Het is nu vr maart 29, 2024 3:19 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
wat voor vliegtuig is het??? 
Auteur Bericht
Ruud
Bericht 
Kees5 schreef:
Zelf dacht ik ook eerst aan de Harvard/Texan maar de cockpit klopt niet. Volgens mij is het een Vultee BT13A VALIANT die inderdaad zoals Warfare opperde, gebruikt is in een show en daarom een hakenkruis op zijn staart heeft !


Een Vultee BT13A VALIANT kan het ook niet zijn, de staart is heel anders.

Zoals ik al eerder zei, heb ik deze restanten op Wycombe Air Park gevonden (Booker/EGTB). Ik zal ze morgen anders eens een mailtje sturen. Misschien weten zij wel wat het is.

Ruud.


zo jul 31, 2005 12:17 am
Bart Geraerts
Bericht 
Afbeelding
Bron: www.chez.com

Dat kan hem inderdaad wel eens wezen ja...


zo jul 31, 2005 12:18 am
Ruud
Bericht 
Panky51 schreef:
Hallo,

Het is geen Duits geval, ook geen Harvard/Texan of de Vultee Vibrator ( bijnaam...), maar een Pilatus P-2 !

Gr.

Paul


Die lijkt er inderdaad wel erg veel op. Maar dan is nog de vraag wat hij daar doet en waarom er een hakenkruis opstaat. Daarover zal ik morgen een mailtje sturen.

Ruud.


zo jul 31, 2005 12:20 am
Sbf.Koch
Bericht 
Heren,

Dit is een Zwitserse Pilatus P-2.05.

Dit vliegtuig is gebruikt in de film 'Indiana Jones and the Last Crusade'. Het is daar overgespoten en moest een BF-109 voorstellen (nummer 116).
Aangezien voor 1935 vliegtuigen een rode band met het partij-logo op de staart droegen, hebben ze dit ding eenzelfde behandeling gegeven. Niet dat er in 1933 al Messerschmitt 109's bestonden, maar ach, Indiana Jones, hé...


zo jul 31, 2005 2:06 am
geert
Bericht 
het raadsel is dus opgelost, aan u de volgende vraag Sbf.Koch, of nee dat is hier niet de WOII-quiz......


zo jul 31, 2005 9:56 am
Ruud
Bericht 
Heb een reactie terug van iemand van het vliegveld (het is in engels, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik):

"Hi Ruud
The aircraft you are asking about is not a genuine aircraft, but a mock up made of steel angle iron and covering. It was used in a film to represent a crashed aircraft only and would never fly.
Its shape does remind me of a Pilatus...

Kind Regards

Dick Thurbin"

Het is dus eigenlijk niet eens een echt vliegtuig.

Ruud


wo aug 03, 2005 8:22 pm
IA002
Bericht 
we hadden het kunnen weten want de vraag had een zeer hoog 'Fantasie Island'gehalte... (The Plane, The Plane...)


wo aug 03, 2005 9:48 pm
Paul Siemons
Bericht 
Hallo,

Had ik het toch juist!


Mvg,

Paul Siemons


wo aug 03, 2005 9:53 pm
Gielv
Bericht 
[quote="johannes1"]het kan ook een junker 52 zijn beter bekend als de stuka

Mwah de koepel is anders en de stuka is jukers87
Junkers 52 is een transportvliegtuig met de bijnaam ''tante ju''


di jan 31, 2006 2:15 pm
Ammodillo
Bericht 
http://bourdeixg.club.fr/galerie/entrai ... ilatus.JPG

Dit is de afbeelding van de omgebouwde Pilatus zoals gebruikt voor de Indiana Jones productie.


di jan 31, 2006 3:43 pm
Toon Schouteten
Bericht 
lol!!:D moest dat een me109 voorstellen? dat trekt er echt niet op sry.


zo maart 05, 2006 3:24 pm
g-1reaper
Bericht 
Toon Schouteten schreef:
lol!!:D moest dat een me109 voorstellen? dat trekt er echt niet op sry.


Kijk eens naar zwartboek, zou ik zo zeggen! een harvard lijkt ook bepaald niet op een messerschmitt he :oops:


do sep 21, 2006 3:53 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group