Het is nu do apr 18, 2024 1:23 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
oostland medaille 
Auteur Bericht
feldwebel
Bericht oostland medaille
Ik zie op het forum dat er wel eens over het mussertkruis gesproken wordt en ik ben zelf al lang op zoek naar de twee soorten die er zijn van deze oostlandmedaille (mussertkruis). Ik zoek dus het kruis met en zonder de zwaarden en dit mogen replica's zijn wel goede natuurlijk. Wie kan mij helpen aan deze of verder helpen waar.


vr jan 20, 2006 9:04 pm
huizingap
Bericht 
je hebt pech joh,
Ik heb er 2 weken geleden nog één originele gekocht met zwaarden op marktplaats. Mocht de nood erg hoog zijn, dan kan Detlev-niemann je nog redden.
die zonder zwaarden heb ik trouwens nog nooit gezien, ook niet bij de die-hard nsb verzamelaars. Zou daar graag wat meer info over willen zien.

groet:Peter


ma jan 23, 2006 11:46 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De versie zonder zwaarden heb ik tot nu toe alleen maar als replica gezien. Ik weet dat het ontwerp ervan gemaakt is, maar heb ook nooit gehoord of er ook daadwerkelijk exemplaren zijn uitgegeven. Ik weet zelfs niet of er ooit daadwerkleijk zijn geproduceerd.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jan 24, 2006 12:56 am
Profiel WWW
feldwebel
Bericht Re: oostland medaille
Ondertussen heb ik al wat meer info over de Oostlandmedaille maar er wordt iedere keer toch gesproken over de "burger"uitvoering zonder zwaarden alleen de aantallen waarin de medaille is uitgereikt blijft een raadsel.
Wat is trouwens een redelijke prijs voor de medaille mits in goede / uitstekende staat?


do jan 26, 2006 6:37 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nogmaals volgens mijn archieven is de burger uitvoeirng nooit uitgereikt, alleen maar ontworpen. de ondershceiding werd officieel door Hitler niet erkent en mocht ook niet op het uniform worden gedragen.
Tsja wat is redelijk, ik heb ze gezien voor bedragen tussen de 240 en 600 Euro.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jan 26, 2006 11:52 pm
Profiel WWW
feldwebel
Bericht 
Bedankt want dan is het aanbod van 250 euro niet te duur zijn er nog kenmerken waar ik op kan en moet letten voor wat betreft de orginaliteit van de onderscheiding?
Citaat:
Auteur: Wilco_Vermeer Geplaatst: Do Jan 26, 2006 10:52 pm Onderwerp:



Nogmaals volgens mijn archieven is de burger uitvoeirng nooit uitgereikt, alleen maar ontworpen. de ondershceiding werd officieel door Hitler niet erkent en mocht ook niet op het uniform worden gedragen.
Tsja wat is redelijk, ik heb ze gezien voor bedragen tussen de 240 en 600 Euro.


vr jan 27, 2006 1:12 pm
jan
Bericht Re: oostland medaille
feldwebel schreef:
Ondertussen heb ik al wat meer info over de Oostlandmedaille maar er wordt iedere keer toch gesproken over de "burger"uitvoering zonder zwaarden alleen de aantallen waarin de medaille is uitgereikt blijft een raadsel.
Wat is trouwens een redelijke prijs voor de medaille mits in goede / uitstekende staat?



“ er wordt iedere keer toch gesproken over de "burger"uitvoering zonder zwaarden “

:?
Ik ben wel heel erg nieuwsgierig hoe je aan die informatie komt. :?:


vr jan 27, 2006 2:29 pm
jan
Bericht Re: oostland medaille
jan schreef:
feldwebel schreef:
Ondertussen heb ik al wat meer info over de Oostlandmedaille maar er wordt iedere keer toch gesproken over de "burger"uitvoering zonder zwaarden alleen de aantallen waarin de medaille is uitgereikt blijft een raadsel.
Wat is trouwens een redelijke prijs voor de medaille mits in goede / uitstekende staat?



“ er wordt iedere keer toch gesproken over de "burger"uitvoering zonder zwaarden “

:?
Ik ben wel heel erg nieuwsgierig hoe je aan die informatie komt. :?:



Ik heb inmiddels gevonden waar je die info vandaan hebt.
Tenminste ik denk dat je dat gelezen hebt op http://axis101.bizland.com/DutchAwards5.htm of op http://www.ww2awards.com/award/1577
Maar ik sap werkelijk niet hoe ze aan die informatie komen, ik vraag mij af of men die bewering kan onder bouwen.


vr jan 27, 2006 3:01 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Wat dacht je van de informatie uit de NSB archieven over de instelling van deze onderscheiding zoals deze is ingesteld door Mussert? Zijn bij het NIOD in te zien.
Maar ook hier: http://www.onderscheidingen.nl/nl/batons/sheet11.html

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 27, 2006 4:16 pm
Profiel WWW
jan
Bericht 
Dat je informatie uit de NSB archieven kan in zien dat weet ik, maar ik heb bij het NIOD geen documenten kunnen vinden over een uitvoering zonder zwaarden en dat die daadwerkelijk ook zijn geproduceerd.
Jij wel dan?


vr jan 27, 2006 4:44 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nee, er is ook nergens beweerd dat die zijn geproduceerd. Het gaat om de instellingsbesluiten. Daar wordt gesproken over twee klassen.
Beide klassen zijn nooit geaccepteerd door het Nazi bewind. De versie met zwaarden is toen "clandistien" door de NSB uitgegeven maar mocht niet op het DUitse uniform worden gedragen. Van de versie zonder zwaarden is geen "aantoonbaar" bewijs dat hij is uitgegeven.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 27, 2006 5:06 pm
Profiel WWW
jan
Bericht 
Wilco, ik wilde er ook niet mee zeggen dat er beweerd is dat ze zijn geproduceerd hoor.

Maar ik bedoelde er mee te zeggen, los gezien van de instellingsbesluiten.
Heb ik geen documenten kunnen vinden of ze ook daadwerkelijk geproduceerd zijn maar wel van de medaille met zwaarden.

De versie zonder zwaarden heb ik ook gezien :lol: een handige handelaar wilde die aan de man brengen :evil: en als je die goed bekijkt met een loep kan je ook zien dat de zwaarden verwijderd waren.


vr jan 27, 2006 6:59 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nogmaals, naar mijn weten is de versie zonder zwaarden nooit geproduceerd, anders dan fakes. Mij gaat het er slechts om dat in aanvang het de bedoeling was dat er twee versies/klassen werden ingesteld, met en zonder zwaarden. Uiteindelijk is alleen de versie met zwaarden geproduceerd.

Ik heb zelf al diverse replica's gezien met en zonder zwaarden. Hele goede replica's overigens. :cry:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 27, 2006 7:38 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group