Het is nu do maart 28, 2024 11:01 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Verguerio mauser 
Auteur Bericht
Ali Baba
Bericht Verguerio mauser
Hallo, ik ben hier nieuw en hier terecht gekomen omdat ik info zocht over het wapen zoals hieronder beschreven. Ben benieuwd naar de verdere achtergrond van dit wapen en als deze, zoals de mijne volledig onklaar gemaakt is welke ontheffing ik moet hebben.

groeten Jeroen



De Portugese Model 1904 (ook wel 'Verguerio-Mauser') werd door DWM gemaakt (100.000+) voor het Portugese leger. Het geweer werd ontworpen door DWM en een Portugese majoor Verguerio. In weze is het een Mauser met een lichtjes gemodifieerd magazijn en waarvan de grendel door Verguerio werd ontworpen . De grendel lijkt veel op de Mannlicher-grendel. Kenmerkend is dat de grendelknop voor en niet achter de brug sluit; dit zou een extra veiligheid moeten zijn als de grendelnokken het zouden begeven.

Op de receiver staat normaal het wapen van Koning Carlos I, nl. een 'I' door een 'C' met een kroontje erboven.
op de zijkant staat normaal "ESPINGARDA PORTUGUEZA 6.5 MOD.1904" en daaronder "DEUTSCHE WAFFEN- UND MUNITIONSFABRIKEN".
:D 8)


ma dec 13, 2010 8:43 pm
Pieter F
Bericht 
Jeroen, welkom op het forum. Ik heb je post even hierheen verplaatst, omdat het hier beter tot zijn recht komt. Hopelijk zijn er forumleden die je kunnen voorzien van de gezochte informatie.


di dec 21, 2010 11:18 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Voor een onklaar gemaakt wapen heb je geen ontheffing nodig, mits volgens de wet onklaar gemaakt. Een bewijs dat het wapen onklaar is gemaakt zou ik wel aanraden. Let wel, zonder verlof mag je hem niet over straat meenemen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di dec 21, 2010 11:39 am
Profiel WWW
racefiets
Bericht 
Goed verpakt en onklaar kan je hem gewoon vervoeren. Geen extra papieren zijn dan nodig. Het enige dat je zeker moet weten of het wapen naar Nederlandse maatstaven onklaar is.


di dec 21, 2010 8:59 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group