Het is nu do maart 28, 2024 9:33 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Herkennen van echt of replica EK1/2 
Auteur Bericht
Rudi
Bericht Herkennen van echt of replica EK1/2
Ik weet niet zeker of dit hier al eens behandeld is, maar zijn er specifice kenmerken aan het Duitse Ijzeren kruis 1/2 klasse waar aan je kan zien of dit een echt of replica is? Zou hier aan kunnen komen nu wil enkel de desbetreffende verkoper er geen foto`s van op het internet plaatsen.
Iets wat mij daardoor erg wantrouwig maakt. Iemand enig idee?


ma jan 16, 2006 5:35 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Als een verkoper niet de foto's van een item openbaar wil maken, kan je hem altijd vragen foto's per email aan je toe te zenden. Die foto's kan je dan zelf bijvoorbeeld plaatsen in een forum. Met nam het Wehrmacht-awards forum is een hele goede. Hier kan je ook tips vinden om replica's te herkennen ( http://www.wehrmacht-awards.com/forums/index.php )
Herkenning van replica's wordt steeds moeilijker. De replica's worden steeds beter. Ook is er nog steeds veel onbekend over bijvoorbeel private aanmaak van Ek's. Een aantal specifieke replica kenmerken is wel bekend.
De beste herkenning is echter ervaring, je neus stoten (helaas maar waar), advies vragen over je te kopen item bij mede verzamelaars, geen exemplaren kopen zonder 100% teruggave garantie enz.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jan 16, 2006 5:50 pm
Profiel WWW
Rudi
Bericht 
Zal het hem eens vragen, in ieder geval alvast bedankt.


ma jan 16, 2006 6:53 pm
Rik
Bericht 
Wilco heeft helemaal gelijk, heb je al een reactie of foto's gekregen?


di jan 17, 2006 12:54 pm
racefiets
Bericht 
Het herkennen van een echte of een replica kan denk ik alleen door hem vast te houden. Het binnenste zwarte gedeelte moet los zitten in de frame. De ophang ring moet gestempeld zijn. Maar dan nog is het geen zekerheid dat het een echte is. De kwaliteit van de replica's is tegenwoordig dusdanig goed dat ik het niet vertrouw. Simpel omdat ik niet genoeg kennis heb om het te beoordelen.
Advies, zoek iemand die er echt verstand van heeft en laat hem het beoordelen. Iemand die al vele jaren verzameld of bijvoorbeeld een eigenaar van een prive museum.
Ik ga ervan uit dat 99,9% van de EK's replica is van wat er verkocht wordt.


di jan 17, 2006 1:32 pm
Rudi
Bericht 
Citaat:
heb je al een reactie of foto's gekregen?

Nee nog niet.

Citaat:
De kwaliteit van de replica's is tegenwoordig dusdanig goed dat ik het niet vertrouw. Simpel omdat ik niet genoeg kennis heb om het te beoordelen.

Heb dit zelfde probleem en vooral, omdat hij geen foto`s wil plaatsen.

Citaat:
zoek iemand die er echt verstand van heeft en laat hem het beoordelen.

Ken zo iemand die dit wel wilde, het is nu afwachten op reactie van de verkoper.


di jan 17, 2006 2:02 pm
nevermind
Bericht 
racefiets, als je ongestempelde ek's hebt, of ek's die niet rammelen, stuur ze maar naar mij :D

Als je op basis daarvan ek's koopt, loop je veel mis.
Het gros rammelt niet
Het grootste deel van de ek's zijn ONGESTEMPELD.

ben


di jun 13, 2006 8:38 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Inderdaad. Een goede EK1/2 die nooit of nauwelijks is gedragen kan heel goed vast in het frame zitten. Vele Ek's, zowel 1 als 2 zijn inderdaad ongestempeld. Komt nog bij dat in de loop der jaren ook spelden zijn vervangen. Als dan de speld het merkje droeg kan je het niet meer terugzien.
Ik heb onderhand heel wat EK1 en EK 2 in mijn handen gehad en twijfel zelfs nog wel eens. Bedenk je vooral dat iedere klasse in het EK (van laag naar hoog) ook daadwerkelijk als een "orde" onderscheiding werd gezien. De fabricage is dan ook echt "Duitse Grundlichkeit". Mooi, netjes en zuiver. Zitten er onzuiverhedne in de afwerking. Wantrouw hem dan maar. De randen moeten perfect lopen, geen afwijking vertonen. Echter toch zal je ook goede exemplaren tegenkomen met afwijkingen, wat het dan weer moeilijker maakt.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jun 13, 2006 9:02 pm
Profiel WWW
racefiets
Bericht 
nevermind schreef:
racefiets, als je ongestempelde ek's hebt, of ek's die niet rammelen, stuur ze maar naar mij :D

Als je op basis daarvan ek's koopt, loop je veel mis.
Het gros rammelt niet
Het grootste deel van de ek's zijn ONGESTEMPELD.

ben


Helaas, maar mijn geld gaat ergens anders naartoe. Voor dat geld koop ik liever zo iets: :wink:
Afbeelding


wo jun 14, 2006 8:52 am
schinkel1813
Bericht 
Als er een stempel met "333", "666" of "999" instaat, is hij definiteif ook Micky Mouse. Er zijn exemplaren met zo'n stempel en een magnetische,"rammelende" kern, maar die zijn echt zo nep als het maar zijn kan.


do mei 10, 2007 7:15 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group