Het is nu do maart 28, 2024 12:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuwe hobby, onderscheidingen verzamelen 
Auteur Bericht
Dennis N
Bericht Nieuwe hobby, onderscheidingen verzamelen
Hallo,

Sinds deze week ben ik aangevangen met het verzamelen van onderscheidingen. Ben altijd al geinteresseerd geweest in WOII, maar deze week stuitte ik toevallig via Ebay.com op wat mooie onderscheidingen voor weinig geld. Gevolg, interesse gewekt en meteen gaan verdiepen met oa als gevolg dat ik op dit forum terecht ben gekomen. Echter, voordat ik als een losgeslagen gek aan het kopen ga (ken mezelf), hebben jullie tips waar ik op moet letten om teleurstellingen te voorkomen ivm repro's?

Alvast bedankt en ik ga hier zeker vaker komen, 'leuk' en informatief forum!


wo okt 18, 2006 4:31 pm
Johan_81
Bericht 
Als ik jou was, en je bent geïnteresseerd in Duitse onderscheidingen etc zou ik me aanmelden op deze site: http://www.wehrmacht-awards.com/ (bij discussion forum)

Deze site heeft ongelofelijk veel info + pictures van onderscheidingen van de Duitse kant! Geallieerde kant weet ik niks, dus kan je helaas niet helpen ;)

Succes!!!


wo okt 18, 2006 4:38 pm
Rudi
Bericht 
Tja waar moet je opletten, op zo veel dingen, eigenlijk teveel om op tenoemen.
Kan je wel adviseren om eerst het nodige aan boeken over onderscheidingen en repro's er van aanteschaffen en te lezen.

Van welk land ga onderscheidingen verzamelen? In het geval van Duitse weet ik nog een paar hele goede en informatieve boeken. Zijn wel Engelstalig maar heel verduidelijkend.

Verder leer je de echte van de repro's te herkennen door ervaring (dit betekend zeker je neus een paar keer stoten, heb er ervaring mee) en zelfs dan nog valt het niet altijd met zekerheid tezeggen. Er zijn zoveel repro's die van zo'n danig goede kwaliteit dat ze nauwelijks van echt te onderscheiden zijn. Zeker op Marktplaats en Ebay wordt veel "troep" aangeboden onder het voorwendsel dat ze echt zijn.


wo okt 18, 2006 4:42 pm
Dennis N
Bericht 
Bedankt alvast voor de snelle reacties!

Ik ga me eerste concentreren op de US en UK, de rest komt later wel! ;) Zijn daar boeken voor?


wo okt 18, 2006 4:47 pm
Rudi
Bericht 
Darth Den schreef:
Zijn daar boeken voor?


Dat zal vast wel, maar zou ik alleen niet zo snel kunnen zeggen verzamel zelf namelijk Duitse. Zal wel eens rondkijken.


wo okt 18, 2006 5:01 pm
Dennis N
Bericht 
Okay, bedankt, ik hoor het wel!

Ben nu zo eens aan het rondkijken en ik denk dat ik me ga orienteren op persoonsgebonden onderscheidingen. Op Ebay zie je soms veilingen van onderscheidingen die op naam staan en met daarbij wat persoonlijke bezittingen of artikelen. Dus echt iets waar een verhaal aan vast zit, dat lijkt me heel gaaf om te verzamelen!

Voorbeeldje: http://cgi.ebay.com/WWII-Military-Purple-Heart-2-Oak-Leaf-Clusters-Case_W0QQitemZ110044113163QQihZ001QQcategoryZ4724QQrdZ1QQcmdZViewItem


wo okt 18, 2006 9:42 pm
-Spitfire-
Bericht 
Je kan inderdaad leuke goedkoope dingen vinden op Ebay.
Pas nog deze Defence Medal gewonnen. :D


wo okt 18, 2006 9:57 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
En hou ook onze eigen www.ww2awards.com in de gaten.
Ook hier in dit forum kunnen we veel tips geven, vooral ook over niet DUitse onderscheidingen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo okt 18, 2006 10:01 pm
Profiel WWW
Rudi
Bericht 
:oops: :oops: :oops: Dat ik onze eigen site kan vergeten tenoemen :oops: :oops: :oops:


wo okt 18, 2006 10:28 pm
Johan_81
Bericht 
Same here, sorry :oops:


do okt 19, 2006 12:02 pm
Dennis N
Bericht 
Mijn eerste aanschaf is een feit! Wat vinden jullie er van?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=006&item=160040014877&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1


do okt 19, 2006 5:20 pm
geert
Bericht 
Best mooie medaille


do okt 19, 2006 8:40 pm
Dennis N
Bericht 
Yeah, ik heb nog een russische ex-collega die voor mij het document gaat vertalen, ben benieuwd!

Op naar de volgende medaille, waarschijnlijk over 1 dag 10 uren en 02 minuten. 8)


vr okt 20, 2006 4:33 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
MOcht je de persoon willen vereeuwigen, breng dan de gegevens later in op onze website www.ww2awards.com en stuur een scan van het document als "bewijs". Dat kan via onze input mogelijkheid.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 20, 2006 11:00 pm
Profiel WWW
Dennis N
Bericht 
Natuurlijk wil ik deze vereeuwigen, zodra ik de medaille binnen heb maak ik een scan van het document en mail ik dit naar een kennis in Rusland. Dan is het even afwachten op de vertaling.

Mijn nieuwste aanwinst

De verkoper is een familielid dus heb al een mail gestuurd met daarin het verzoek om wat meer informatie betreffende dit persoon, ben benieuwd! Ook dit zal ik natuurlijk doorspelen naar ww2awards.nl!

EDIT: N.a.v. vorig bericht heb ik een reactie gehad van de verkoper, erg leuk, het volgende schreef hij:

Citaat:
Hi Dennis,

Your package will be sent today. I enclosed only one
picture, I only have a few. I really don't know much
about my great uncle. His name was LeRoy Garner, born
02/24/1908 and died 10/03/1955. I will ask my father
if he know more about when and where he served and
about the medal. LeRoy died before I was even born
and my dad didn't know much about him either. My
great aunt also passed many years ago so this might be
all the information I can find. I'll let you know
soon.

Thanks for the interest,
Holly Kelly


Kijk, daar doe ik het voor, geweldig!


zo okt 22, 2006 1:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group