Het is nu vr maart 29, 2024 2:43 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Canadese? herrineringsmedaille 
Auteur Bericht
Meulenberg
Bericht Canadese? herrineringsmedaille
Ik heb de volgende medaille van mijn opa...(die nu niet meer leeft)
Maar het is een canadase medaille volgens mij...en hij heeft niet in het canadese leger gediend voor zover ik weet...wel zat hij in de buurt van "het kaartje" achter de 2 handen die elkaar schudden ondergedoken. (namelijk op een boerderij in de buurt van Zelhem)
op het kaartje staat de omgeving van doetichem,lochem en nog wat plekken in de achterhoek.

Afbeelding
hierop staat first canadian corps, dutch national battalion

Afbeelding
de NLse leeuw...

nou wil ik toch wel weten waar die medaille precies voor staat en hoe hij er eventueel aan is gekomen...


di maart 22, 2005 9:32 pm
Jansen
Bericht 
Op de medaille staat "Dutch National Batallion".

Daarover is ooit een boek verschenen:

Het vergeten bataljon: Het Dutch National Battalion en zijn mensen (Werken van het Staring Instituut)

By: G.+J.+Henk+Krosenbrink
Publisher: Walburg+Pers
Availability: This item is currently not available.

Release Date: 1984
ISBN: 9060112903

Op de site:

http://www.boekwinkeltjes.nl/gevplus.ph ... anummer=29

staat het te koop


wo maart 23, 2005 12:50 am
Meulenberg
Bericht 
Jah ik weet dat daar een boek over is. Maar zover ik weet heeft hij niet in een battalion gediend...hoe kan hij dan aan zo`n medaille komen?


wo maart 23, 2005 9:50 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Wellicht heeft hij om de 1 of andere reden deze gekregen van een veteraan uit deze eenheid of heeft hij iets gedaan waarbij hij deze eenheid of personen uit deze eenheid heeft geholpen en heft hij uit dankbaarheid deze penning gekregen.

Voor zover ik kan zien is het nl geen onderscheiding maar een herdenkingspenning.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo maart 23, 2005 10:16 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group