Het is nu do nov 23, 2017 10:22 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
bronze star 
Auteur Bericht
K.J. Koster

Bericht 
Dennis ik zag dat je wat meer gegevens hebt gegeven over de persoon waarvan je wat meer gegeven zoekt over zijn verleende BS.
In de boeken die ik heb over de 82nd Airborne Division staan geen lijsten van personen aan wie de BS is verleend. Er is echter nog wel een boek onderweg die ik besteld heb bij Bol.com en die speciaal gaat over het 504th PIR, van de bekende auteur Phil Nordyke die al veel heeft geschreven over de 82nd Airborne Division. Het boek heet "More Than Courage"[klik]. Ik ga ook nog wel even verder snuffelen in mijn boeken nu ik wat meer gegevens hebt.
Wat je ook zou kunnen proberen is een mailtje sturen naar de 504th PIR Association, wellicht hebben zij meer informatie in hun archieven.

Let's Go heb jij ook meer informatie over de persoon? Ik heb vier boeken die specifiek gaan over de 29th Infantry Division waarvan één over het 115th Infantry Regiment. In geen van de boeken staan lijsten, maar als ik wat meer gegevens hebt wil ik best kijken. Het liefst een naam en een periode waarin de SS verleend zou zijn. Omaha Beach, St. Lo, Brest of Julich bijvoorbeeld.

"To you from failing hands we throw the torch be yours to hold it high":
Netherlands American Cemetery Margraten

vr dec 19, 2008 1:32 am
Profiel WWW
Let's Go

Bericht 
@ K.J. Koster, het zou mooi zijn als je voor mij zou kunnen zoeken. Alles wat ik over hem weet staat ook hier: http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=9440

Even kort samengevat wat eventueel van belang kan zijn:

Hij diende in de 29Th Infantry Division, 110Th Field Artillery Battalion.
Hij is op 29 november 1944 gesneuveld in Elsdorf (Duitsland).
Bij zijn in dienst treden had hij geen Amerikaanse nationaliteit, maar het was vermoedelijk een Canadees. Tijdens zijn dienst, of postuum heeft hij het Amerikaanse staatburgerschap gekregen. Helaas is het mij totaal onbekend tijdens welke periode hij de Silver Star heeft ontvangen.

Ik heb een paar dagen terug gemailt met de 29th Infantry Division Historical Society, maar helaas nog geen reactie gekregen.

Pfc. Edward W. Schreier, 424 Infantry Reg. 106Th Inf. Division, rests in an unknown grave

They may rest in peace

vr dec 19, 2008 4:02 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2