Het is nu vr maart 29, 2024 3:27 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Onderscheidingen 
Auteur Bericht
folkert
Bericht Onderscheidingen
Een korte vraag:

Wie bepaalt tijdens een oorlog wie een onderscheiding krijgt?

Ik heb begrepen dat je voorgedragen moet worden, maar wie zegt daar uiteindelijk ja of nee tegen?

Is dat bijvoorbeeld een divisie-commandant?

Bedankt,

Folkert


wo aug 23, 2006 11:03 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Ik dacht ook altijd als dat je gewond geraakte dat je dan een onderscheiding kreeg.


wo aug 23, 2006 11:25 pm
Timmy757
Bericht 
Dat hing af van de hoogte van de onderscheiding geloof ik, bijvoorbeeld het Ridderkruis met eikenloof en zwaarden mocht alleen met toestemming van hitler worden uitgereikt, het ijzeren kruis dan weer niet, en inderdaad, als je als Amerikaan gewond raakte kreeg je het Purple Heart (en die kon je meerdere keren krijgen)


wo aug 23, 2006 11:35 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Geheel afhankelijk van de hoogte en het doel van de onderscheidng kon je worden vooergedragen door kameraden, je directe bevelvoerend officier of steeds hoger in rang. Hoe iemand voor welke ondersheiding dient te worden voorgedragen staat in de instellingstekst van de onderscheiding. Vervolgens dient dit te worden bekrachtigs door de autoriteit die uiteindelijk de onderscheiding ook toekent, meestal de president, regering of koning(in) e.d., maar kan ook een lagere in rang zijn die daartoe volgens wederom de instelllingstekst is geeigent.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do aug 24, 2006 7:52 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group