Het is nu vr maart 29, 2024 9:35 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Herkenen van onderscheidingen 
Auteur Bericht
George S. Patton
Bericht Herkenen van onderscheidingen
Hoe kan ik mijn Flakkampfabzeichen der Luftwaffe herkenen?

http://members.chello.nl/j.lance/Stiwot002.jpg

http://members.chello.nl/j.lance/Stiwot003.jpg

(sorry de foto's zijn misschien iets te groot :roll: )

[EDIT: Egbert]Foto's zijn inderdaad te groot, even een link van gemaakt.[/EDIT]


wo jun 14, 2006 12:31 pm
George S. Patton
Bericht 
dank je Egbert :wink:


wo jun 14, 2006 12:41 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik neem aan dat je vraag is of dit een origineel exemplaar is.
Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen, maar kan geen 100% garantie geven over mijn mening. (In dit vakgebied van het verzamelen blijft het devies altijd een armslag houden). Ik kan slechts mijn ervaring er ingooien.
Ik zou deze typeren als een redelijke kopie.

Ik ben vooral niet blij met de speld die er aan zit. Deze ziet mij er naoorlogs uit zoals deze op de 1957 versies voorkomt en veel werd gebruikt bij jaren 50 en 60 kopies. Geen garantie, de speld kan in theorie altijd vervangen izjn, maar dan zou ik een goede detailfoto van de speld en aanhechting moeten hebben. Laat voor een foto ook altijd de speld dicht zitten, de speld is namelijk net zo belangrijk als de onderscheiding zelf.
Voorts ben ik eigenlijk niet blij met de slordige uitsnijding van het exemplaar, vooral rond het hakenkruis is dit heel opvallend. Duitse onderscheidingen zijn meestal veel scherper dan deze qua detail en uitsnijding.
Ik zou deze niet als origineel kopen in ieder geval. Voor mij is het een kopie, maar nogmaals dat is slechts mijn mening.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo jun 14, 2006 1:29 pm
Profiel WWW
Rudi
Bericht 
Ben het met Wilco eens, dit is in mijn ogen ook een kopie.
Vooral de speld staat mij ook niet aan.
Zoals Wilco al aangaf, met scherpe detail foto`s wordt het een stuk duidelijker om het te kunnen zien.
Welk makers mark staat er op? Is dit RO?


wo jun 14, 2006 8:51 pm
George S. Patton
Bericht 
Rudi schreef:
Ben het met Wilco eens, dit is in mijn ogen ook een kopie.
Vooral de speld staat mij ook niet aan.
Zoals Wilco al aangaf, met scherpe detail foto`s wordt het een stuk duidelijker om het te kunnen zien.
Welk makers mark staat er op? Is dit RO?


Ik had al het vermoede dat deze een kopie was! En er staat inderdaad RO in :!:


wo jun 14, 2006 9:59 pm
Rik
Bericht 
100% repro, maker RO (als deze al bestaan heeft) heeft deze badges nooit geproduceerd.


zo jul 02, 2006 3:46 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group