Het is nu do maart 28, 2024 4:08 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Amerikaanse Medal of Honor 
Auteur Bericht
Desiree
Bericht 
Volgens mij word die P.O. box al een tijd niet meer gebruikt.


Laatst bijgewerkt door Desiree op wo aug 18, 2004 10:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.



wo aug 18, 2004 1:49 am
Hans
Bericht 
Ik vind persoonlijk dat deze manier van het toekennen van de Medal of Honor zeer weinig respect afdwingt. Dit soort hoge onderscheidingen, waaronder ook het Britse Victoria Cross, werden/worden slechts sporadisch toegekend voor een heldendaad van uitzonderlijke orde.

Of er nu 1, 2 of 10 manschappen van hetzelfde onderdeel in aanmerking komen doet mijn inziens niet terzake, zij verdienen dan allen deze onderscheiding. Je kunt het namelijk niet maken om tegen de overigen te zeggen dat ze niet in aanmerking komen, omdat er al een MOH is toegekend aan iemand uit hetzelfde onderdeel. Nogmaals, getuige van zeer weinig eerbied en respect t.o.v. 'de held'.


wo aug 18, 2004 6:44 am
RdM
Bericht Amerikaanse Medal of Honor
Ik ben het volkomen met je eens Hans. Naar mijn idee moet er ook beoordeeld worden of iemand in aanmerking komt voor een Medal of Honor aan de hand van de heldendaad die hij/zij heeft verricht.

Ik vind het dan zelf ook onzin dat er gekeken wordt naar de eenheid waar die betreffende persoon bijzit, en er dan wordt bepaald of iemand de Medal of Honor mag krijgen.


wo aug 18, 2004 3:43 pm
Frank
Bericht 
Jullie geloven toch zelf niet dat het Amerikaanse congres nu alsnog die medaille gaat toekennen ?


wo aug 18, 2004 5:27 pm
Hans
Bericht 
Nee Frank, dit verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer. Maar het blijft wel een hele bizarre, en eigenlijk onvoorstelbare, beleidsvoering voor het wel/niet toekennen van zo'n hoge dapperheidsonderscheiding.


wo aug 18, 2004 5:29 pm
ErnstJan
Bericht 
Frank schreef:
Jullie geloven toch zelf niet dat het Amerikaanse congres nu alsnog die medaille gaat toekennen ?


Het zou wel goed zijn doen ze eindelijk eens wat goed :D


vr aug 20, 2004 7:46 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group