Het is nu di apr 16, 2024 10:16 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
bandenkampfabzeichen 
Auteur Bericht
panzerschreck
Bericht bandenkampfabzeichen
Heb onlangs op vakantie in Macedonie, een bandenkampfabzeichen (anti-partisanen med.) in zilver (alhoewel het een mengsel is volgens mij van nikkel en gietijzer, het mengsel dat aan het eind van de oorlog gebruikt werd. kriegsmetall.)

Maar heb vaag vermoeden dat de med. niet authentiek is.
de bevestigingspin zit ten opzichte van de voorkant van de med. horizontaal niet verticaal zoals de meeste door mij op internet gezien.

Wie kan er mij uitsluitsel geven over de echtheid??


vr sep 16, 2005 7:45 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Foto misschien ? Dat verschaft vaak wat meer duidelijkheid over het item...


vr sep 16, 2005 9:27 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De bandenkapmfabzeichen is zeldzaam. Een zilveren kost al snel rond de 1500 Euro. Als deze goedkoper is geweest kan je er genoeglijk vanuit gaan dat hij niet origineel is.
Ik heb nog geen enkele melding gezien van een bandenkampfabzeichen met een horizontale speld, dus ik vrees het ergste.
Maar nogmaals zekerheid kan pas gegeven worden door hem in levende lijve te keuren. Een foto kan wel een betere indicatie geven. Maak een scan van voor en achterzijde met hoge resilutie. Mail die naar me toe of plaats hem in deze topic.
Als je kan, kom dan op zondag a.s. naar onze meeting in SOesterberg (zie onder mededelingen op dit forum) dan kan ik hem bekijken.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr sep 16, 2005 10:08 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Met de informatie die je geeft kan ik met grote zekerheid zeggen dat hij (helaas) vals is. Er zijn nog weinig BKA's in omloop en die zijn ook meestal nep.

Voor een echte kom je er met 1500 euro ECHT NIET. Of je zou hem al van een veteraan-drager moeten kopen die geld nodig heeft :lol:


za nov 05, 2005 2:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group