Het is nu di apr 23, 2024 8:57 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Onbekende Insigne - Onbekende Medaille 
Auteur Bericht
Tommovich
Bericht Onbekende Insigne - Onbekende Medaille
Hallo , een 5-tal jaar geleden heb ik dit eens gratis gekregen van een persoon die had het dan weer gekregen van zijn vader , een paar dagen geleden was ik mijn vitrine kast aan het opruimen , en vroeg me toch wel eens af waarvoor dit insigne stond , hier alvast een foto :

Afbeelding

Op de achterkant staat : Wolfschanze

Afbeelding

Weet iemand wie deze insigne droeg ? want als ik me niet vergeet is wolfschanze een hoofdkwartier geweest van hitler !

Alvast Bedankt
Groeten Tom


wo aug 31, 2005 2:33 am
Roel Kerkhoff
Bericht 
Een citaat uit een thread in het Axis History Forum

"...in fact any badge you will ever see marked "Wolfschanze" is junk. This is a fantasy maker mark that was used by Polish fakers who produced tons of different fakes, mostly enameled. They were still in circulation as recently as 3-4 years ago, you dont see them around much anymore these days but they still pop up once in a while."

Ikzelf kan niet zeggen inhoeverre dit correct is, maar het lijkt mij interessante informatie.


wo aug 31, 2005 7:07 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11907
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Over het algemeen zijn dit soort speldjes inderdaad fakes.
Deze wijze van speldjes maken werd maar zelden in Wo2 gebruikt.

100% zekerheid kan je echter niet gegeven worden. Er is heel wat particuliere aanmaak geweest van allerlei speldjes in Wo2. Wat mij hier vooral aan de originaliteit doet twijfelen is de vorm van de adelaar, die is in mijn ogen niet gebruikelijk voor Wo2.

Wat deze specifieke speld betekend, als hij wel Wo2 was kan ik je niet zeggen. Als het Wo2 zou zijn, dan zou ik dit als een particuliere speld aanmerken.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo aug 31, 2005 8:37 am
Profiel WWW
Tommovich
Bericht 
Aha bedankt Roel en Wilco , Ik weet nu zeker dat het nep is.
Veel maakt het me niet uit , ik heb deze insigne 3-4 Jaar geleden gratis van een man gekregen !

Groeten Tom


wo aug 31, 2005 10:01 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group