Het is nu do maart 28, 2024 10:08 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wound badge en kruis van verdienste (duitsland) 
Auteur Bericht
vincenski
Bericht Wound badge en kruis van verdienste (duitsland)
Ik heb een aantal jaar geleden op een militaria beurs een zilveren wond badge gekocht, waar geen hakenkruis op stond en 2 (volgens mij) kruizen van verdienste.
Ik heb me er nu al een aantal jaar niet meer mee bezig gehouden, maar nu vroeg ik me af of iemand mij kan vertellen wat de waarde van deze medailles ongeveer is, en of iemand weet hoe ik kan herkennen of het replica's of originele medailles zijn. Kan iemand mij hier mee helpen?
BVD!

(Op dit moment lukt het uploaden van foto's niet, maar het is 1 zilveren wound badge zonder hakenkruis,
Dan nog: Afbeelding Deze is volgens mij 1 van de medailles die ik heb, en dan heb ik er nog een soortgelijke alleen dan zonder zwaarden)


do dec 08, 2005 2:11 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Herkennen van origineel en replica is een kunst op zich aangezien Duitse onderscheidingen op zeer goede wijze worden nagemaakt.

De KvK's zijn niet zo heel duur en worden nog niet zo heel veel als replica verkocht. De waarde zit op ongeveer 20 a 25 Euro voor een 2e klasse variant met en zonder zwaarden (let op de prijzen kunnen heel erg varieren, naar gelang wat er voor gevraagd en gegeven wordt).

De zilveren gewonden badge kan ik weinig over zeggen. Is het een replica (hoe te herkennen is nagenoeg niet zo uit te leggen. je zal moeten vergelijken met originelen, vragen of er kenmerkjes op staan, welke speld enz), is het een exemplaar waarvan het hakenkruis is afgeslepen, is het een Wo1 type (waren er ook zonder hakenkruis), is het een 1957 versie enz, enz, enz.
Van een foto af is overgiens bijna niet te zeggen of iets replica is of echt, tenzij het er totaal niet uiziet. Ook de gewichten tellen mee enz.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do dec 08, 2005 9:46 am
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Via deze foto is het niet te zien. Er is veel namaak op de markt........Er zijn tal van boeken beschikbaar waar gedetailleerde informatie over medailles staat:
Detecting the fakes van Robin Lumsden is een redelijk toegankelijk boekje dat je voor niet al te veel in de boekenzaken krijgt (als je het niet vindt dan ga maar naar de Krijger in Erpe Meere, daar vind je het zeker).

Succes.


za dec 10, 2005 6:43 pm
whisky
Bericht 
ik heb thuis de ijzeren kruis van de duitsers :wink:


wo maart 15, 2006 10:56 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Welke klasse? 1e of 2e?

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo maart 15, 2006 11:13 pm
Profiel WWW
whisky
Bericht 
zal wel een foto maken dan zie je het wel... merge staat ie erop


wo maart 15, 2006 11:16 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Als er een ringetje aan zit met een lint is het de 2e klasse, met speld op de achterzijde de 1e klasse, maar foto is zeker leuk:
http://www.ww2awards.com/award/82 1e klasse
http://www.ww2awards.com/award/81 2e klasse
Overigens ook een website van STIWOT, de eigenaar van dit forum.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo maart 15, 2006 11:19 pm
Profiel WWW
Rik
Bericht 
Het verwundeten abzeichen is misschien wel uit WO1, de prijzen hiervan varieren ook erg maar reken op 30 a 40 EURO.


do maart 16, 2006 12:34 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Maar kan ook heel goed een type van het ordensgesetz uit 1957 zijn, toen vele Wo2 onderscheidingen weer werden toegelaten, maar dan zonder hakenkruis. Ook een foto hiervan zou uitkomst kunnen bieden, is nl te herkennen aan het type helm op het verwundetenabzeichen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do maart 16, 2006 1:01 pm
Profiel WWW
Rik
Bericht 
Dat zou ook kunnen natuurlijk daarom heb ik er ook misschien bijgezet. De enige uitkomst is een foto :D


do maart 16, 2006 1:23 pm
whisky
Bericht 
Afbeelding

Het is de 2nd class. Want er kan een lintje aan hangen maar die zit er niet aan. Ik heb gelijk maar van alles een foto gemaakt bij elkaar. Dan zie je wat ik allemaal heb voor medailles en spulletjes van zo'n soort.

Nog een vergrote versie:
- http://img212.imageshack.us/img212/2254/imag00359xi.jpg

[EDIT] Link geplaatst in verband met overschrijding maximum breedte. [/EDIT]


do maart 16, 2006 5:09 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Links boven de Nahkampfspange, zo te zien de bronzen, Links van het christenkruis inderdaad de Eisernes Kreuz 2e klasse, rechts daarvan de Ostfront medaille en rechts onder de Algemeine Sturm Abzeichen (zilver?). Andere kan ik zo niet zeggen, lijken me geen wo2. Rechts boven is waarschijnlijk Wo1 Pruissisch, maar dan moet ik even weten welke teksten er op staan.
Ps je moet de foto even wat versmallen, 600 pixels breed maximaal. Dan is het beter te zien.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do maart 16, 2006 5:36 pm
Profiel WWW
whisky
Bericht 
hier heb ik dan nog wat meer informatie over de 9 dingen, ik zal nog zeggen wat er op de dingen staat en wat er al over die medailles bekend is dankzij Wilco_Vermeer.

eerst een foto voor de duidelijkheid waarover ik het heb. Het nummer wat er staat is waar je moet kijken op het plaatje (beetje logisch)

http://img99.imageshack.us/img99/6779/roodimg350is.jpg

1. Nahkampfspange, brons ja.
2. het ijzeren kruis 2 klas..1939 staat er nog op.
3. De Tekst: Fest der Deutschen Schule 1933, brons
4. een jezuskruisje
5. De Tekst: W.S.V. de laatste loodjes Marathon mars Z'dam...(een neppe lijkt mij)
6. sleutel ergens van een huis in Dusseldorf
7. Een adelaar met 2 zwaarden eronder.
8. een kleine medaille met een adelaar en het jaar 1942 erop.
9. De Tekst: Winterschlacht Imosten 1941/1942


[Edit Auke]Link gemaakt van foto, 600 px is de maximum breedte.[/edit]


do maart 16, 2006 6:08 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
7 is dan Algemeine Sturm Abzeichen (zilver?). Ik kan zo niet izne of het de zilveren of bronzen is.
5 is geen neppe, maar inderdaad een wandelmedaille. Opvallend is dat ze het Ijzeren Kruis als achtergrond hebben genomen. 3 spreekt voor zich denk ik en 8 is denk ik een Winterhilfs of NSDAP speldje.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do maart 16, 2006 6:20 pm
Profiel WWW
whisky
Bericht 
7 is zilver ja. Dank je voor de informatie... dan weet ik dat ook weer :wink:


do maart 16, 2006 6:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group