Het is nu vr maart 29, 2024 3:33 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
SS Arm Shields 
Auteur Bericht
Zwabel
Bericht SS Arm Shields
SS Arm shields

Kan iemand mij iets meer vertellen over de SS arm Shields Hoe die gedragen door de freiwillige division's in europa. Wat waren de eisen waar hij moest zitten op het uniform.

-Ik wist al wel dat bij een SS tunic altijd onder de SS sleeve adelaar zit.

-En ook soms aan het het eind van de mouw net boven de cuff title.

- Wat ik wil graag weten werden deze ook gedragen op de Mantel/Overjas ? Zoja heeft iemand daar bewijs van of eventueel foto's ?


zo apr 23, 2006 12:19 pm
vic044
Bericht 
Hallo Zwabel

In het eerste deel van de heruitgaven van Vlaanderen in Uniform (uitgave 2003), Jan Vincx staat op pagina 20 volgende informatie:
sturmmann 1941: naamband: op 14,5cm van onderkant mouw
schildje: op 1.5 cm van bovenste rand van naamband

Bij een sturmmann 1944 is het schildje van plaats veranderd. In 1944 bevindt het zich tussen de adelaar en het graadinsigne (bv SS Rottenfuhrer) en de afmetingen zijn als volgt:
schildje: 1.5cm onder de adelaar
graadinsigne: 1.5 cm onder het schildje

Ik denk dat het schildje ook op de mantel / overjas te vinden is maar dit kan ik niet met 100% zekerheid tikken. In het boek staat een foto met alleen maar soldaten in overjas en ik denk een schildje te kunnen ontwaren maar dit is geen waterdicht bewijs.

met vriendelijke groet


zo aug 20, 2006 10:15 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group