:

Maar mijn artikel met daarin mijn bevindingen/onthullingen m.b.t. Anja Leijssen zal zeker nog geplaatst gaan worden in een komend nummer van Checkpoint. Alleen door mijn longziekte én latere operatie is alles destijds even in de 'ijskast' beland.


vr okt 28, 2005 7:55 pm
Roel R
Bericht 
Weet mevrouw Leijssen van deze publicatie en wat zal de toon hiervan zijn? Ik hoop dat al haar goede werk te roermond niet vergeten wordt,


vr okt 28, 2005 8:06 pm
Hans
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Weet mevrouw Leijssen van deze publicatie en wat zal de toon hiervan zijn? Ik hoop dat al haar goede werk te roermond niet vergeten wordt,


Roel, ik heb haar hier destijds van op de hoogte gesteld, en ze vindt zelf ook dat er enige duidelijkheid omtrent haar persoon moet komen. En geloof me....., ik heb het vrij netjes gehouden hoor. En voor alle duidelijkheid, we hebben het over haar omstreden oorlogs- en verzetsverleden en niet over haar goede werk in Roermond.


vr okt 28, 2005 8:13 pm
Roel R
Bericht 
Hi Hans,

Is al bekend wanneer het artikel uitkomt?


za dec 10, 2005 11:50 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group