Het is nu do maart 28, 2024 10:15 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Pegasus echt of niet ? 
Auteur Bericht
janwo2
Bericht Pegasus echt of niet ?
Hey,

Al een hele tijd geleden (denk 1 jaar) kreeg ik deze pegasus emblemen van een bevriende verzamelaar. Hij dacht dat ze niet origineel waren, maar toen ik pas geleden het boek D-Day paratroopers kocht stonden er precies dezelfde emblemen in en die zijn origineel. Ik heb ze ook onder een blacklight gehouden en de garen lichten niet op. Dus kan iemand mij vertellen of deze emblemen origineel zijn of niet ? Let niet op de slechte stiksels want ik heb de emblemen ooit op een bd gemaakt.

Voorkant:

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v119/ ... orkant.jpg

Achterkant:

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v119/ ... erkant.jpg

Alvast bedankt,

Jan


[edit barry] afbeelding aangepast aan maximum formaat, zie link voor originele afbeelding [/edit]


za nov 27, 2004 9:54 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Is tegenwoordig zo moeilijk te zeggen, het spul word heel goed nagemaakt, de geprinte versies zijn vaak orgineel.
De geborduurde versie die ik van veteranen heb gekregen hebben aan de achterzijde niet dat zwarte materiaal


za nov 27, 2004 10:11 pm
janwo2
Bericht 
Philip,ABRG schreef:
Is tegenwoordig zo moeilijk te zeggen, het spul word heel goed nagemaakt, de geprinte versies zijn vaak orgineel.
De geborduurde versie die ik van veteranen heb gekregen hebben aan de achterzijde niet dat zwarte materiaal


Dus deze zijn waarschijnlijk na-oorlogs. Dat dacht ik zelf ook al.

Bedankt voor de info

Jan


za nov 27, 2004 10:54 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Origineel zijn ze zeker wel, maar ik zou voor 75 % zekerheid zeggen dat ze naoorlogs zijn. Wo2 geborduurde met zwarte achterzijde zijn zeldzaam maar ze zijn er wel zeker. Met name op statieuniformen werden ze nogal eens gebruikt en dan vooral vanaf eind 1944

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za nov 27, 2004 11:59 pm
Profiel WWW
Jeffrey44
Bericht 
maar het is nooit me zekerheid te zeggen of het origineel is, zoals al eerder is gezegt: het wordt tegenwoordig te goed nagemaakt :(


za apr 09, 2005 9:02 pm
Salieri
Bericht 
Ik vindt ze anders wel mooi hoor :D


zo apr 10, 2005 12:32 pm
Maj.Cain
Bericht 
Jeffrey44 schreef:
maar het is nooit me zekerheid te zeggen of het origineel is, zoals al eerder is gezegt: het wordt tegenwoordig te goed nagemaakt :(


Dat wil ik niet zeggen, ik heb de afgelopen 2 jaar voor mijn verzameling British Airborne aardig wat insignia gekocht en allemaal 100% origineel!
Alleen printed versies zijn makkelijker als embroided vind ik!!
Er zijn hele goede repro's op de markt maar je ziet wel de verschillen.
Zorg gewoon dat je goed vergelijkingsmateriaal hebt!!
Ik denk overigens ook dat dit originele zijn maar of ze ww2 of postwar zijn kan ik niet zeggen.


zo apr 10, 2005 3:43 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group