Het is nu do maart 28, 2024 6:34 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Prijzen Nederlandse medailles 
Auteur Bericht
Rik
Bericht Prijzen Nederlandse medailles
Ik ben benieuwd naar de prijzen van de volgende medailles, iemand een idee?

Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw
Ridder in de Orde van Oranje-Nassau
Lid in deOrde van Oranje-Nassau


do jul 27, 2006 8:31 pm
Roel R
Bericht 
Even bellen met deze firma. Daar zijn ze te koop:

Van Wielik B.V.
Kneuterdijk 2 B
2514 EN Den Haag.
Tel: 070 3462196.


do jul 27, 2006 9:40 pm
Rik
Bericht 
Heb ze al gemaild, maar ben benieuwd wat er ongeveer voor gegeven wordt als iik ze zou willen verkopen.


do jul 27, 2006 9:44 pm
paul peters
Bericht 
Ik dacht dat deze medailles niet verkocht mogen worden, maar dat ze bij overlijden van de begiftigde teruggegeven moeten worden aan de Kanselarij van Nederlandse Orden. (ik weet niet of dit de volledige goede naam is voor de Kanselarij).
Teruggeven om te voorkomen dat deze orden op rommelmarkten te koop aangeboden worden, om het maar eens cru te zeggen.


do jul 27, 2006 10:01 pm
Roel R
Bericht 
Kijk hier eens, al is deze best duur:

http://www.liverpoolmedals.co.uk/FMPro? ... 2.htm&-new


do jul 27, 2006 10:02 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Formeel mogen Nederlandse Ordes niet worden verkocht. Deze worden in principe nl in bruikleen gegeven aan de verkrijger. Bij overlijden mogen nabestaanden ze kopen.
Voor zover ik weet verkoopt Wielink ook geen Ordes, wel de andere onderscheidingen.

Prijzen?
Wat de gek er voor geeft, ik zie ze weggaan tussen de 25 Euro voor de lage versies en 300 tot 400 Euro voor de hogere rangen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jul 27, 2006 10:19 pm
Profiel WWW
Rik
Bericht 
Ik wist ook niet dat van Wielink deze verkocht, maar als ik hun site zo zie dan lijkt het mij dat je ze kan bestellen. Evengoed vreemd vind ik.
Ik weet ook dat ze formeel terug moeten naar de staat, maar in de regel gaat het volgens mij meestal zo dat deze wanneer de eigenaar te overlijden komt dat de onderscheiding daarna meestal onvindbaar is.
Wilco beschouw je de beschreven onderscheidingen als 'hogere' onderscheidingen?


do jul 27, 2006 11:10 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Lid en Ridder zijn de lagere rangen, zie www.ww2awards.com

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jul 27, 2006 11:31 pm
Profiel WWW
Roel R
Bericht 
Ik geloof dat je ook alle Ridderorden en Ridderlijke orden kunt kopen. Dit aangezien je altijd extra exemplaren mag hebben van je onderscheidingen. Omdat van Wielik niet naar oorkonden vraagt kun je dus eigenlijk alles kopen. Al zullen ze grootkruizen en dergelijke niet op voorraad hebben.


do jul 27, 2006 11:32 pm
Roel R
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Lid en Ridder zijn de lagere rangen, zie www.ww2awards.com


Deze website is beter op dit gebied:

http://onderscheidingen.nl/


do jul 27, 2006 11:33 pm
Rik
Bericht 
Bedankt voor de links, maar die had ik al bezocht voordat ik hier kwam. Eigenlijk een stomme vraag hogere/lagere orden, had ik zelf ook kunnen bedenken toen ik op deze sites aan het kijken was.
Iig bedankt.


do jul 27, 2006 11:36 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het te leveren pakket is overigens maar beperkt. zO zie ik voor Wo2 alleen maar de miniaturen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jul 27, 2006 11:39 pm
Profiel WWW
Roel R
Bericht 
De website gebruiken ze al jaren niet meer en is niet actueel.

Hier een foto van de winkel die ik via google vind:

http://www.chielie.nl/gfx/wandelsoc/200 ... _groot.jpg


do jul 27, 2006 11:43 pm
Rik
Bericht 
Iemand daar trouwens wel eens een keertje geweest?


do jul 27, 2006 11:44 pm
Rik
Bericht 
Ja Wilco je hebt gelijk. heb eerder vluchtig op de van Wielik site gekeken, zie nu dat deze erg!! verouderd is.


do jul 27, 2006 11:47 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group