Het is nu do maart 28, 2024 11:12 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
zoek een soldaat 
Auteur Bericht
gertruda
Bericht zoek een soldaat
hallo,
wie kan mij helpen ik ben op zoek naar informatie, hoe vind ik een soldaat en zijn eenheid.
het is een duitse soldaat die in nederlands limburg is overleden en hoe kan ik het beste te werk gaan.
graag jullie hulp ik ben niet erg mobiel [rolstoel] dus probeer het op deze manier.

gertruda


do jun 19, 2008 1:19 pm
Dennis N
Bericht 
Hallo Gertruda,

Allereerst heb ik je topic verplaatst naar het forum 'Personen'.

Misschien zou je ook wat meer informatie kunnen geven over de desbetreffende persoon?

Je kan enige beperkte informatie aanvragen via de Volksbund per email. Hier zijn de gegevens: http://www.joc-ysselsteyn.com/nederland ... laats.html

In Freiburg zou je al veel meer kunnen vinden, maar gezien je beperkte mobiliteit is dat natuurlijk geen optie.

Iemand anders nog meer?


do jun 19, 2008 2:59 pm
philip reinders
Bericht 
Nope Dennis, zolang er geen naam in kan je weinig verder doen.

Weet ook niet of ze weet dat in Ysselstein alle gesneuvelden liggen van heel Nederland, en dat dit niet dit gesneuvelden zijn uit limburg


do jun 19, 2008 3:27 pm
Dennis N
Bericht 
Ook zonder naam heb ik een 26-tal Duitse soldaten weten te achterhalen die op Ysselsteyn begraven liggen. Maar ik neem aan dat Gertruda wel een naam heeft?


do jun 19, 2008 3:32 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
van gertruda:
Citaat:
hallo mensen het heeft even geduurd voor ik de naam had, maar ik ben op zoek naar een duitse soldaat heinrich querbach. hij was soldaat in hongarije en nu wil ik graag weten wat is er met hem gebeurd na 1944. Welke onderdelen waren in dat deel van europa gelegerd?
het is alvast een begin ik hoop dat mijn mede speurders mij verder kunnen helpen.
EDIT: interpunctie en verduidelijking van de vraag in de post.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo jan 14, 2009 2:29 pm
Profiel WWW
gertruda
Bericht 
sorry heb gevraagd om geholpen te worden maar er worden 2 vragen door elkaar gehaald.
de eerste vraag is een duitse soldaat begraven in ijsselstein waar ik netjes antwoord op heb gehad.
en nu een duitse soldaat die in hongarije is vermist en wil graag iets meer weten wat er is gebeurd in die tijd.
beste mede speurders kan ik geholpen worden ik ben een rolstoel gebruiker.


wo jan 14, 2009 9:11 pm
gertruda
Bericht 
gertruda schreef:
sorry heb gevraagd om geholpen te worden maar er worden 2 vragen door elkaar gehaald.
de eerste vraag is een duitse soldaat begraven in ijsselstein waar ik netjes antwoord op heb gehad.
en nu een duitse soldaat die in hongarije is vermist en wil graag iets meer weten wat er is gebeurd in die tijd.
beste mede speurders kan ik geholpen worden ik ben een rolstoel gebruiker.


wo jan 14, 2009 9:16 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Okee, ik gooi het andere topic weer open.


wo jan 14, 2009 9:21 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Excuus, ik dacht dat het om dezelfde soldaat ging!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo jan 14, 2009 10:48 pm
Profiel WWW
gertruda
Bericht 
nu geef ik de namen de soldaat die in limburg is gevonden egon bockhelt of bockholt.


en de andere is een soldaat die is vermist in hongarije en is heinrich querbach.


vr jan 16, 2009 2:13 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group